Kyse olis tästä 9000 cd 2.3T di/apc my:92 , että voiko olla kumpaakin versiota tässä vuosimallissa vai oliskos mahdollisesti tolla 8mm letkun lähdöillä oleva pumppu.
Koitin tossa lueskella vanhempia viestejä, mutta eipä tullut yhtään viisaammaksi (päinvastoin) .
Ps: Aattelin vain jos olis jotain faktaa asiasta, jotta voisi tilata valmiiksi ennen kuin avaa ja alkaa korjata siis vaihtaa pumppua
8mm lähdöllä on autosi pumppu. Muista sitten laittaa kunnon bensankestävää letkua tankin sisälle. Edes muuten niin laadukas Gates ei kestä, jollei ole suunniteltu nimenomaan tankin sisälle.
Makwe kirjoitti:Tämä ois mullaki ajankohtainen kysymys. Auto on -96 cd 2.0t. Tällä hetkellä telakalla rikkinäisen pumpun takia. Milläs lähdöllä mahtaa olla?
Oli sitten 6mm lähdoillä. Perkule tuli hommattua väärä pumppu. Alkaa jo nämä polkupyörähommat ketuttamaan.
Muuten, onko noissa pumppujen eroissa jotain logiikkaa vai millä perusteella niitä on laiteltu tonne tankkiin?
Viimeksi muokannut Makwe, Su Elo 28, 2011 17:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Eroaako pumppu jotenkin muutenkin, kuin bensalinjan lähdön osalta? Jos letkua laitat, niin eipä tuolla lähdöllä ole juuri merkitystä. Klemmarilla tiukkaat joka tapauksessa sen letkun. Muoviliitin T-haara on jotakuinkin reilu 6mm ja siihenkin saa nätisti kiristettyä sen 8mm letkun.
No joo, sitä en tiedä eroaako se muuten koska auto on yhden puolitutun pihalla joka pientä korvausta vastaan lupas fiksata kuntoon. Itellä ei ollu työkaluja eikä taitoa saada se ämpärin panta auki.
tuollaisen pumpun ostin:http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/281385/1
Letkua siinä ei ollu mukana eikä motonetissä ollu saatavilla semmoista joka kestäis bensaa ulkoapäin.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Varaosaliikkeestä saa tilaamalla seuraavaa: gates bensaletku SAE 30R10. Myydään joko 30cm tai 5 metrin pätkissä. Tuo kestää bensaa sisältä ja ulkoa. Pitäisi saada seuraavalle päivälle toimitettua. Eli tämä tuotenumero: 4219-05184 on 8mm sisähalkaisija ja 30cm.
Itsellänikin menee tuo letku vielä uusiksi, alkukesästä vaihdoin pumpun ja paikallisen varaosaliikkeen kahden myyjän mukaan heidän myymänsä letkun piti kestää bensaa myös ulkoapäin, no eipä kestänyt. Nyt vaihdan sitten tilalle juurikin G-miehen suositteleman Gatesin letkun.
#7051
Saab 9-3 Vector SS -07 Stage1 BioPower ex: Saab 9-3 SE 3d 2.0t -99 T5 "Stage3" RE85 (Kuva), Saab 9000 CS 2.0tA -98 Stage3+ (Kuva)
Uus pumppu asennettu ja surraa mutta auto ei käynnisty. Tutkin tuossa iltahämärässä tulppia niin tuntu siltä ettei polttoainetta tule konehuoneeseen asti. Ihme lotinaa kuulu myös tankista ku pumppu oli päällä starttauksen jälkeen. Se on taas huomenna aukastava ja katottava mikä meni vikaan.....
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
G-mies kirjoitti:Eroaako pumppu jotenkin muutenkin, kuin bensalinjan lähdön osalta? Jos letkua laitat, niin eipä tuolla lähdöllä ole juuri merkitystä. Klemmarilla tiukkaat joka tapauksessa sen letkun. Muoviliitin T-haara on jotakuinkin reilu 6mm ja siihenkin saa nätisti kiristettyä sen 8mm letkun.
Matti
Omaan kulkineeseen tuli 6mm lähdöillä oleva pumppu kun sattui olemaan parikymppiä halvempi. Ämpärissä oli jo valmiina bensaletkua eli joku muukin joskus ollut samoissa puuhissa. Pieni vaiva sitten vaihtaa nekin letkunpätkät sinne samalla. Alkoi nimittäin vanha letku vuotaa ja taas lisää pumppujumppaa
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
G-mies kirjoitti:Varaosaliikkeestä saa tilaamalla seuraavaa: gates bensaletku SAE 30R10. Myydään joko 30cm tai 5 metrin pätkissä. Tuo kestää bensaa sisältä ja ulkoa. Pitäisi saada seuraavalle päivälle toimitettua. Eli tämä tuotenumero: 4219-05184 on 8mm sisähalkaisija ja 30cm.
Matti
Tänään selvisi ettei oman Tontun bensapumpussa ollutkaan vikaa, vaan pumpulta lähtevä letku oli täysin räjähtänyt.
Letku oli mallia motonet, joka tuli uuden pumpun kanssa rasiassa.
Eli tuli todistettua, että pitää olla "ulkoa" päinkin bensaa kestävää letkua.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*