Uusien dieselien erot
Uusien dieselien erot
Nyt kun tuli nuo vähäpäästöiset (119g) diisselit eri tehoversioilla 130, 160 ja 180hv. Niin onko noissa eri tehoversioissa muuta eroa kuin softa? Entä vaikuttaako muuhun varustukseen?
NG 9-5 2.0 Aero XWD -10
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
Re: Uusien dieselien erot
Ei pitäisi olla. Ainut, että 96 kW versioon ei saa automaattivaihteistoa.
Aero versiota ei saa kuin 180hv moottorilla.
Aero versiota ei saa kuin 180hv moottorilla.
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
Re: Uusien dieselien erot
Ja Vectoria ei saa 130hp versiona, ainoastaan Linearia.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Uusien dieselien erot
Kiitoksia tiedoista. Vähän alkoi kiinnostamaan. Käytettyjen hinnat eivät ole (ainakaan vielä) seuranneet tuota hintatarkistusta ja käytetyissä ei ole aina eeberiä, joten uusi voisi olla vaihtoehto...
Jos jaskais tuolla 130 heppasella kitkutella takuuajan ja ostais sitten maptunin
Oletteko koeajaneet noita uusia? Miltä tuo 130-heppanen tuntuu normiajossa? Lienee käytännön suorituskyky samaa luokkaa kun nykyisessä 150-heppasessa bensavehkeessäni, ellei jopa parempi.
Jos jaskais tuolla 130 heppasella kitkutella takuuajan ja ostais sitten maptunin
Oletteko koeajaneet noita uusia? Miltä tuo 130-heppanen tuntuu normiajossa? Lienee käytännön suorituskyky samaa luokkaa kun nykyisessä 150-heppasessa bensavehkeessäni, ellei jopa parempi.
NG 9-5 2.0 Aero XWD -10
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
Re: Uusien dieselien erot
Ei saa joo, mutta Linearin voi saada taas Vectorin hilpetööreillä, ja rahalla.jmaatta kirjoitti:Ja Vectoria ei saa 130hp versiona, ainoastaan Linearia.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Uusien dieselien erot
Samat ajatukset täällä. Nyt nimittäin kitkutellaan 150hv bensakoneella Nyt en pariin päivään ole Seinäjoen RInta-Joupin sivua katsonutkaan, mutta heti kun sinne tulee 130hv ss koeajettavaksi niin sitä pitää käydä kokeilemassa.mjava kirjoitti:
Jos jaskais tuolla 130 heppasella kitkutella takuuajan ja ostais sitten maptunin
Oletteko koeajaneet noita uusia? Miltä tuo 130-heppanen tuntuu normiajossa? Lienee käytännön suorituskyky samaa luokkaa kun nykyisessä 150-heppasessa bensavehkeessäni, ellei jopa parempi.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: Uusien dieselien erot
Miksi odottaa takuuajan loppumista? Käsittääkseni maptunilla virittäminen ei vaikuta takuuseen millään tavalla. Ja miksi vaikuttaisi? Moottorit ovat samat softaa lukuunottamatta, joten se kyllä kestää.Jos jaskais tuolla 130 heppasella kitkutella takuuajan ja ostais sitten maptunin
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Uusien dieselien erot
Tietämäni mukaan Saab antaa takuun jatkua vain kahden viritekijän laittella.Pakari kirjoitti: Käsittääkseni maptunilla virittäminen ei vaikuta takuuseen millään tavalla. Ja miksi vaikuttaisi? Moottorit ovat samat softaa lukuunottamatta, joten se kyllä kestää.
1) Hirsch Sveitsi
2) Saab perfomans. Karlstad Sweden
EDIT: no voihan olla jotain aivan uutta tietoa kun Saab Automobile tuli kuviin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
Re: Uusien dieselien erot
Kävin kokeilemassa, kerrohan mitä lupaavat vanhasta, vai ostatko ilman vaihdokkia?A.L. kirjoitti:Samat ajatukset täällä. Nyt nimittäin kitkutellaan 150hv bensakoneella Nyt en pariin päivään ole Seinäjoen RInta-Joupin sivua katsonutkaan, mutta heti kun sinne tulee 130hv ss koeajettavaksi niin sitä pitää käydä kokeilemassa.mjava kirjoitti:
Jos jaskais tuolla 130 heppasella kitkutella takuuajan ja ostais sitten maptunin
Oletteko koeajaneet noita uusia? Miltä tuo 130-heppanen tuntuu normiajossa? Lienee käytännön suorituskyky samaa luokkaa kun nykyisessä 150-heppasessa bensavehkeessäni, ellei jopa parempi.
Ihan hyvin jaksaa mennä, tosin itse meinaan sitten joskus ottaa automaatin, ei tarvitse arpoa 90-100 nopeudessa millä vaihdeella ajais.
Diisseliksi koneen ääni ihan siedettävä verrattuna moniin muihin nokivasaroihin esim. 2.0 Tidiin.
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
Re: Uusien dieselien erot
Joo ilmoittelen sitten. Toivottavasti vähän paremmin, kuin tuosta sinun kolmosesta. Toki mahdollinen vaihto tapahtuu aikaisintaan Heinäkuulla.pasijalmari kirjoitti:Kävin kokeilemassa, kerrohan mitä lupaavat vanhasta, vai ostatko ilman vaihdokkia?A.L. kirjoitti:Samat ajatukset täällä. Nyt nimittäin kitkutellaan 150hv bensakoneella Nyt en pariin päivään ole Seinäjoen RInta-Joupin sivua katsonutkaan, mutta heti kun sinne tulee 130hv ss koeajettavaksi niin sitä pitää käydä kokeilemassa.mjava kirjoitti:
Jos jaskais tuolla 130 heppasella kitkutella takuuajan ja ostais sitten maptunin
Oletteko koeajaneet noita uusia? Miltä tuo 130-heppanen tuntuu normiajossa? Lienee käytännön suorituskyky samaa luokkaa kun nykyisessä 150-heppasessa bensavehkeessäni, ellei jopa parempi.
Ihan hyvin jaksaa mennä, tosin itse meinaan sitten joskus ottaa automaatin, ei tarvitse arpoa 90-100 nopeudessa millä vaihdeella ajais.
Diisseliksi koneen ääni ihan siedettävä verrattuna moniin muihin nokivasaroihin esim. 2.0 Tidiin.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: Uusien dieselien erot
Itseä myös kiinnostaa tuo uusi 9-3 diesel 160 hp automaattina. En vaan ole vielä löytänyt sellaista esittelyautona, ainakin Turun Metro-Autossa ja Vantaan Magneetissa on vain 130 hp manuaali ajettavana. Onko kenelläkään tietoa missä sellainen olisi lähimpänä Turkua. Ajattelin seuraavaksi tutkia ainakin Hämeenlinnan Magneetin ja Tampereen Metro-Auton. Toki myös 180 hp versio kävisi.
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Re: Uusien dieselien erot
Kyseinen pulju taitaa edelleen olla pelkkä Länsiauto? Kävin tuolla pyörähtämässä NG-femman julkistuspäivänä, eikä ainokaistakaan Saabia paikalla ollut. Ei niin yhtäkään, ei koeajoautoja, ei esilläseisojia, ei mitään. Kysyin myyjältä, joka sitten kertoi että ovat "ulkoistaneet" Saabin myynnin muille merkkiliikkeille.tosu kirjoitti:Hämeenlinnan Magneetin
Ei tarvi miettiä, että kysynkö tuolta 60tkm huollolle edes hintaa...
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Uusien dieselien erot
Enpä muistanut että sielläkin Saabeja myydään, tuli viime viikolla vaan poikettua tuolla Vantaalla ja pari viikkoa aiemmin Turun Metro-Autossa. No, tällä viikolla on taas asiaa sinnepäin, pitääpä kysyä, kiitos vinkistä.Mimmi kirjoitti:Kysyitkö Herttoniemen Laakkoselta (juu, tiedän ettei sijaitse Turussa).
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Re: Uusien dieselien erot
Tampereen Metro-Autossa on 130hv:n 9-3 TTid koeajoautona. Siellä on myös 9-5 Tid A 160hv:n koneella koeajoautona.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Uusien dieselien erot
Ja aika raikas ysikuuppa yläkerrassa! Komia peli.ristos kirjoitti:Tampereen Metro-Autossa on 130hv:n 9-3 TTid koeajoautona. Siellä on myös 9-5 Tid A 160hv:n koneella koeajoautona.
Aiheeseen: MapTun ei tarjoa ainakaan vielä TTiD virejä muille kuin 180 hv versiolle.