Uusi Saab 9-5
Re: Uusi Saab 9-5
Lopetan nyt saabin mollaamisen, koska oikeastihan se on hyvä auto !! Tosin huumorintajua saisitte vähän itsellenne kasvattaa...
Re: Uusi Saab 9-5
Hei Komppaaja!
Nyt olet aivan oikeassa ja olen tasan samaa mieltä kanssasi.
Terveisin Risto Suikkari
Saab 9-5 2010 ( tänään jo yli 5000km)
Nyt olet aivan oikeassa ja olen tasan samaa mieltä kanssasi.
Terveisin Risto Suikkari
Saab 9-5 2010 ( tänään jo yli 5000km)
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Uusi Saab 9-5
Paljon oot jo kerinnyt tykittää. Toivotaan hyviä kilometrejä.ristos kirjoitti:Hei Komppaaja!
Nyt olet aivan oikeassa ja olen tasan samaa mieltä kanssasi.
Terveisin Risto Suikkari
Saab 9-5 2010 ( tänään jo yli 5000km)
Re: Uusi Saab 9-5
Tule Komppaaja ja muutkin iskemään kättä Hämeenlinnassa syyspäivänä.
Terveisin Risto Suikkari
Terveisin Risto Suikkari
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Uusi Saab 9-5
Skumppaaja,liika on liikaa vai savossako ne laukut tulee kabiiniin kuin rayanairil ps kymmenes vuosi ja kymmenes extra kilo mittarin ratis
Re: Uusi Saab 9-5
Kun ois vähä lähempänä niin vois lähteekin. Melkein 700 km eestakas on vähän liikaa...ristos kirjoitti:Tule Komppaaja ja muutkin iskemään kättä Hämeenlinnassa syyspäivänä.
Terveisin Risto Suikkari
Re: Uusi Saab 9-5
No en tiiä mikä on liikaa mutta sanotaan näin että ei oo vielä yksikään asiakas valittanu.... Eli saabillakin on kehukommentteja luvassa koipitiloista.cab95 kirjoitti:Skumppaaja,liika on liikaa vai savossako ne laukut tulee kabiiniin kuin rayanairil ps kymmenes vuosi ja kymmenes extra kilo mittarin ratis
Re: Uusi Saab 9-5
Komppaaja, laita YV:nä yhteystietos minulle.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Uusi Saab 9-5
Ja vaikka kuinka täällä nyt skodaa on haukuttu, niin täytyy myöntää että on ne takatilat isot. Kun jurrissa kerran kotiin tulin niin tuli kuskin kanssa autoista juteltua ja sanoi se että asiakkaat ovat kehuneet tiloja, kyllä siellä mielummin istui kuin esim. C-mesessä tai missä tahansa tojotassa. Ainoa mistä se valitti oli vaihteisto, minkä on kuullut olevan heikko (?), kyse oli DSG-boksista. Ja jotain se siitä toiminnasta tai sen epäloogisuudesta puhui, en muista, olin muissa maailmoissa sen hetkenKomppaaja kirjoitti:No en tiiä mikä on liikaa mutta sanotaan näin että ei oo vielä yksikään asiakas valittanu.... Eli saabillakin on kehukommentteja luvassa koipitiloista.cab95 kirjoitti:Skumppaaja,liika on liikaa vai savossako ne laukut tulee kabiiniin kuin rayanairil ps kymmenes vuosi ja kymmenes extra kilo mittarin ratis
Mutta muotoilusta kaikki saa olla omaa mieltä. En mäkään tykkää kaikista Saabeista, eikä kaikki tykkää mun
Mutta mielipiteet kaikille kunniaan, mikäli tässä osoittautuu todeksi se, että komppaaja ei olekaan trolli, vaan täysimielinen henkilö kenellä vahvat mielipiteet ja pokkaa esittää ne ehkä vähän asiaan kuulumattomassa foorumissa, niin hatunnoston ansaitset. (Olipa rumasti rakennettu virke, pitäisi varmaan päivittää äidinkielen taidot)
Kuvainnollisesti postaan kuvan:
Ja nyt loppuu ot.
Hieno auto tuo uusi 9-5 ja odotan soittoa kaverilta ketä saa sen koeajoon piakkoin! Sanoin sille että varmistaa sitten sen että saa bensakoneisen mallin, mieluiten sen aero4:sen...
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Re: Uusi Saab 9-5
Ilmoittaako muuten uusi femma matkan huoltoon kilometreissä? Ja vinkuuko siitä ajoissa? Tuo ainakin NGkolkissa käytetty prosenttilaskuri on IMO huono ja muistuttelee aivan liian myöhään. Onneksi sitä vielä osaa matkamittaria seurata .
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Uusi Saab 9-5
Hei Aero ja muut!
Ei ilmoita kuin % öljynvaihtoon. Tämä ilmoitusmuoto lienee nyt vallalla, koska ajotietokone tutkii kaikenaikaa ajotapaasi, ajon autolle aiheuttamaa rasitusta mm. esim. suuri määrä tyhjäkäyntiä, kyhyitä ajomatkoja, mäkisiä ajoreittejä, suuria määriä moottorijarrutuksia, kaupunkiajoa, taksiajoa lyhentävät öljynvaihdon väliä.
Normaali huoltoväli on 30000km/v tai vähintään kerran vuodessa entiseen tapaan.
Ystävällisin terveisin Risto Suikkari
Ei ilmoita kuin % öljynvaihtoon. Tämä ilmoitusmuoto lienee nyt vallalla, koska ajotietokone tutkii kaikenaikaa ajotapaasi, ajon autolle aiheuttamaa rasitusta mm. esim. suuri määrä tyhjäkäyntiä, kyhyitä ajomatkoja, mäkisiä ajoreittejä, suuria määriä moottorijarrutuksia, kaupunkiajoa, taksiajoa lyhentävät öljynvaihdon väliä.
Normaali huoltoväli on 30000km/v tai vähintään kerran vuodessa entiseen tapaan.
Ystävällisin terveisin Risto Suikkari
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Uusi Saab 9-5
Hiiluxissa oli myös eka huolto varsin aikaisin; noin 2000-4000km päästä. Ja määräaikaishuollot ovat 15 000 km välein, kohta on 70 000 km täynnä, niin pitää vielä parisen kk ajella tuolla, voinnen sitten käyttää huollossa ja samalla katsastustarkistus.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Uusi Saab 9-5
Mistäs päättelit, että ne vaihdetaan eri aikaan?9-5T kirjoitti:Aika outo jos öljyt vaihdetaan eri aikaan kuin itse huolto.ristos kirjoitti:Ei ilmoita kuin % öljynvaihtoon.
Normaali huoltoväli on 30000km/v tai vähintään kerran vuodessa entiseen tapaan.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Uusi Saab 9-5
Ankeata. Täytyy toivoa että osaa edes huutaa ajoissa - jos mahdollista, niin joku voisi tuosta kertoa. 9-3 muistuttaa huollontarpeesta hirvittävän myöhään (30tkm huoltoa taisi huutaa 28tkm paikkeilla), jos siinä vaiheessa alan vasta varaamaan aikaa, on jopa epätodennäköistä, että saan riittävän aikaisen huoltoajan, ettei raja ehdi ylittyä, joten tuota täytyy seurailla itse. Homma hankaloituu ja tarvii laskea noita prosentteja, jos auto lyhentää huolto-/öljyvaihtovälejä - tämän vuoksi tuo näyttötapa on minusta aika penseä.ristos kirjoitti:Ei ilmoita kuin % öljynvaihtoon.
Normaali huoltoväli on 30000km/v tai vähintään kerran vuodessa entiseen tapaan.
Audi harrastaa nykyään tuota. Huollot tasa-30tkm -lukemissa (30, 60, 90, 120...) ja öljynvaihto max. 30tkm edellisestä öljynvaihdosta.9-5T kirjoitti: Aika outo jos öljyt vaihdetaan eri aikaan kuin itse huolto.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Uusi Saab 9-5
Ymmärän tuon uuden toiminnan siltä osin oikein hyvin, että tuosta auton sydämestä, moottorista, pidetään hyvää huolta. Etten sanoisi erinomaista huolta. Miettikääpä kuin vahvoja ja toimivia nämä uudet koneet oikeasti ovat, kun ne huolletaan hyvin.
Toisaalta taas tuo auton muun huollon järjestäminen tai ajoittaminen samaan tahtiin ei kaikilta osin aina ehkä onnistu. Se tietysti pahimmillaan lisää huoltokäyntien määrää tai sitten ne sovelletaan tähän normaaliin kerran vuodessa tahtiin.
Tämä ei varmasti takseille käy, mutta uskon siihen huoltokorjaamoilta löytyvän hyvät keinot. Autoilijathan ovat hyvin sivistynyttä jja huolellista porukkaa, kun kyse auton hyvinvoinnista!
Tosin silloin tällöin saattaa esiintyä lieviä impulsiivisuuden oireita autoaan ja kavereitaan kohtaan, vai kuinka tämä nyt kauniisti ilmaistaan:
Riemullisia ajohetkiä kaikille toivoo Risto Suikkari
Toisaalta taas tuo auton muun huollon järjestäminen tai ajoittaminen samaan tahtiin ei kaikilta osin aina ehkä onnistu. Se tietysti pahimmillaan lisää huoltokäyntien määrää tai sitten ne sovelletaan tähän normaaliin kerran vuodessa tahtiin.
Tämä ei varmasti takseille käy, mutta uskon siihen huoltokorjaamoilta löytyvän hyvät keinot. Autoilijathan ovat hyvin sivistynyttä jja huolellista porukkaa, kun kyse auton hyvinvoinnista!
Tosin silloin tällöin saattaa esiintyä lieviä impulsiivisuuden oireita autoaan ja kavereitaan kohtaan, vai kuinka tämä nyt kauniisti ilmaistaan:
Riemullisia ajohetkiä kaikille toivoo Risto Suikkari
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen