ongelma poistunut
syynä oli todellakin 2xhuono alipaineletku, nyt ei nyi enää ja ahtopainemittarikin toimii taas

t. Marko
Aut. T-16 vm -88, magn.vena löytyy
Upouudet tulpat vaihdettu juuri.
Oirehtii seuraavasti:
Kylmänä käynnistyksen jälkeen tyhjäkäynti seilaa alle tonnista pariin tonniin. Heiluu säännöllisesti, ylös-alas. Jos menee tarpeeks alas, kuten suht alussa tekee, heilautuksen jälkeen sammuu.
Kun moottori on lämminnyt hieman, heittely tasaantuu. Jonkin matkan ajon jälkeen esim. liikennevaloissa tekee suht nopeaa pientä heilutusta, mutta ei ylitä tonnia, eli heiluminen tapahtuu n 500-1000. Ei sammu enää.
Tuntuu vastaavan kaasuun kylmänä hyvin ja antavan potkua niinkun pitääkin. Kehätiellä ajon jälkeen n. 5-10 min normaalilämpöisenä tulee terävähköjä pikkunytkyjä aina silloin tällöin tasakaasulla. Alun tehotarjonta tuntuu hiipuneen ja autosta tullut tavallaan "turboton".
Yksi letku oli irti koneen päältä, kuskin puolelta edestä katsoen ylhäällä, kapea, joka menee alas jonnekin ohjaamon ja koneen väliin alas en tiedä minne. Leikkasin löysät pois ja pistin tiukasti kiinni uudelleen. No, eipä juuri vaikuttanut asiaan mitenkään.
Tulppien vaihto on hieman parantanut tilannetta, mutta tehojen katoaminen on sanotaanko lievästi harmittavaa nytkyjen lisäksi.
Jelppinkivä, mitä pitäisi tsekata seuraavaksi, eli sen mitä nyt silmämääräisesti olen pystynyt niin olen liitoksia ja vuotavia letkuja yrittänyt etsiä ainakin koneen päältä niin syvälle kun kuuppaa mahtuu laittaa, enkä osaa löytää mitään "hälyyttävää", vaan en ehkä osaa etsiäkään oikein...
t. Marko