TOPIC: muuta keskustelua

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
cs9000tku
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: Su Huhti 05, 2009 10:38

Re: TOPIC: muuta keskustelua

Viesti Kirjoittaja cs9000tku »

ng900aero kirjoitti:
kalle37 kirjoitti:Vaimoke meni maksamaan japaninpystykorvan varaus maksun 8O

Mitähän tuosta mahtaa seurata :?:
Kuvissa näyttäis olevan melkoinen karvapallo :D Mini samojedi :lol:
Koiranpaskaa ja virtsaa kaikkialla muualla paitsi niille varatuilla sanomalehdillä? :D
Onneksi olkoon vaan tulevan perheenlisäyksen johdosta, meillä kanssa mietitään karvakuonon hankkimista :D
Noi on ihan kivoja juttuja. Tässä on puoltoista vuotta kääpiöpinseri, jolla sisäsiistiksi oppiminen kesti hieman (rodulle ominaista :roll:). Anywho tässä on tullu puoli valtakuntaa revittyä vanhaa parkettia pois ja uutta laminaattia tilalle ni voi kyllä sanoa, että onpas mukava olla kotona kun ei kusi haise. Muutamat kynnyslistat oli turvonnu 1½ kertaiseksi ja olivat mukavan hajusia. Toi poika oli vielä semmonen aika miesmäinen kaveri ku 4kk iässä rupes jalka jo nousemaan. 8kk iässä lähti pallit.

Miettikääpä sitä.
Saab 9000 CS -97, 2.0 lpt
* Ei ole mitään mekaanista ongelmaa jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi *
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: TOPIC: muuta keskustelua

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tuohon aiemmin mainitsemaani ajoluiskamme asfaltointijuttuun liittyen: (http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... start=1290 tjmsp, ei nyt jaksa säätää noiden linkkien kanssa..) lisäten jotain:

Puuilossa myytiin asfaltin korjaustavaraa edes jollain laila inhimilliseen hintaan (verrattuna rautakauoojen hintoihin):
http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=2757

Vastaavat tuotteet maksoivat rautakaupoissa luokkaa 60-65e. Siltikin tuo pienenpieni muovipänikkä (20kg) ei olisi paljoa auttanut, uudelleenlaskin tavaramenekin ja noita puuilon saaveja olisi mennyt vähintään 10kpl, ehkä 12-12kp, koska yhdestä moisesta saanee pari lapiollista tms..

Eli tietty hain tienposkista paloja hajonnutta asfalttia, kuumensin ja pilppusin ne rouheeksi, ja naputin paikalleen kuminuijalla, ja tulihan hyvä lopputulos :D
Viimeksi muokannut ng900aero, Ti Elo 03, 2010 10:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
siiseli
"Hölösuu"
Viestit: 1169
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 22:58

Re: TOPIC: muuta keskustelua

Viesti Kirjoittaja siiseli »

Joskus hakenut lemminkäisen asvaltti asemalta jotain itsestään käsin laitettavaa laatua peräkärrillä ja eivät viittineet niin pienestä määrästä laskuttaa mitään...
#3834
siiseli
"Hölösuu"
Viestit: 1169
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 22:58

Re: TOPIC: muuta keskustelua

Viesti Kirjoittaja siiseli »

9-5T kirjoitti:kuulemma hesassa päi on jossain ehkä destian asemalla ylijäämä rouhetta vanhasta asfaltista jota saa halvalla ja kesällä lämpö/ajelu kovettaa sopivasti esim. Mökkitien pinnaksi. 11e/m2 maksoin viime kesänä asfaltista kaikkine pohja yms. Töineen tosinneliöitä oli enemmän kuin hesalaistontin pintaala.
Varmaan pohjilla tarkoitat lähinnä tasottelua? Tuskin tuohon neliöhintaan vielä pellosta saa parkkipaikkaa...
#3834
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: TOPIC: muuta keskustelua

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mahtaisikohan tuo toimia:
http://cnreliable.en.made-in-china.com/ ... ster-.html
Onko kukaan kysynyt tuollaisen hintaa, ei luulisi maksavan montaa satasta?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5262
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: TOPIC: muuta keskustelua

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

ng900aero kirjoitti:Mahtaisikohan tuo toimia:
http://cnreliable.en.made-in-china.com/ ... ster-.html
Onko kukaan kysynyt tuollaisen hintaa, ei luulisi maksavan montaa satasta?
Alkaen noin $1500 halvimmillaan, ilman ylimääräisiä herkkuja, kuten candi-palikoita yms. Tuurilla voi saada tingittyä lisäherkutkin mukaan.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: TOPIC: muuta keskustelua

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Onko forumilaisilla tietoa A-mersuista?
Appiukkoni haluaisi ostaa sellaisen, ja kritereinä olisi : hopeinen väri (josta voi kuulemma joustaa jos väri on vaalea), automaattilaatikko (ehdoton vaatimus), bensakone (tehoilla ei ole merkitystä) ja ajettu alle 150tkm, sekä hintaa maks 15 tonnia.
Olen käynyt katsomassa neljää A-meseä (ensimäistä toukokuussa), ja joka ikisessä oli ruosteongelmaa ovissa ja takaluukun alareunassa, siis oikeesti ihan samaan tyyliin kuin og-satkuissa, eli oven sisäpuolen ala-ja pystysaumat olivat turvonneet ruosteesta, ja maali oli hilseillyt irti.
Onko nuo halvemman hintaluokan meset oikeesti noin surkeita että lahoavat ihan og-satkujen tyyliin (ja pahemminkin), ja niiden ovirakennekin näytti olevan ihan yhtä typerä, eli pintapelti oli prässätty sinne oven sisäpuolelle, eikä siellä näyttänyt olevan saumoissakaan mitään korikittiä ruostesuojauksesta puhumattakaan.

Mesepalstalta löytyi jotain viestejä samasta asiasta, mutta ilmeisesti ruostetakuukaan ei ole voimassa jossei ole huollattanut autoa aina merkkihuollossa (ikäänkuin ovien ruostumiselle olisi merkitystä missä auton huollattaa).

Kävin koeajamassa vm. 2002 A-meseä, ja olihan se ihan näppäränoloinen auto, koneessa ei ollut voimaa OLLENKAAN, mutta loota toimi suht tasaisesti, ja näkyvyys autosta ulos oli hyvä, sisäänkiipeäminen helppoa, jne (eli asioita joita 75v ukko arvostaa).
Onkohan joihinkin vuosimalleihin tehty uutena jotain maahantuojan ruosteenestokäsittelyä tms, eli että tietäisi varoa tietyn ikäisiä yksilöitä?

Sori vääränmerkisistä kysely :oops:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2850
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: TOPIC: muuta keskustelua

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

ng900aero kirjoitti:Onko nuo halvemman hintaluokan meset oikeesti noin surkeita että lahoavat ihan og-satkujen tyyliin (ja pahemminkin), ja niiden ovirakennekin näytti olevan ihan yhtä typerä, eli pintapelti oli prässätty sinne oven sisäpuolelle, eikä siellä näyttänyt olevan saumoissakaan mitään korikittiä ruostesuojauksesta puhumattakaan.
Oman käsityksen mukaan jokaista Mersun mallia 90-luvun lopulta lähtien on vaivannut sama ongelma. Tilanne on ilmeisesti parantunut aivan uusien kohdalla, tai sitten ne eivät vain ole vielä olleet tarpeeksi perusteellisessa suolakylvyssä.

Eikait tuolta voi välttyä kuin hankkimalla yksilön, jota on huollettu ja pesty hyvin. Tehostettu ruostesuojauskaan ei varmaan juurikaan auta, ruostuvimmat osat kun taitavat olla luukkujen ja ovien saumat.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
et
"Viggen"
Viestit: 503
Liittynyt: To Syys 30, 2004 17:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: TOPIC: muuta keskustelua

Viesti Kirjoittaja et »

Motonetin Mersu osioon on tullu kirjoiteltua ja tietenkin se on kuin yksinpuhelua.
Tietääkö joku minkälainen rautakanki, väännin, jne ... pitää olla että saa 312D:n käyttöhihnan löysättyä (moniurahihna)? Siinä on joku normaali paksu jousi jonka toisellapuolella neste/kaasuiskari ja kaiketi niiden kiinnityspisteeseen pitäis saada joku tukki kiinni millä vääntää että sais laturin vaihdettua.

Saab foorumilla pitäis olla ala-osiot muillekkin automerkeille.
Mr_Who
"Hölösuu"
Viestit: 1915
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 10:17
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: TOPIC: muuta keskustelua

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

et kirjoitti:Motonetin Mersu osioon on tullu kirjoiteltua ja tietenkin se on kuin yksinpuhelua.
Tietääkö joku minkälainen rautakanki, väännin, jne ... pitää olla että saa 312D:n käyttöhihnan löysättyä (moniurahihna)? Siinä on joku normaali paksu jousi jonka toisellapuolella neste/kaasuiskari ja kaiketi niiden kiinnityspisteeseen pitäis saada joku tukki kiinni millä vääntää että sais laturin vaihdettua.

Saab foorumilla pitäis olla ala-osiot muillekkin automerkeille.
Kokeilemalla se selvinnee, sinne vain mitä mahtuu ja miten mahtuu, soveltaakkin voi.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
et
"Viggen"
Viestit: 503
Liittynyt: To Syys 30, 2004 17:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: TOPIC: muuta keskustelua

Viesti Kirjoittaja et »

Joo näinhän se on mutta paljon helpompi olis tunnustella nätin tytön alapäätä. Piru kun on yksinkertainen homma mutta ei vain sytytä...
Mr_Who
"Hölösuu"
Viestit: 1915
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 10:17
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: TOPIC: muuta keskustelua

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

et kirjoitti:Joo näinhän se on mutta paljon helpompi olis tunnustella nätin tytön alapäätä. Piru kun on yksinkertainen homma mutta ei vain sytytä...
Ennen tätä kommenttia en ajatellutkaan aiempaa kirjoittamaani kommenttia kaksimielisesti. :lol:
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
et
"Viggen"
Viestit: 503
Liittynyt: To Syys 30, 2004 17:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: TOPIC: muuta keskustelua

Viesti Kirjoittaja et »

Huh huh. Käyttöhihnan pystyi irrottamaa ilman työkaluja. Vaati litran wiskipullon että tajus saksalaisen logiikan.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: TOPIC: muuta keskustelua

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Onko tietoa Iveco Dailyn startista, eli onko siinä ajonesto toteutettu vain virtalukolla niin ettei auto starttaa jos ajonestossa on hämminkiä, eli avainta ei tunnisteta tms?
Lupasin vilkaista naapurin vm 2001 Dailya joka ei starttaa avaimesta, vaan sen joutuu käynnistämään raudalla starttimoottorista.
Oli 2 viikkoa autosähköliikkeessä eivätkä löytäneet vikaa, outoa.
Olisikohan vain virtalukon pohja sökönä. Mahtaakohan siihen käydä Ducato II:n osat?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: TOPIC: muuta keskustelua

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

ng900aero kirjoitti:Onko tietoa Iveco Dailyn startista, eli onko siinä ajonesto toteutettu vain virtalukolla niin ettei auto starttaa jos ajonestossa on hämminkiä, eli avainta ei tunnisteta tms?
Lupasin vilkaista naapurin vm 2001 Dailya joka ei starttaa avaimesta, vaan sen joutuu käynnistämään raudalla starttimoottorista.
Oli 2 viikkoa autosähköliikkeessä eivätkä löytäneet vikaa, outoa.
Olisikohan vain virtalukon pohja sökönä. Mahtaakohan siihen käydä Ducato II:n osat?

voisihan se ollakkin ...
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Vastaa Viestiin