Ilmestyipä eilen illalla sellainen vika, että kierroslukumittari jumittui siinä 2200rpm lukeman paikkeille, sammutin ja käynnistin moottorin jolloin mittari alkoi liikkua normaalisti, mutta eipä enää palaudu nollaan vaan jää 500rpm:n kohdalle lepäämään (moottori sammutettuna). Tyhjäkäynnillä n.1500, ja samoin se 500 kierrosta liikaa kokoajan ajaessa.
Ajattelin että olisi pakkasesta kohmeena, mutta eipä ainakaan 13h lämpimässä auttanut...
Olisiko kellään tietoa korjaustoimenpiteen laadusta moiseen mittarin sekoiluun?
Kierroslukumittari ei paludu/näyttää liikaa! SC 1,9 TDiS -07
Kierroslukumittari ei paludu/näyttää liikaa! SC 1,9 TDiS -07
Saab 9-3 SC -07 1.9 TiDS
Re: Kierroslukumittari ei paludu/näyttää liikaa! SC 1,9 TDiS -07
Palvelultaan aivan loistavaksi osoittautui tällaiinen yritys
http://www.vekatronics.fi/index.htm
Vaimon Volvosta sekosi ajotietokoneen näyttö. Volvo tarjosi ensiapuna mittariston vaihtoa, hintaan 1250,-
Vekatronicsin kaveri korjasi vian hintaan 250,-
http://www.vekatronics.fi/index.htm
Vaimon Volvosta sekosi ajotietokoneen näyttö. Volvo tarjosi ensiapuna mittariston vaihtoa, hintaan 1250,-
Vekatronicsin kaveri korjasi vian hintaan 250,-
^^^^^^^^^^
SaaB 9-3SC Linear Business 1.9TiD 08' A
Yamaha FZR 750R 85' ratarojekti
Honda CBR1000F 98'
SaaB 9-3SC Linear Business 1.9TiD 08' A
Yamaha FZR 750R 85' ratarojekti
Honda CBR1000F 98'
Re: Kierroslukumittari ei paludu/näyttää liikaa! SC 1,9 TDiS -07
Mittaristojen yms. korjausta myös täällä. http://www.sercaphuoltopalvelut.com/
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Kierroslukumittari ei paludu/näyttää liikaa! SC 1,9 TDiS -07
Autoni lämpömittari alkoi jossain vaiheessa näyttämään kylmänä neljäsosaa ja ajossa punaselle.Akku irti joksikin aikaa, niin nollaan palautui.Pari kertaa teki tuon .Nyt toiminut 1,5 vuotta ongelmitta.Laturi hajosi noihin aikoihin.Olisiko antanut häiriötä ???
9-3 / -06 sc tids 1.9 a6 270tkm
Re: Kierroslukumittari ei paludu/näyttää liikaa! SC 1,9 TDiS -07
Kävin äsken vähän ajelemassa, ja mittari näytti edelleen samoja ylisuuria lukuja. Laitoin auton lämmettyä nihghtpanelin päälle ja pois, jolloin mittari alkoi näyyttämään oikeita lukuja, ainakin hyvin lähellä. Täytyy tarkkailla tilannetta ja vielä kokeilla akun irroittamista. Autoon vaihdettin laturi n.5000km sitten, joten syytän ja epäilen vieläkin pakkasta.
Kiitos muuten korjaamoehdotuksista. Vaasa & Rovaniemi on kuitenkin hieman kaukana Pääkaupunkiseudulta, joten taidan jättää heidän palvelut väliin tällä erää.
Kiitos muuten korjaamoehdotuksista. Vaasa & Rovaniemi on kuitenkin hieman kaukana Pääkaupunkiseudulta, joten taidan jättää heidän palvelut väliin tällä erää.
Saab 9-3 SC -07 1.9 TiDS
Re: Kierroslukumittari ei paludu/näyttää liikaa! SC 1,9 TDiS -07
Nostetaanpas tätä ketjua ylös ja kysellään, että onko ongelmaan löytynyt ratkaisua? Tuonne toiseen ketjuun tulikin jo raapusteltua, että täältä löytyy myös tuo sama vika.
Välillä ajon aikana kierrokset näyttää nollaa, välillä ei mittarin mukaan saa kierroksia nousemaan yli 3500 rpm:n vaikka kuinka polkee kaasua. Yleensä tilanne normalisoituu käyttämällä Night Panelia päällä ja poissa, mutta ratkaisu ei ole kovin pitkäkestoinen. Ongelma alkoi, kun auto seisoi viikonlopun pakkasessa Helsinki-Vantaan parkkihallissa.
Voisiko olla akku elinkaarensa päässä? Auto starttaa kuitenkin ihan normaalisti. Kotona auto on ulkoruokinnassa, mutta töissä on mahdollisuus pitää autoa lämpimässä hallissa ja työpäivän jälkeen ongelmaa ei esiinny ennen kuin auto taas jää(h)tyy. Kaikki muut mittarit toimivat normaalisti.
Eli arvon kanssa-Saabistit, mistä lähteä etsimään vikaa?
Välillä ajon aikana kierrokset näyttää nollaa, välillä ei mittarin mukaan saa kierroksia nousemaan yli 3500 rpm:n vaikka kuinka polkee kaasua. Yleensä tilanne normalisoituu käyttämällä Night Panelia päällä ja poissa, mutta ratkaisu ei ole kovin pitkäkestoinen. Ongelma alkoi, kun auto seisoi viikonlopun pakkasessa Helsinki-Vantaan parkkihallissa.
Voisiko olla akku elinkaarensa päässä? Auto starttaa kuitenkin ihan normaalisti. Kotona auto on ulkoruokinnassa, mutta töissä on mahdollisuus pitää autoa lämpimässä hallissa ja työpäivän jälkeen ongelmaa ei esiinny ennen kuin auto taas jää(h)tyy. Kaikki muut mittarit toimivat normaalisti.
Eli arvon kanssa-Saabistit, mistä lähteä etsimään vikaa?
9-3 SS 1.8t MY07
"Saab is a smart man's Volvo" - Jeremy Clarkson
"Saab is a smart man's Volvo" - Jeremy Clarkson
Re: Kierroslukumittari ei paludu/näyttää liikaa! SC 1,9 TDiS -07
Eli mulla vika korjaantui itsestään, kun säät hetkeksi lämpeni ja auto kävi sulatuksessa hallissa. Nykyään auto on lämppärin päässä eikä vikaa ole enää ollut.
Saab 9-3 SC -07 1.9 TiDS