Tupliksen laatikko

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Tupliksen laatikko

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ei kannata tehdä hommasta yhtään vaikeampaa. Jos vaihtaa manuaali askin manuaaliin, ja sattuu olemaan väärän kokoinen malja. Silloin vanhat maljat irti niistä laipoista, samoin "uuden laatikon" maljat irti laipoista. Sitten asentaa vanhat maljat sen "uuden laatikon" laippoihin ja laittaa samalla uudet maljan laakerit ja stefat. Näin tein omaan 99:iin, kun istutin siihen 5-lovisen askin (vm-89).

Maljoja on näissä og-vehkeissä tasan kahta kokoa. Isompi (uudempi) on kahdella makkaralla ja pienempi (vanhempi) kolmella makkaralla. Niin helppoa tunnistaa...

Tässä linkki kuvaan omasta pannusta, jossa on nuo kolmella makkaralla olevat maljat.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11500
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tupliksen laatikko

Viesti Kirjoittaja jus »

Tuossa vielä samassa kuvassa poseeraa iso ja pieni malja:
Kuva

Ja maljan akselin nysä laakerilaipan sisäpuolelta päin katsottuna:
Kuva
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin