P1181?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
satyyri
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Ti Maalis 02, 2010 21:44

P1181?

Viesti Kirjoittaja satyyri »

Mitäpäs pitäisi tutkia, kun CE-valo loimottaa ja antaa koodin P1181? Etsi:llä ei oikein hyviä vinkkejä irtoa.

-S-
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: P1181?

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Summautuva polttoainesopeutus maksimiarvossa, seos liian laiha

Etsi ilmavuotoja alipaineletkustosta nyt ensimmäisenä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Avatar
tosu
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Kesä 02, 2005 14:11
Paikkakunta: Naantali

Re: P1181?

Viesti Kirjoittaja tosu »

Itsellä tuli sama koodi vaihtelevin välein. Kokeiltiin uutta ilmamassamittaria, haettiin imusarjan ilmavuotoa ym. Lopulta syylliseksi paljastui vuotava jarrutehostin. Jos pojin tuntuu joskus kovalta (vaikka heti käynnistyksen jälkeen), niin saattaa olla vaikka se olla syynä. Tosin nuo muut ilmavuodot tai jopa rikkinäinen ilmamassamittari lienevät yleisempiä syitä tuohon vikakoodiin.
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
satyyri
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Ti Maalis 02, 2010 21:44

Re: P1181?

Viesti Kirjoittaja satyyri »

Kiitokset jo tähänastisista palautteista!

-S-
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: P1181?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Imuvuoto, rikkinäinen massamittari tai rikkinäinen lambda todennäköisimmät.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
satyyri
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Ti Maalis 02, 2010 21:44

Re: P1181?

Viesti Kirjoittaja satyyri »

Bueno.
Jos SIDin infosta katsottuna ilmamassapyynnit ja toteutuneet massat käyvät suht käsi kädessä, niin IMMu lienee kunnossa? Mitenkähän tuon lambdan toiminnan voisi testata? Pahimmat imuvuodot ainakin antoivat muistaakseni koodin P0010 tai P1101, joten kun sitä ei ole näkynyt, niin lähtökohtaisesti ainakaan isoa imuvuotoa ei olisi.

-S-
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5320
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: P1181?

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Tuo p1181 ei tosiaan isoa vuotoa tarvitse, mutta sekin vähäinen voi olla v**tumaisessa paikassa. Allekirjoittaneen femmassa asettui vasta jarrutehostimen vaihdolla. :/

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
satyyri
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Ti Maalis 02, 2010 21:44

Re: P1181?

Viesti Kirjoittaja satyyri »

Kuinkahan järkevää lie olisi lähteä tuosta päästä liikkeelle ja vaihtaa ensimmäisenä jarrutehostin:D

-S-
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5320
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: P1181?

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Irroita ja tulppaa jarrutehostimelle menevä letku, sillähän se selviää.

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Vastaa Viestiin