Onkos meitä nakumiehiä paljonkin?

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
Vastaa Viestiin
meverkko
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Onkos meitä nakumiehiä paljonkin?

Viesti Kirjoittaja meverkko »

meverkko kirjoitti:Alkuperäiseen vastaus:

4kk oli ensin 9-3 2,2TiD
sen jälkeen tuli tuo toinen GM-konsernin 2,0 dieseli.
Ja itse itseäni täydentäen.

Tänään tuli hankittua 9-5 2.2TiD -padalla.
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
Brewmaster
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 20:47
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Onkos meitä nakumiehiä paljonkin?

Viesti Kirjoittaja Brewmaster »

Taas yksi lisää. Testataan kestääkö 3.0 tid. Pitkään ajoon, kesäkuun lopusta tulee pelkistä töistä 900 km/vk + yksityiset (viimeisen vuoden aikana n. 20tkm/v). Autolla kynnetty 224tkm, koneella 114 tkm.

Asialliselta peliltä tuntuu.
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: Onkos meitä nakumiehiä paljonkin?

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Onkos meitä nakumiehiä paljonkin?

Viesti Kirjoittaja ristos »

Minun diesel-kokemukset ovat alkaneet jo kakarana -40 luvun lopulta. Aluksi isällä oli kuorma-autoja ja sitten -60 luvun alusta tuli taksi pihaan, vuosi bensa-auto ja sitten dieseleitä riitti, 14 mersua pötköön ja Audi 100 päälle. Itselleni ekan vanhan nakun hankin, kun pojat rupesivat saamaan ajokortteja. Oli -81 123-sarjan "mopo-Mersu". Se oli sitä varten, et jos pojat ottivat ylinopeus-sakkoja, niin tiesin, että ovat yrittäneet sitä, sillä eihän niitä muuten tuollaisella olis saanut.

Nyt sitten ajelen itse toista diesel-Saabia ja pihassa on lumityökoneena -72 mallin David Brawn. Näillä mennään!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3858
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Onkos meitä nakumiehiä paljonkin?

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Talossa New Holland vm.2005 ja Valtra 6300 vm.2001, kummatkin 4.5litraisilla 4-inline polttoöljymoottoreilla. Sitten Landrover Defender vm.2003 2.5 Td5 ja tämä Hilux 2.5TDi 4-inline. Ja viimeisenä, muttei huonoimpana, M-F 22Special vm.2002-2001 4.4 vapaastihengittävä. Kaikki ovat pelanneet ihan hyvin ja joitain pientä laittamista on ollut etenkin niissä, joita eniten käytetään.

Sitten polttobensoina on Saabit, ja kyllä 2.1iivari on verraten hyvä bensavapariSaab. :) Ja toki unohtamatta JohnDeeren ajettavaa leikkuria - erittäin hyvä kokonaisuus. Ainoastaan akku meni 4 vuoden kovahkolla käytöllä!!
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
JussiE
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ke Loka 27, 2010 14:33
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Onkos meitä nakumiehiä paljonkin?

Viesti Kirjoittaja JussiE »

Hep!
Saab 9-5 3,0TiD Vector 2002
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2146
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Onkos meitä nakumiehiä paljonkin?

Viesti Kirjoittaja baasenar »

9-5 3.0 TID Arc Wagon -02, projektivaiheessa. Yrityksen käytössä VW LT 35 2.8 TDI -99. Maataloustraktorina IH 844 XLA -82.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2047
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: Onkos meitä nakumiehiä paljonkin?

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

diseleitä löytyy täältäkin 3 kpl:ta allekirjoituksessa mainittu 9-3 ss 2,2tid ja talosta löytyy myös mf 135 sekä valmet 359.

pensa vehkeitä taitaa ollakin sitten kolmatta kymmentä.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: Onkos meitä nakumiehiä paljonkin?

Viesti Kirjoittaja Svc »

Hep. Tosin ei Saab vaan allekirjoituksen kohtapuoliin sisäänajettu ranskanpatonki. Siis -99 mallinen Xantia HDi. Nykyisillä ajokilometreillä puoli miljoonaa pitäisi olla mittarissa ennen ensi vuoden loppua.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Onkos meitä nakumiehiä paljonkin?

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Tollanen belgiasta tuotu vm-05 2.2tid femma tuli vajaa pari kuukautta sitten hommattua, nyt on tullut hieman yli 9tkm ajeltua ja tyytyväinen ollut... pientä varustelua täytyy tuohon LinearPro tasoon lisäillä, eli jenkka vehkeet paranee ja varastossa odottelee vector/Aeron helmat maalia pintaan, takalasit tuli jo tummenneltua sekö orkkis vetokoukku asennettua. kesäksi tarkoitus myös hommata jotkin siistit orkkis 17"aluvalssit. Nahat onneksi löytyy niin sisustaan ei tarvi kuin kojetaulu vaihtaa johonkin tyylikkäämpään(nyt perusharmaa)
Saab 9-3 TTID Vector 2008
v4super
Matalapaineturbo
Viestit: 193
Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 08:41

Re: Onkos meitä nakumiehiä paljonkin?

Viesti Kirjoittaja v4super »

no jos muut ku :saab: itki lasketaan ni allekirjotuksen ranskattarella raksutellaan... hyvät puolet kyyti ja kulutus 5- 6 litraa / 100km :D
none
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: Onkos meitä nakumiehiä paljonkin?

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

Svc kirjoitti:Hep. Tosin ei Saab vaan allekirjoituksen kohtapuoliin sisäänajettu ranskanpatonki. Siis -99 mallinen Xantia HDi. Nykyisillä ajokilometreillä puoli miljoonaa pitäisi olla mittarissa ennen ensi vuoden loppua.

miten toi kestää tollasia matkoja 8O
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Sinivalkoinen
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: To Kesä 24, 2010 18:03
Paikkakunta: Vantaa

Re: Onkos meitä nakumiehiä paljonkin?

Viesti Kirjoittaja Sinivalkoinen »

Harkitsin kyllä 9-5:ttä 2.2 TiD-koneella. Kuulemani jutut laitteen ruiskutuspumpusta pelottivat. Ja lopulta jäi käteen Saksasta siisti Volvo V70 -98 2.5 TDI. Käy vaikka biodieselillä, hihna pitää vaihtaa käytännössä alle 100 tkm välein, öljypumpun tiiviste on uusittu ja seuraavaksi menee laittoon koko pumppu. Karstaa saattaapi olla imusarjassa, mutta se paljastuu. Muuten on myönnettävä, että pohjoismaisen simppeli eturipustus sopii lähes 1,6 tonnin automobiiliin, ei niitä pystyasenteisia kumilaakereita jotka eivät mitään kestä vaan erikoisvahvistetut, vaakalaakeroidut kolmiot kuten OG900:ssa yms. Ja Saksan autossa on vielä peltiä pk-seudun suolan syötäväksi: ei ruosteen ruostetta. Takana vuosikymmen Ford 1.8TD:n ja VW-konsernin 1.9D-vaparin ratissa, joista viimeksimainittu oli kyllä aivan toivoton perhekäyttöön (64 hv, nyt 140 hv). Mondeon runko taas ruostui niin monesta kohtaa ettei sitä voi edes kuvailla, ja ruostuu yhä...
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1641
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Onkos meitä nakumiehiä paljonkin?

Viesti Kirjoittaja mike »

Mitenkään nyt maalailematta piruja seinälle, mutta eikös tuossa koneessa ole samanmoinen ruiskupumppu mitä 2.2 TiD koneissa?

Vai oliko se niissä volkkarin 2.5 V6 koneisissa?

Tarkentaa kenellä varma tieto.


************

No niin - selvispä tuokin. Ei siis ole sama pumppu vaan VP 37 tuossa Volvossa. VP44 sitten siinä Audin ja Volkkarin käyttämässä 2.5 V6 moottorissa ja Saabissa ja monessa muussa.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Alihankkija
"Aero"
Viestit: 480
Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 19:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Onkos meitä nakumiehiä paljonkin?

Viesti Kirjoittaja Alihankkija »

Uusi 9-5 kun tuli hankittua bensakoneisena niin pitihän tuo perheen "pyhäauto" W-8 Passat vaihtaa dieseliin. Passat kun reippaalla ajolla kulutti taajamapyörityksessä reilut 15litraa/100km

Tilalle tuli saman konsernin 3.0 TDI nelikko automaatilla. Katsellaan miten tuolla matka jatkossa taittuu.
Vastaa Viestiin