Käsijarru pettää....
Käsijarru pettää....
Todella omituinen vika vaivaan mun 9-3.n käsijarrua ! Välillä toimii täysin normaalisti ja välillä taasen pomppaa yhtäkkiä pois päältä, kahva jää ylös mutta kässäri ei pidä. Mitä ihmettä ? Vaihdoin kaikki jarrupalat , mutta tällä ei pitäisi olla mitään tekemistä käsijarrun kanssa
Kaide
Kaide
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2708
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2708
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Tässä lainaus Eskin kotisivulta
Käsijarrun säätö
Käsijarrukenkien kireyden säätö tapahtuu rummussa olevaa kiristysruuvia pyörittämällä. Kiristysruuvi (siipimutteri) on rummun sisällä rummun alaosassa ja sen näkee lampun kanssa pyöränpultin reiästä, kun reikä on alimmassa kohdassa. Ruuvia pystyy kiristämään ja löysäämään ruuvitaltalla. Molemmat puolet säädetään yhtä tiukalle. Säätö siten, että kun käsijarruvivusta on nostettu kolme varttia, ts. muutama "napsu" on jäljellä, jarrun pitäisi ottaa kiinni. Vaijerien säätöön ei pidä koskea, jos ne eivät ihan selkeästi ole venyneet tai eripituiset.
Tomppa & Saabit myyty :(
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7562
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Mites sääditte jarrusatulasta käsijarrun.
No ekaksi löysät pumpataan polkimella pois.
Tämän jälkeen kuusiokolo avaimella kiristetään ruuvia ( sijaitsee 14mm avainkannalla olevan tulpan alla ) niin kauan kun tuntuu selvä vaste.
Nyt ruuvia kierretään 1/4 osa kierrosta takaisinpäin ( auki ) jos käsijarru meni liian kauaksi niin ruuvia voi kiristää hiukan, mutta ei niin paljoa että jarrut rupeavat laahaamaan.
No ekaksi löysät pumpataan polkimella pois.
Tämän jälkeen kuusiokolo avaimella kiristetään ruuvia ( sijaitsee 14mm avainkannalla olevan tulpan alla ) niin kauan kun tuntuu selvä vaste.
Nyt ruuvia kierretään 1/4 osa kierrosta takaisinpäin ( auki ) jos käsijarru meni liian kauaksi niin ruuvia voi kiristää hiukan, mutta ei niin paljoa että jarrut rupeavat laahaamaan.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Mites sääditte jarrusatulasta käsijarrun.
No ekaksi löysät pumpataan polkimella pois.
Tämän jälkeen kuusiokolo avaimella kiristetään ruuvia ( sijaitsee 14mm avainkannalla olevan tulpan alla ) niin kauan kun tuntuu selvä vaste.
Nyt ruuvia kierretään 1/4 osa kierrosta takaisinpäin ( auki ) jos käsijarru meni liian kauaksi niin ruuvia voi kiristää hiukan, mutta ei niin paljoa että jarrut rupeavat laahaamaan.
_________________
Äskeinen koskee og900 88->
Ja 9000 saabeja
No ekaksi löysät pumpataan polkimella pois.
Tämän jälkeen kuusiokolo avaimella kiristetään ruuvia ( sijaitsee 14mm avainkannalla olevan tulpan alla ) niin kauan kun tuntuu selvä vaste.
Nyt ruuvia kierretään 1/4 osa kierrosta takaisinpäin ( auki ) jos käsijarru meni liian kauaksi niin ruuvia voi kiristää hiukan, mutta ei niin paljoa että jarrut rupeavat laahaamaan.
_________________
Äskeinen koskee og900 88->
Ja 9000 saabeja
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
NG 900 -> opelin tapaisia osia jossakin ..
Muokattu ettei tunnu jonkun mielestä pahalta
Muokattu ettei tunnu jonkun mielestä pahalta
Viimeksi muokannut 900i, Ma Loka 18, 2004 18:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
peinu kirjoitti:Kannattaa vissiin huomioida minkä auton kuskilta kommentti tuli
Jep, aika "provoa"
Kumma juttu, että tuollaisia huomautuksia tulee. Emmehän me GM -Saabistitkaan kuittaile esim. 96:n Fordin V4 -koneesta tai muusta "epäsaabimaisesta"
Edelleen ihmettelen, millä autoilla nämä em. henkilöt aikovat ajaa, kun "aidoista" Saabeista aika jättää
Itse olen ajellut OG900:lla, NG900:lla, ja nyt sitten viimeeksi 9-3 SS:llä, ja täytyy myöntää, että kyllä ne kaikki ovat Saabeja olleet
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007