Nii-no, tuollainen tehdaskiinteistö perähikiällä ei ole mikään kultakaivos, jos nykyinen tilojen haltija kupsahtaa. Sinne on melko vaikeata saada muita vuokralaisia. Vrt. joku Voikkaan tehdasalue, eikä Googlekaan kaikkia voi pelastaa, kuten Summaa.Teme100 kirjoitti:Vai onko se syynä Antonovin hylkimiseen kiinteistökaupassa, että kun kiinteistöyritys on arvioitu n. 100M€:n arvoiseksi, niin Muller olisi myynyt sen hänelle 30M€:llä. Kauniisti sanottuna ei se ainakaan yrityksen parhaaksi olisi.
Saabin tulevaisuus
Re: Saabin tulevaisuus
Re: Saabin tulevaisuus
No joo on se vähän kii siitäkin ketä sitä perähikiäksi kutsuu, paikka jossa on lääniä vähän yli 120 hehtaaria, luulen jotta olkoon sitten minkä sortin pehtoori hyvänsä niin kyllä sekin läntti varmaan sillekin kelpaisi, ja kun vielä rakennukset eivät ole ihan samalla alueella.MRe kirjoitti: Nii-no, tuollainen tehdaskiinteistö perähikiällä ei ole mikään kultakaivos, jos nykyinen tilojen haltija kupsahtaa. Sinne on melko vaikeata saada muita vuokralaisia. Vrt. joku Voikkaan tehdasalue, eikä Googlekaan kaikkia voi pelastaa, kuten Summaa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus
Mikähän on Saabin ja tehtaan tilanne. Vieläköhän tehdas käynnistyy vai joko ruvetaan jättämään hyvästejä ja laittamaan Saabeja naftaliiniin?
Re: Saabin tulevaisuus
DI:n mukaan Hemfosa olisi saamassa kiinteistön hupahalpaan n. 32 miljoonan euron hintaan. Toivottavasti EIB:ltä on jo hyväksyntä asialle.
-------------
http://di.se/Default.aspx?sr=6&tr=28981 ... anguage=sv
Tuon mukaan tuotannon on tarkoitus käynnistyä 4. heinäkuuta.
-------------
http://di.se/Default.aspx?sr=6&tr=28981 ... anguage=sv
Tuon mukaan tuotannon on tarkoitus käynnistyä 4. heinäkuuta.
Re: Saabin tulevaisuus
Tuotanto seisauksissa 4/7 asti
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1258368- ... pp-pa-saab
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1258368- ... pp-pa-saab
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus
Kun tuotanto seis taas näin pitkään niin alkaa vahvasti tuntua siltä että Saabin taru on loppu ennen syksyä jos menee edes niin pitkään. Kuka enää uskaltaa tilata uutta Saabia kun ei tiedä koska sen sattuu saamaan.Mulla oli vielä uskoa alkuvuodesta kun näytti ihan hyvältä kun kauppa vilkastui ja tilasin itsekkin uuden pelin ja sain sen maaliskuussa, enää en uskaltaisi tilata kyseistä merkkiä.Mennään nykyisellä niin pitkään kun osia saa. Toinen Saab on vuosimallia -91 ja siihen ei saa enää moottorin kannakekumeja.Joten ei tähän uudempaankaan varmaan kovin montaa vuotta osia jos jossain vaiheessa tarvitsee. Per.... kun on negatiivinen asenne mutta alkaa usko mennä.
Re: Saabin tulevaisuus
Sanotaan näin, että pitää olla siviilirohkeutta ja kova usko, jos nyt uuden saabin tilaa. Ei kai siinä tietysti mitään menetä, jos autoa ei sitten sattuisi saamaankaan, vain v**utuskäyrän saa korkealle. Mutta huonolta näyttää....
Re: Saabin tulevaisuus
Kyllä siinä menettää, ihan riihikuivaa kahisevaa. Oma auto on tässä uutta Saabia odotellessa pyörähtänyt uusille satatuhat-luvuille. Kilometrejä kertyy ja arvo laskee koko ajan. Tämä on kyllä lose-lose situation. Kaikki häviää. Myös autoliikkeet, sillä hehän ovat luvanneet omastakin autosta aivan eri vaihtosumman kuin mitä siitä annettaisi nykykilometreillä. Jos olisin kauppias niin aika herkästi olisin laittamassa pillit pussiin Saabin jälleenmyyjänä. Jos jokainen auto tuottaa tappiota tehtaallekin, niin ei se kaukana ole jälleenmyyjienkään kanssa, jos nyt uutta autoa joutuu odottaa asiakas vaihtoautoineen odottaa vaikkapa sellaiset mukavat 7kk (jos se nyt tulee edes koskaan).
Olen edelleen sitä mieltä, että Muller on varmasti hyvä spokesman, mutta taitavaa operatiivista bisnes-johtajaa hänestä ja ilmeisesti muustakaan johdosta ei juuri tällä hetkellä ole löytynyt. Toisekseen, kannattaako kaikkea kertoa julkisesti ja aina liian aikaisin? Sidosryhmät vain pettyvät kerta toisensa jälkeen kun liian aikaisin tiedotetaan. Oli sitten kyse sopimusneuvotteluista tai tehtaan käynnistämisestä uudelleen: molemmat on kariutuneet jo useasti. Ennen pidettiin asioita talon sisällä. Ehkä kannattaisi nykyäänkin ja julkistetaan asioita vasta kun ne on varmoja.
Olen edelleen sitä mieltä, että Muller on varmasti hyvä spokesman, mutta taitavaa operatiivista bisnes-johtajaa hänestä ja ilmeisesti muustakaan johdosta ei juuri tällä hetkellä ole löytynyt. Toisekseen, kannattaako kaikkea kertoa julkisesti ja aina liian aikaisin? Sidosryhmät vain pettyvät kerta toisensa jälkeen kun liian aikaisin tiedotetaan. Oli sitten kyse sopimusneuvotteluista tai tehtaan käynnistämisestä uudelleen: molemmat on kariutuneet jo useasti. Ennen pidettiin asioita talon sisällä. Ehkä kannattaisi nykyäänkin ja julkistetaan asioita vasta kun ne on varmoja.
Re: Saabin tulevaisuus
Kyllä sen uuden auton arvo laskee paljon nopeammin kuin vanhan. Todellisuudessa siis voittaa riihikuivaa jos katsoo ihan sitä paljonko rahaa menee.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: Saabin tulevaisuus
Löytyi ihan mielenkiintoinen tekstinpätkä:
Tämä kaveri siis saattoi Commodoren konkurssiin 90-luvun puolivälissä. Häntäköhän saamme kiittää myös Saabin nykytilasta?MEHDI ALI
Mehdi has been a principal of the firm since its inception in 1996. Mehdi’s background includes more than twenty years of operating experience. His prior experience includes serving as the President of Commodore International, where he accomplished a major operational turnaround.
Mehdi served as a Vice President at General Motors Corporation, where he was instrumental in improving the performance of a number of GM’s European and Latin American operations. Mehdi was also a Vice President at PepsiCo Inc., where he headed-up a major restructuring which led to the divestiture of all non-core businesses.
Mehdi was a Managing Director at Dillon, Read & Co. Inc., where he headed the firm’s restructuring business and performed turnarounds for several clients. Mehdi has a Bachelor’s and a Master’s degree from Yale University.
About the Company
Stone Ridge Partners is a private equity firm established in 1996, which specializes in buyouts, recapitalizations and turnarounds. The firm seeks to achieve superior investment returns by investing in companies for which it can make substantial improvements in profitability.
Stone Ridge specializes in identifying and implementing operational improvements that enhance profitability. The firm works closely with existing management teams to identify profit enhancement opportunities.
These opportunities may include sales growth and development, changes in product mix, expanding distribution, enhancing gross margins, streamlining operating expenses, consolidating plant and distribution facilities, sourcing products from overseas and improving working capital and asset management. While Stone Ridge typically works in partnership with existing management, the firm is also comfortable making acquisitions in which the existing management team is transitioning out of the business.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Saabin tulevaisuus
Moi,
Olen samaa mieltä, että aika paljon rohkeutta vaatii jos uskaltaa uuden Saabin tilata. Toki se olisi hyvä asia Saabin kanalta tässä tilanteessa. Kaikki myydyt autot + varaosat ovat suoraan rahaa Saabille.
Mutta minulla ei riittänyt pokka. Tai oikeestaan olen liian köyhä. Jos Saabin tuotanto loppuu, niin olemassa olevien autojen hinta laskee nopeasti lähes olemattomiin. Tätä riskiä en ollut valmis ottamaan.
Toivon, että tilanne tästä vielä paranee, mutta on tämä inhottavaa kun roikutaan löysässä hirressä kokoajan.
Itse tuotteet kun ovat hyviä, olisi se sääli jos valmistus loppuisi. Markkinoilla paljon merkkejä minkä valmistus voitaisiin lopettaa niin, että kukaan ei huomaisi tai jäisi kaipaamaan.
Sen verran Saabistin vikaa minussa kuitenkin on, että yksi Saab taloudessa pitää aina olla.
Toivottavasti valoisammat ajat edessä....
Olen samaa mieltä, että aika paljon rohkeutta vaatii jos uskaltaa uuden Saabin tilata. Toki se olisi hyvä asia Saabin kanalta tässä tilanteessa. Kaikki myydyt autot + varaosat ovat suoraan rahaa Saabille.
Mutta minulla ei riittänyt pokka. Tai oikeestaan olen liian köyhä. Jos Saabin tuotanto loppuu, niin olemassa olevien autojen hinta laskee nopeasti lähes olemattomiin. Tätä riskiä en ollut valmis ottamaan.
Toivon, että tilanne tästä vielä paranee, mutta on tämä inhottavaa kun roikutaan löysässä hirressä kokoajan.
Itse tuotteet kun ovat hyviä, olisi se sääli jos valmistus loppuisi. Markkinoilla paljon merkkejä minkä valmistus voitaisiin lopettaa niin, että kukaan ei huomaisi tai jäisi kaipaamaan.
Sen verran Saabistin vikaa minussa kuitenkin on, että yksi Saab taloudessa pitää aina olla.
Toivottavasti valoisammat ajat edessä....
Re: Saabin tulevaisuus
Kohdallani kyse on uudesta työsuhdeautosta, jonka ostaa firma. Vaihtoauto taas on minun omani. Henkilökohtaisesti ei ole juurikaan väliä, paljonko uuden auton arvo tippuu, mutta sillä taas on paljonkin väliä, kuinka oma vanha autoni arvotetaan.Rafu kirjoitti:Kyllä sen uuden auton arvo laskee paljon nopeammin kuin vanhan. Todellisuudessa siis voittaa riihikuivaa jos katsoo ihan sitä paljonko rahaa menee.
Re: Saabin tulevaisuus
Tuotteet hyviä, ja mallipaletti alkaa olla kunnossa. Eli valmistus ei varmaankaan lopu. Se on sitten eri asia että onko nämä tuotteet jatkossakin saabeja, vaiko jotain xiaonghung-merkkisiä.....toivottavasti ei.samhiort kirjoitti: Itse tuotteet kun ovat hyviä, olisi se sääli jos valmistus loppuisi.
Re: Saabin tulevaisuus
Eiköhän tämä pitempi stoppi ole parempi kuin se, että yritettäisiin valmistaa autoja ilman osia ja rahaa, tällätavoin saadaan myös pieni mahdollisuus neuvotteluille alihankkijoiden kanssa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus
Varmasti noinkin, mutta juuri kun pitäisi uutta mallia saada asiakkaille, ja kun kaikki asiakkaat eivät ole ns. uskollisia saab-asiakkaita, niin monet kerkiävät sitten tympiintyä koko touhuun....eli pikapikaa pitäisi varmaan joku lopullinen ratkaisu löytyä....tilanne on kyllä kokonaisuudessaan aikalailla ainutlaatuinen.core2 kirjoitti:Eiköhän tämä pitempi stoppi ole parempi kuin se, että yritettäisiin valmistaa autoja ilman osia ja rahaa, tällätavoin saadaan myös pieni mahdollisuus neuvotteluille alihankkijoiden kanssa.