Mitä mä TAAS mokasin?
-
- "Turbo"
- Viestit: 249
- Liittynyt: Pe Syys 16, 2011 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
Mitä mä TAAS mokasin?
Valitettavasti jälleen joudun turvautumaan teidän puoleenne arvon saappilaiset.
Vaihdoin tuohon satkuuni virranjakajan alipainesäädintä tai yritykseksi jäi, koska uuden säätimen tanko on kolmisen milliä liian pitkä. Laitoin vanhan säätimen takaisin paikoilleen, mutta auto ei toimikaan enää. Lähtee vaivalloisesti käyntiin, tyhjäkäynti sammumisen rajoilla ja kaasunpolkaise vain hieman tasaa käyntiä.
En irroittanut jakajaa, vaan häsläsin jakajan paikallaan ollessa.
Käytin kyllä hakua, mutta en löytänyt vaivaan sopivaa viestiä.
Vaihdoin tuohon satkuuni virranjakajan alipainesäädintä tai yritykseksi jäi, koska uuden säätimen tanko on kolmisen milliä liian pitkä. Laitoin vanhan säätimen takaisin paikoilleen, mutta auto ei toimikaan enää. Lähtee vaivalloisesti käyntiin, tyhjäkäynti sammumisen rajoilla ja kaasunpolkaise vain hieman tasaa käyntiä.
En irroittanut jakajaa, vaan häsläsin jakajan paikallaan ollessa.
Käytin kyllä hakua, mutta en löytänyt vaivaan sopivaa viestiä.
Mazda 6 2.2TD HB 2011
Re: Mitä mä TAAS mokasin?
Irroita varmuuden vuoksi säädin uudelleen ja tarkista että se asettuu kunnolla.
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Re: Mitä mä TAAS mokasin?
ja onhan sulla liitin sekä alipaineletku kiinni?
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
-
- "Turbo"
- Viestit: 249
- Liittynyt: Pe Syys 16, 2011 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mitä mä TAAS mokasin?
Alipaineletku on kiinni, muuta liitintä siinä ei näytä olevankaan(ulkopuolista). Pari kertaa sitä jo kokeilin, mutta kokeilen vielä uudelleen, kunhan tuonne ulos vääntäydyn.
Mazda 6 2.2TD HB 2011
Re: Mitä mä TAAS mokasin?
koskitko muuhun kuin säätimeen?
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
-
- "Turbo"
- Viestit: 249
- Liittynyt: Pe Syys 16, 2011 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mitä mä TAAS mokasin?
Jakajan kannen irroitin, mutta sen nyt sentään voin sanoa jopa osaavani laittaa takaisin.
Toivottavasti jakajan sisältä ei mikään hajonnut.
Toivottavasti jakajan sisältä ei mikään hajonnut.
Mazda 6 2.2TD HB 2011
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Mitä mä TAAS mokasin?
onko uudessa ja vanhassa säätimessä samat numerot.. löytyy siitä varresta...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Mitä mä TAAS mokasin?
Säätimen tanko pitää saada jakajan pohjalevyssä olevaan tappiin. Se tappi on paksu pyöreä, juuri alipainesäätimen tangon päässä olevan reiän kokoinen ja pituinen.
Tanko mahtuu tulemaan tapin päälle vain kun virranjakajan pohjalevyä (sitä missä tappi on) kääntää ääriasentoon myötäpäivään. Muissa asennoissa tappiin tähtäämistä haittaa tapin vieressä oleva ohjainlevy, joka pitää tangon tapissa käytön aikana.
Tuossa näkyy vasemmanpuoleisen jousen yläpuolella se tappi johon säätimen tangon pää tulee:
Ohje sanoo ettei sinne Hall-anturin suunnalle saisi sohia metallisilla esineillä. Pohjalevyä pitää siis kääntää sieltä raosta jollain ei-metallisella tai ainakin yrittää ottaa ote jostain ei ihan anturin vierestä. Lisää lähestymissuuntia saa jos irrottaa johtoliittimen klipsin jakajan kuoresta, pääsee sohimaan liittimen aukosta johtojen välistä.
Tanko mahtuu tulemaan tapin päälle vain kun virranjakajan pohjalevyä (sitä missä tappi on) kääntää ääriasentoon myötäpäivään. Muissa asennoissa tappiin tähtäämistä haittaa tapin vieressä oleva ohjainlevy, joka pitää tangon tapissa käytön aikana.
Tuossa näkyy vasemmanpuoleisen jousen yläpuolella se tappi johon säätimen tangon pää tulee:
Ohje sanoo ettei sinne Hall-anturin suunnalle saisi sohia metallisilla esineillä. Pohjalevyä pitää siis kääntää sieltä raosta jollain ei-metallisella tai ainakin yrittää ottaa ote jostain ei ihan anturin vierestä. Lisää lähestymissuuntia saa jos irrottaa johtoliittimen klipsin jakajan kuoresta, pääsee sohimaan liittimen aukosta johtojen välistä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Turbo"
- Viestit: 249
- Liittynyt: Pe Syys 16, 2011 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mitä mä TAAS mokasin?
Ei ole samat numerot ja uudessa on pidempi tanko, siksi vanhan laitoinkin takaisin.
Mazda 6 2.2TD HB 2011
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Mitä mä TAAS mokasin?
siinäpä vika siis..
eli palauta uusi ja osta uusi samalla numerolla ku vanha joka paikoillaan.
eli palauta uusi ja osta uusi samalla numerolla ku vanha joka paikoillaan.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Mitä mä TAAS mokasin?
onkos tää nyt 8-venanen K-jetil ja katalysaattoril?
Ilman kattii sanoisin että on joku piuha menny tuolta sisältä poikki sitä ropates mutta kun sanoit että siinä ei liitintä???
16-venases ei oo ku pyörijä sisäl mut siinä ei oo sit mitää alipaineohjaustakaan...
Oliskos tässä joku sekasikiö?
Mut jos toi ap-säätimen tanko on nyt jossain vääräs välis niin saattaa aiheuttaa häiriöö.
Tuotahan voi kokeilla ottamalla sen kokonaan pois, tulppaa vaan sen letkun ettei kone saa sieltä raakaa ilmaa.
Tietty klassinen on että tuossa touhutessa on tönässy öljyntäyttökorkin vähän auki niin ei käy enää kunnol.
Ilman kattii sanoisin että on joku piuha menny tuolta sisältä poikki sitä ropates mutta kun sanoit että siinä ei liitintä???
16-venases ei oo ku pyörijä sisäl mut siinä ei oo sit mitää alipaineohjaustakaan...
Oliskos tässä joku sekasikiö?
Mut jos toi ap-säätimen tanko on nyt jossain vääräs välis niin saattaa aiheuttaa häiriöö.
Tuotahan voi kokeilla ottamalla sen kokonaan pois, tulppaa vaan sen letkun ettei kone saa sieltä raakaa ilmaa.
Tietty klassinen on että tuossa touhutessa on tönässy öljyntäyttökorkin vähän auki niin ei käy enää kunnol.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
-
- "Turbo"
- Viestit: 249
- Liittynyt: Pe Syys 16, 2011 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mitä mä TAAS mokasin?
Juu 8 venanen katalysaattori-ihme k-jetillä. Niin siinä ap-säätimessä ei ole piuhaa, mutta jakajan kyljessä on kyllä liitin. Ei toiminu kaara ilman ap-säädintäkään. Voihan se olla, että rikoin touhutessa jakajan.
Mazda 6 2.2TD HB 2011
Re: Mitä mä TAAS mokasin?
Liitetään tähän tällainen: Netissä hyvä luettelo Saab Vs Bosch numero.
http://www.freeweb.hu/guszti/Benzin%20r ... es%20C.pdf
http://www.freeweb.hu/guszti/Benzin%20r ... es%20C.pdf
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
-
- "Turbo"
- Viestit: 249
- Liittynyt: Pe Syys 16, 2011 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mitä mä TAAS mokasin?
Kiitoksia vaan kaikille avusta!
Saab kulkee taas. Vanha ap-säädin on jakajassa paikallaan, mutta letku irti tulpattuna. Varaosaliikkeen mukaan minulle myyty ap-säädin on just oikea, joten se vielä jonain päivänä laitetaan paikalleen, hommahan on kaikin helpoin, kun ottaa jakajan irti ja touhuaa ihan rauhassa sen kanssa.
Saab kulkee taas. Vanha ap-säädin on jakajassa paikallaan, mutta letku irti tulpattuna. Varaosaliikkeen mukaan minulle myyty ap-säädin on just oikea, joten se vielä jonain päivänä laitetaan paikalleen, hommahan on kaikin helpoin, kun ottaa jakajan irti ja touhuaa ihan rauhassa sen kanssa.
Mazda 6 2.2TD HB 2011
Re: Mitä mä TAAS mokasin?
Kyl sen saa paikalleen vaikka jakaja on paikallaan,kaverin autoon vaihdoin perjantaina merkkasin jakajan asetuksen, käänsin aukon ylemmäs,käänsin sisälevyä reijästä,ujutin kellonreijän tappiin kirrasin ruuvit säädöt kohalleen ja putket liittimet kannet ym paikallen ja katos vaan auto kävi.
Imaisin vielä letkusta auton käydessä niin kyllä muuttui moottorin käyntinopeus, että oli menny tanko kohilleen.
Ainut paha oli saada ruuvit reikiin kun pieniä ovat,jakajan runko ja sisuskalut kun elävät molemmat erikseen omaa elämää mutta ovatkin saman ruuvin alla KAIKKI heeh no ihme onnistu ja nyt katotaan mitä se kaveri tuumaa autosta että mitä tehää?
NIIN tässä oli se jakaja kannen päässä!!
Imaisin vielä letkusta auton käydessä niin kyllä muuttui moottorin käyntinopeus, että oli menny tanko kohilleen.
Ainut paha oli saada ruuvit reikiin kun pieniä ovat,jakajan runko ja sisuskalut kun elävät molemmat erikseen omaa elämää mutta ovatkin saman ruuvin alla KAIKKI heeh no ihme onnistu ja nyt katotaan mitä se kaveri tuumaa autosta että mitä tehää?
NIIN tässä oli se jakaja kannen päässä!!