Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Vuonna 2010 markkinoille tullut täysin uusi 9-5.
Vastaa Viestiin
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja wesku »

http://fi.wikipedia.org/wiki/Opel_Insignia kertoo pituudeksi 4.83 m.

Onko uusi 9-5 huomattavasti pidempi ?
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Liki 20cm pidempi eli on.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Stirlitz
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 18:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja Stirlitz »

Hieno olisi, jos jousitus olisi aiemmista Saabeista poiketen jämäkkä, eikä mikään jenkkilulla. Se on ainoa huono piirre Saabeissa, mutta korjattavissa :)
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja wesku »

http://www.vauxhall.co.uk/vehicles/vaux ... sions.html

http://www.saab.com/global/en/start#/Ca ... ical-data/

Näistä voikin hyvin vertailla.

Akseliväli näyttää olevan Saabissa 10 cm pidempi ja taka-akselista perään noin 7 cm lisää.
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

wesku kirjoitti:Ajelin pari viikkoa sitten muutaman sata mailia Vauxhall Insignialla, dieselautomaatilla. Ihan mukava laite mutta siinä missä muutkin uudehkot autot joita on tullut vuokrailtua. Ikävänä piirteenä muistuu mieleen mm. erityisen pitkälle keskeltä menevä omituisen kaareva perä jolla tuli kokeiltua maalipinnan kestävyyttä puita ja risukkoja vastaan. Kyydissä ollut pitkähkö (>190 cm) kaveri kehuskeli korkeutta sisätilassa ja ei esim lyönyt päätään yläkarmiin autoon mennessä ja poistuessa. Tavaratilasta jäi fiilis ettei ollut erityisen iso. Ihmettelen jos tältä pohjalta mitään myyntimenestystä saadaan aikaan kun on niitä erilaisia persoonallisempiakin autoja sentään aika monenlaisia tarjolla.
Mikä tässä on pointtina?
Itse ajelin puoli vuotta sitten uudehkolla Toyota Avensiksella enkä näe mitään syytä kertoa sen huonoista puolista uutta Saab 9-5:ttä koskevalla muutoskeskustelupalstalla.
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

Stirlitz kirjoitti:Hieno olisi, jos jousitus olisi aiemmista Saabeista poiketen jämäkkä, eikä mikään jenkkilulla. Se on ainoa huono piirre Saabeissa, mutta korjattavissa :)

saakin olla löysänhö itse nautin sellaisella ajelusta enemmän kun sellaisella millä tulee perse kipeeks kun jouset on korvattu rautatolpilla
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja wesku »

Azanovix kirjoitti: Mikä tässä on pointtina?
Itse ajelin puoli vuotta sitten uudehkolla Toyota Avensiksella enkä näe mitään syytä kertoa sen huonoista puolista uutta Saab 9-5:ttä koskevalla muutoskeskustelupalstalla.
Toyotassa tuskin löydät mitään samaa paitsi ehkä jos on riittävän samanlaiset renkaat alla.
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

wesku kirjoitti:
Azanovix kirjoitti: Mikä tässä on pointtina?
Itse ajelin puoli vuotta sitten uudehkolla Toyota Avensiksella enkä näe mitään syytä kertoa sen huonoista puolista uutta Saab 9-5:ttä koskevalla muutoskeskustelupalstalla.
Toyotassa tuskin löydät mitään samaa paitsi ehkä jos on riittävän samanlaiset renkaat alla.

Niimpä
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Rene-Rane kirjoitti:
wesku kirjoitti:
Azanovix kirjoitti: Mikä tässä on pointtina?
Itse ajelin puoli vuotta sitten uudehkolla Toyota Avensiksella enkä näe mitään syytä kertoa sen huonoista puolista uutta Saab 9-5:ttä koskevalla muutoskeskustelupalstalla.
Toyotassa tuskin löydät mitään samaa paitsi ehkä jos on riittävän samanlaiset renkaat alla.

Niimpä
Vaan ei ole Insigniakaan sama auto, joten muutosehdotusten tekeminen sen pohjalta on täysin hyödytöntä. Vaikka jotain samoja konserniosia löytyykin, niin huomaat(te) varmaan itsekin myös eroja mm. koossa sun muussa.
Ai niin mutta kun kaikki vähänkään uudemmat saabit on ooppeleita; unohdin jo tämän universumin historian parhaan läpän...
cab95
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 15:03

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja cab95 »

Hintaa :(
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Ratin pituus-suuntaiseen säätöön muutama lisä sentti.
Arcer
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 17:56

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja Arcer »

Minne on unohtunut tuplaaurinkoläpät... Keskikonsolia voisi aavistuksen tiltata kuskiin päin...
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
fatal
"Tuplakaasari"
Viestit: 90
Liittynyt: To Tammi 13, 2005 17:14
Paikkakunta: Oulu

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja fatal »

apu,apupoika kirjoitti:Ratin pituus-suuntaiseen säätöön muutama lisä sentti.
En tullut kokeilleeksi miten ton femman rattisäätö oikein menee, mutta itseasiassa nykyisen 9-3SS:äni kanssa kiroilin alussa riittämätöntä ratinsäätövaraa. Kunnes tänä keväänä tajusin että paras ajoasento on itseasiassa ihan jotain muuta kuin alunperin ajattelin - oma mielipiteeni nykyään ajoasennosta on paljon lähempänä ja ehkä pystymmässä kuin ilmeisesti ihmiset yleensä kokeilee. Ratin pituussäätövara -ongelma katosi kuin tuhka tuuleen... Lisäksi takana istuville löytyy nykyään helposti tilaa vaikka tosiaan olen luokkaa 194-195cm pitkä.

On sitten tietenkin ihan eri asia että miten tämän uuden femman kanssa kävisi, vaikutti nimittäin siltä että aika ahtaan ja kapeahkon ovat tehneet kuskin jalkatilasta tuota edellä kuvattua ajoasentoa ajatellen.
#1557
2011 9-3SC 2.0T BioPower XWD
1984 99 ("pientä laittoo" = kylki sisässä)
2005 9-3SS 2.0t (ex), 1990 9000 2.0 CDTA (ex), 1981 99 (ex)
Fred Scuttle
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Niin ja ennenkaikkea auringonpaisteella.
Fred Scuttle
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

9-5T kirjoitti:
Fred Scuttle kirjoitti:Niin ja ennenkaikkea auringonpaisteella.
Ylimmän lipan pienuus lopetti sen sen käytön auringon suojaamiseen yli 12 vuotta sitten.
2003-mallin 9-5:ssa kaksoislipat.
Vastaa Viestiin