No jos se on bemu ja saksalainen autolehti niin se ei voi olla alle neljä tähteä. Veikkaan 4,5 tähteä , mutta se olekaan Saab.juhokare kirjoitti:Olisi mukava vielä nähdä, minkälaisia lukemia uusi Bmw 5 sai, kun sekin taisia olla samanlaisessa ajotestissä!? Pitääpä etsiä se lehti...taisi tulla AutoBildiltä.Hirschman kirjoitti:Onnea "koneelle" uudesta hienosta autosta! Näin ensimmäisen uuden femman liikenteessä Töölössä. Erottautui hienosti massasta ja auto näyttää mielestäni koko ajan vain paremmalta.
Auto Bildissä oli Turbo4 XWD Aut. Aeron koeajo ja sai 3,5 tähteä viidestä. Kori, moottori ja ajokäytös saivat neljätähteä, mukavuus 3,5 ja kustannukset 3 tähteä. Ihan asiallinen juttu saksalaisilta ja erikoisesti lämmitti itselleni tärkeä kommentti "9-5 kulkee suoraan vakaasti kuin lasersäde", johon Ristokin on viitannut. Kiihtyvyys 0-100km/h oli 7,9 sekuntia (0-130km/h 12,7s) ja se taitaa olla reilusti alle Saabin ilmoittaman ajan. Jos kiinnostaa niin ohituskiihtyvyys 60-100 km/h 3,9s, 80-120km/h 5,1s. Jarrutusmatkat 100-0 km/h 37,1m (kylmä), 36,9m (lämmin).
Viikonlopun jatkoja!
Uusi Saab 9-5
Re: Uusi Saab 9-5
Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro -06 nykyinen,ex-autot: 9-5 Hirsch Wagon -05, 9-3 Aero -01, 9000 CSE -94.
Perheessä olleet saabit:
9-5 2.3t -03, 9-5 2.0t -00, 9-3 2.0t -00, 9000i -88, 900i -84.
Perheessä olleet saabit:
9-5 2.3t -03, 9-5 2.0t -00, 9-3 2.0t -00, 9000i -88, 900i -84.
Re: Uusi Saab 9-5
Tarkoitan noita kiihtyvyyksiä jne.Hirschman kirjoitti:No jos se on bemu ja saksalainen autolehti niin se ei voi olla alle neljä tähteä. Veikkaan 4,5 tähteä , mutta se olekaan Saab.juhokare kirjoitti:Olisi mukava vielä nähdä, minkälaisia lukemia uusi Bmw 5 sai, kun sekin taisia olla samanlaisessa ajotestissä!? Pitääpä etsiä se lehti...taisi tulla AutoBildiltä.Hirschman kirjoitti:Onnea "koneelle" uudesta hienosta autosta! Näin ensimmäisen uuden femman liikenteessä Töölössä. Erottautui hienosti massasta ja auto näyttää mielestäni koko ajan vain paremmalta.
Auto Bildissä oli Turbo4 XWD Aut. Aeron koeajo ja sai 3,5 tähteä viidestä. Kori, moottori ja ajokäytös saivat neljätähteä, mukavuus 3,5 ja kustannukset 3 tähteä. Ihan asiallinen juttu saksalaisilta ja erikoisesti lämmitti itselleni tärkeä kommentti "9-5 kulkee suoraan vakaasti kuin lasersäde", johon Ristokin on viitannut. Kiihtyvyys 0-100km/h oli 7,9 sekuntia (0-130km/h 12,7s) ja se taitaa olla reilusti alle Saabin ilmoittaman ajan. Jos kiinnostaa niin ohituskiihtyvyys 60-100 km/h 3,9s, 80-120km/h 5,1s. Jarrutusmatkat 100-0 km/h 37,1m (kylmä), 36,9m (lämmin).
Viikonlopun jatkoja!
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Uusi Saab 9-5
Aivan, täytyy katsoa, jos itseltäkin löytyy tuo numero, kun rupesi ihmeesti kiinnostamaan....
Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro -06 nykyinen,ex-autot: 9-5 Hirsch Wagon -05, 9-3 Aero -01, 9000 CSE -94.
Perheessä olleet saabit:
9-5 2.3t -03, 9-5 2.0t -00, 9-3 2.0t -00, 9000i -88, 900i -84.
Perheessä olleet saabit:
9-5 2.3t -03, 9-5 2.0t -00, 9-3 2.0t -00, 9000i -88, 900i -84.
Re: Uusi Saab 9-5
Vanha lehtikin löytyi ja tässä farkkujen Audi A6 2.0TDI, 520D, E-mersu 220CDI arvoja:
- 0-100km/h: audi 9,4s, bemu 9,0s, mese 8,9s.
- 0-130km/h: audi 15,6s, bemu 15,0s, mese 14,3
- 60-100km/h: audi 6,9s, bemu 7.1s, mese 6.6s. (4. vaihde)
- 80-120km/h: audi 14,6s, bemu 13,3s, mese 11.1s (6. vaihde)
Ei ole tietoa miten arvot täsmäävät valmistajien arvojen kanssa ja objektiivisuuden nimissä saapas on hiukan hinnakkaampi kuin koeajetut autot ja ne ovat nakuttajia. Kuten todettu toisessa topicissa niin Saab oli tässä kategoriassa joukon hiljaisin yhdessä bemun kanssa, joten ao. toimittajan kommentit tuntuvat omituisilta.
- 0-100km/h: audi 9,4s, bemu 9,0s, mese 8,9s.
- 0-130km/h: audi 15,6s, bemu 15,0s, mese 14,3
- 60-100km/h: audi 6,9s, bemu 7.1s, mese 6.6s. (4. vaihde)
- 80-120km/h: audi 14,6s, bemu 13,3s, mese 11.1s (6. vaihde)
Ei ole tietoa miten arvot täsmäävät valmistajien arvojen kanssa ja objektiivisuuden nimissä saapas on hiukan hinnakkaampi kuin koeajetut autot ja ne ovat nakuttajia. Kuten todettu toisessa topicissa niin Saab oli tässä kategoriassa joukon hiljaisin yhdessä bemun kanssa, joten ao. toimittajan kommentit tuntuvat omituisilta.
Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro -06 nykyinen,ex-autot: 9-5 Hirsch Wagon -05, 9-3 Aero -01, 9000 CSE -94.
Perheessä olleet saabit:
9-5 2.3t -03, 9-5 2.0t -00, 9-3 2.0t -00, 9000i -88, 900i -84.
Perheessä olleet saabit:
9-5 2.3t -03, 9-5 2.0t -00, 9-3 2.0t -00, 9000i -88, 900i -84.
Re: Uusi Saab 9-5
Saabin ilm.arvot ovat TiD (160hv) 9,9s /0-100kmh ja TTiD (190hv) 8,8s /0-100kmh. Veikkaan, että tuo matalatehoisempi päästelee käytännössä hyvin lähelle Audia ja tehokkaampi johonkin 8,2s /0-100kmh.Hirschman kirjoitti:Vanha lehtikin löytyi ja tässä farkkujen Audi A6 2.0TDI, 520D, E-mersu 220CDI arvoja:
- 0-100km/h: audi 9,4s, bemu 9,0s, mese 8,9s.
- 0-130km/h: audi 15,6s, bemu 15,0s, mese 14,3
- 60-100km/h: audi 6,9s, bemu 7.1s, mese 6.6s. (4. vaihde)
- 80-120km/h: audi 14,6s, bemu 13,3s, mese 11.1s (6. vaihde)
Ei ole tietoa miten arvot täsmäävät valmistajien arvojen kanssa ja objektiivisuuden nimissä saapas on hiukan hinnakkaampi kuin koeajetut autot ja ne ovat nakuttajia. Kuten todettu toisessa topicissa niin Saab oli tässä kategoriassa joukon hiljaisin yhdessä bemun kanssa, joten ao. toimittajan kommentit tuntuvat omituisilta.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Uusi Saab 9-5
Ajatelkaapas, kuinka paljon kiinnostusta tämän uude auton ympärillä on! Tätä palstaa on katsottu 220152 kertaa!??? Aika hienoa vai kuinka?
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Uusi Saab 9-5
Hahhaa, siis meidän palstalaisten on kaikkien ollut pakko käydä muutamakerta plus vierailijatkin useasti.ristos kirjoitti:Ajatelkaapas, kuinka paljon kiinnostusta tämän uude auton ympärillä on! Tätä palstaa on katsottu 220152 kertaa!??? Aika hienoa vai kuinka?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Uusi Saab 9-5
Jokos siihen uuteen saabiin saa yhdistelmän : tehokas dieselkone ja automaatti ?
Re: Uusi Saab 9-5
Johan tuollainen kombinaatio (ainakin, jos kehumasi Superb:n 170hv lasketaan tehokkaaksi dieseliksi) on ollut saatavilla 9-3:een muistaakseni vuodesta 2008.Komppaaja kirjoitti:Jokos siihen uuteen saabiin saa yhdistelmän : tehokas dieselkone ja automaatti ?
Kannattaisiko päivittää omat tiedot OG900:sta uudempien mallien tasalle?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Uusi Saab 9-5
Päinvastoin, sinun kannattaa opetella lukemaan mitä saab-mallia tässä avauksessa käsitellään !aero kirjoitti:Johan tuollainen kombinaatio (ainakin, jos kehumasi Superb:n 170hv lasketaan tehokkaaksi dieseliksi) on ollut saatavilla 9-3:een muistaakseni vuodesta 2008.Komppaaja kirjoitti:Jokos siihen uuteen saabiin saa yhdistelmän : tehokas dieselkone ja automaatti ?
Kannattaisiko päivittää omat tiedot OG900:sta uudempien mallien tasalle?
Re: Uusi Saab 9-5
Tuli kaiveltua vanhoja Auto Bildejä sattuneesta syystä. Komppaajan viestejä en tietoisesti ole halunnut kommentoida ja todettakoon, että Superb on varmasti järkisyillä ajateltuna paras auto hinta-laatusuhteen osalta luokassaan. Kävin jopa sitä katsomassa "livenä", mutta jos ei tykkää ulkonäöstä ei niin ei sitten tykkää ja siten auto ei kiinnostakaan ostopäätökseen asti. Jos kaikki tekisivät auton valinnan ns. järkisyillä niin tiellä lienee olisi vain Dacioita.
Mutta asiaan ja saa sitä Saabin tason autoille ja hinnoille vastinettakin. Oletan, että Auto Bildillä on kaikesta kritiikistä huolimatta standardoitu mittausmenetelmä melutason mittaamiseen. Reilun vuoden takaisessa testissä 100km/h vauhdissa se oli Skoda Superbille raikuvat 70db, kun taisi olla Saabilla 61db. Kukin voi sitten taas miettiä mitä tämä merkitsee joka päiväisessä käytössä .
Mutta asiaan ja saa sitä Saabin tason autoille ja hinnoille vastinettakin. Oletan, että Auto Bildillä on kaikesta kritiikistä huolimatta standardoitu mittausmenetelmä melutason mittaamiseen. Reilun vuoden takaisessa testissä 100km/h vauhdissa se oli Skoda Superbille raikuvat 70db, kun taisi olla Saabilla 61db. Kukin voi sitten taas miettiä mitä tämä merkitsee joka päiväisessä käytössä .
Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro -06 nykyinen,ex-autot: 9-5 Hirsch Wagon -05, 9-3 Aero -01, 9000 CSE -94.
Perheessä olleet saabit:
9-5 2.3t -03, 9-5 2.0t -00, 9-3 2.0t -00, 9000i -88, 900i -84.
Perheessä olleet saabit:
9-5 2.3t -03, 9-5 2.0t -00, 9-3 2.0t -00, 9000i -88, 900i -84.
Re: Uusi Saab 9-5
Juu tuon sekoittaja superin jyrinä oli järkyttävä huonol asfaltil,renkainakin oli vielä nokian kitkat .Ja ne auton mittasuhteet on ihan pieles,sisältä octavian levyinen pitkältä ei lopu jalkatila millään mut pää katos jo 188cm mittasil.Mitä iloa siintä pituusmitasta on .Farkku näyttää sentään ihan fiksulta,mut hätspäkki leepun rälläköimältä jatketulta oculta .Ja saihan huulilasi sen lähes karkaa käsistä väistötestissä,joten ihmetelly sen pärjäämistä testeis.
Re: Uusi Saab 9-5
Taksikyydissä matkustaa keskimäärin vajaat 2 ihmistä yhtäaikaa, eli siitä pituussuuntaisesta tilasta on HUOMATTAVASTI useammin iloa kuin leveyssuuntaisesta....cab95 kirjoitti:Juu tuon sekoittaja superin jyrinä oli järkyttävä huonol asfaltil,renkainakin oli vielä nokian kitkat .Ja ne auton mittasuhteet on ihan pieles,sisältä octavian levyinen pitkältä ei lopu jalkatila millään mut pää katos jo 188cm mittasil.Mitä iloa siintä pituusmitasta on .Farkku näyttää sentään ihan fiksulta,mut hätspäkki leepun rälläköimältä jatketulta oculta .Ja saihan huulilasi sen lähes karkaa käsistä väistötestissä,joten ihmetelly sen pärjäämistä testeis.
Re: Uusi Saab 9-5
Miten lamavolkkarin jalkatilat pituussuunnassa keskimäärin kahdelle taksimatkustajalle liittyy millään tapaa uuteen Saab 9-5:een?Komppaaja kirjoitti: Taksikyydissä matkustaa keskimäärin vajaat 2 ihmistä yhtäaikaa, eli siitä pituussuuntaisesta tilasta on HUOMATTAVASTI useammin iloa kuin leveyssuuntaisesta....
Re: Uusi Saab 9-5
Voi poijat, kun te jaksatte väitellä!
Tänään mielestäni ei ole oikein huonoja autoja tarjollakaan. Jokainen voi tänään valita todellakin mieleisensä. Merkkejä on riittävästi, mistä valita.
Joku tykkää toisesta ja toinen toisesta, ei tämä liene kuitenkaan kovin vakava asia. Minä olen sattunut tykästymään tähän Saabiin ja se on minulle mieluinen. Minulla paljon kavereita jotka ajavat erimerkkisillä ja ovat omiinsa tyytyväisiä. Arvostakaamme toisiamme ja valintojamme.
Ystävällisin terveisin Risto Suikkari
ps. Myös Komppaajalle, olet arvokkaasti puolustanut mielipidettäsi! Tosin joskus hieman rumin sanoin.
Tänään mielestäni ei ole oikein huonoja autoja tarjollakaan. Jokainen voi tänään valita todellakin mieleisensä. Merkkejä on riittävästi, mistä valita.
Joku tykkää toisesta ja toinen toisesta, ei tämä liene kuitenkaan kovin vakava asia. Minä olen sattunut tykästymään tähän Saabiin ja se on minulle mieluinen. Minulla paljon kavereita jotka ajavat erimerkkisillä ja ovat omiinsa tyytyväisiä. Arvostakaamme toisiamme ja valintojamme.
Ystävällisin terveisin Risto Suikkari
ps. Myös Komppaajalle, olet arvokkaasti puolustanut mielipidettäsi! Tosin joskus hieman rumin sanoin.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen