Tuohon kyllä olis kiva saada hiukan täsmennystä ja faktaa mukaan? Eikö juuri 80-luvulla ollut og900:n ja 9000:n usealla eri menetelmällä (testit ja vakuutusyhtiöiden onnettomuustilastot) mitattuna aikansa turvallisimipia autoja aina tuonne vuosikymmenen lopulle asti, myöskin jenkeissä tehdyissä tutkimuksissa?9-5T kirjoitti:Pitänette ogsatkua turvallisena mutta taitais jäädä määräykset toteutumatta, eihän se täyttänyt 80-luvulla edes jenkki määräyksiä ilman muutoksia.
GM:n konkurssi lähellä?
-
- "Aero"
- Viestit: 307
- Liittynyt: Ti Heinä 31, 2007 15:04
Re: GM:n konkurssi lähellä?
-
- "Aero"
- Viestit: 307
- Liittynyt: Ti Heinä 31, 2007 15:04
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Niin, mutta väitit että Saab ei ole ollut turvallinen edes 80-luvulla ja siihen halusin faktaa että mitä muutoksia on muka pitänyt jenkkeihin vietäviin og900:n tehdä?9-5T kirjoitti:Tuon jälkeen on kulunut 19 vuotta.keskikonsoli kirjoitti:80-luvulla ollut og900:n
aikansa turvallisimipia autoja aina tuonne vuosikymmenen lopulle asti
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Re: GM:n konkurssi lähellä?
No älä nyt suutu jos vähän haaveilen Ihmeen tosikkoa porukaa En tiennyt, että täällä ei saa tuollaista kirjoittaa. Pahoittelen syvästi jos olen poikennut ainoasta oikeasta mielipiteestä.JouniCSE kirjoitti:Hoh täysin päätöntä juttua taas. Tuskin käydään tälläista millään muulla foorumilla, vai onko mesemiehetki haluamassa w124:ta takasin? Mopoauto maksaa uutena ~10ke, Ehkä sulle joku vääntää OG satkun näkösen mopoauton, se vois just tohon budjettiin mennä.Olli Kinaret kirjoitti: No eihän siinä tarvis olla muuta kuin kestävämpi laatikko, nykyaikainen n.230hv moottori ja parempi sivuttaistuki penkeissä. Airbagit, esp:t sun muu "sci-fi" voidaan mun puolesta unohtaa, kun lisäävät vain painoa ja hintaa. Jos esim. 13-15000€:lla lähtis niin kyllä ostaisin. Enkä ole pussihousu.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Onko uusissa Ladoissa kyseiset varusteet? Vai onko nämä vain sinun vaatimuksia?Mimmi kirjoitti:Mitenköhän kuvittelet ilman turvalaitteita ja nykyvaatimuksia olevan "uusiosaapin" saatavan kilpiin tai yleensä edes määräysten mukaiseksi?Olli Kinaret kirjoitti:No eihän siinä tarvis olla muuta kuin kestävämpi laatikko, nykyaikainen n.230hv moottori ja parempi sivuttaistuki penkeissä. Airbagit, esp:t sun muu "sci-fi" voidaan mun puolesta unohtaa, kun lisäävät vain painoa ja hintaa. Jos esim. 13-15000€:lla lähtis niin kyllä ostaisin. Enkä ole pussihousu.
Esim. ABS ja SRS ovat vaatimuksia, eivät vaihtoehtovarusteita.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Missäs noiden pakollisuudesta säädetään?Mimmi kirjoitti: Esim. ABS ja SRS ovat vaatimuksia, eivät vaihtoehtovarusteita.
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Justiinsa, kiitos vaan tästä luettelosta. En nyt kauhean tarkkaan selannut noita, mutta pikaisesti ainakin löysin vain raskaampaa kalustoa, perävaunuja ja mopoautoja koskevia sääntöjä noiden ABS:ien suhteen.Mimmi kirjoitti:http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajon ... döksiä.htm
Kerro ihmeessä jos olen väärässä, mutta olen edellen siinä käsityksessä etteivät ABS:ät tai ajonvakautus ole henkilöautoissa (onneksi ainakaan vielä) sen kummemmin "pakollinen" varusteita kuin vaikka penkinlämmittimet.
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Mutta og-satkuunhan on saanut aikoinaan turvatyynyn ja abs-jarrut? Että siinä mielessä ei olisi ongelmaa niidenkään suhteen
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Eipä taida alihankkija enää tehdä ikivanhoja ysisataseen sopivia abs jarrujärjestelmiä tai srs järjestelmiä...
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Mimmi: Kun lainaa tuontyyppisesti, on kohteliasta laittaa se lähde siihen. Sitäpaitsi ei tuosta lainauksestasi ilmennyt mitään mitä varusteet mahdollisesti ovat pakollisia. Todettiin vain että "tyyppihyväksyntätietoihin tulee merkitä pakolliset turvavarusteet direktiivin kohdan 9.12.2. mukaisesti."
Sori, ton ajonvakautuksen suhteen iski lukihärö. Turvatyynyt voin uskoakin pakolliseksi, ABS:ää en. Edelleenkin kiinnostaa, ihan oikeasti, mitkä varusteet ovat lainsäädännön näkökulmasta pakollisia?
Ettei kenellekään tulisi väärää käsitystä, niin itse en tosiaan mitään kuvatunlaista uustuotanto satkua haluaisi. Alkoi vaan nämä pakolliset turvavarusteet kiinnostamaan.
Sori, ton ajonvakautuksen suhteen iski lukihärö. Turvatyynyt voin uskoakin pakolliseksi, ABS:ää en. Edelleenkin kiinnostaa, ihan oikeasti, mitkä varusteet ovat lainsäädännön näkökulmasta pakollisia?
Ettei kenellekään tulisi väärää käsitystä, niin itse en tosiaan mitään kuvatunlaista uustuotanto satkua haluaisi. Alkoi vaan nämä pakolliset turvavarusteet kiinnostamaan.
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Eheh, ehkä jopa vähän tarkemmin.Mimmi kirjoitti: http://www.ake.fi
Noh, oli miten oli, niin voisiko joku nyt antaa ns. selkeän vastauksen, mitkä varusteet ja millä perusteella ovat pakollisia? Mitkäs testit uuden auton pitää läpäistä että sitä saa tieliikennekäyttöön myydä? Valojen yms. suhteen on nuo tyyppihyväksynnät toki.
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
Re: GM:n konkurssi lähellä?
European Whole of Vehicle Type Approval:
"WVTA testing encompasses 48 tests, including 13 on active safety, 13 on passive safety and eight on emissions and environmental protection.
Two recently introduced and stringent regulations involve pedestrian safety and end of vehicle life requirements such as re-use, recycling and recovery." - http://www.caradvice.com.au/49282/great ... -approval/
Määrätäänkö jossain mitä keinoja pitää käyttää noiden testien läpäisemiseksi? Ts. miten nuo turvallisuus yms. ratkaisut pitää toteuttaa.
"WVTA testing encompasses 48 tests, including 13 on active safety, 13 on passive safety and eight on emissions and environmental protection.
Two recently introduced and stringent regulations involve pedestrian safety and end of vehicle life requirements such as re-use, recycling and recovery." - http://www.caradvice.com.au/49282/great ... -approval/
Määrätäänkö jossain mitä keinoja pitää käyttää noiden testien läpäisemiseksi? Ts. miten nuo turvallisuus yms. ratkaisut pitää toteuttaa.
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
-
- "Hirsch"
- Viestit: 739
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Jaahas. Jossakin lehdessä on kuulemma ennustettu Saabien katoavan pikavauhtia katukuvasta, koska osien saaminen kuulemma loppuu merkin myötä. Sain aiheesta riittävästi vittuilua töissä tänään kun arvoisat kollegat ovat lukeneet nettilehtiä työaikana (iltasanomia tai jotain). Tämä on kai sitä työpaikka kiusaamista .
Kehottivat ilkiöt pikaisesti viemään saabit paalattavaksi vaikka tuskin kuulemma kelpaavat enää sinnekkään .
Kehottivat ilkiöt pikaisesti viemään saabit paalattavaksi vaikka tuskin kuulemma kelpaavat enää sinnekkään .
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Ei noi :imme ihan heti lopu.
Meillä on n. kymmenen ia tallessa.
Meillä on n. kymmenen ia tallessa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
-
- "Aero"
- Viestit: 307
- Liittynyt: Ti Heinä 31, 2007 15:04
Re: GM:n konkurssi lähellä?
No, en nyt mitään suurempaa inttoa tästä halua tehdä mutta tuli sellainen olo tuosta vastauksestasi että GM-Saabistit luulevat että OG Saabit eivät olisi olleet turvallisia autoja aikoinaan, siis muihin aikansa autoihin nähden. Tuollaisen kuvan tuosta vastauksestasi sain ja mielestäni tuo väite ei pidä paikkaansa ja ei minullakaan mitään faktatietoa asiasta ole käsissäni vaan ainoastaan se että olin aktiivinen Saabisti jo 80-luvulla ja lehdistä luin noita testejä ym. joissa oli joskus yhtä aikaa kärjessä Saab OG 900 ja Saab 9000 kumpikin omissa luokissaan noissa turvallisuustesteissä!9-5T kirjoitti:Pistätkö näkyville tuon kohdan jossa noin muka väitin.keskikonsoli kirjoitti:Niin, mutta väitit että Saab ei ole ollut turvallinen edes 80-luvulla ja siihen halusin faktaa että mitä muutoksia on muka pitänyt jenkkeihin vietäviin og900:n tehdä?
Minulla ei ole pääsyä sellaisiin papreihin jossa kerrotaan sen ajan jenkkien vaatimukset auton turvallisuudesta, jos Sinulla on katso mitä moottorin kiinnityksestä sanotaan ja vertaa sitä suomeen tehtyihin.
Tuossahan tuo vastauksesi on kokonaisuudessaan joka hiukan siis särähti silmääni tuon 80-luvun OG:n osalta!
Peace!9-5T kirjoitti:Pitänette ogsatkua turvallisena mutta taitais jäädä määräykset toteutumatta, eihän se täyttänyt 80-luvulla edes jenkki määräyksiä ilman muutoksia.
Eiköst toi viggen eli ng900 ollut just ogsaabistien suurin vihan kohde.
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Ja kyseessähän on kaikkien talousjulkaisujen seiska eli TaloussanomatHitain Pohjois-Suomessa kirjoitti:Jaahas. Jossakin lehdessä on kuulemma ennustettu Saabien katoavan pikavauhtia katukuvasta, koska osien saaminen kuulemma loppuu merkin myötä. Sain aiheesta riittävästi vittuilua töissä tänään kun arvoisat kollegat ovat lukeneet nettilehtiä työaikana (iltasanomia tai jotain). Tämä on kai sitä työpaikka kiusaamista .
Kehottivat ilkiöt pikaisesti viemään saabit paalattavaksi vaikka tuskin kuulemma kelpaavat enää sinnekkään .
http://www.taloussanomat.fi/liikenne/20 ... 925188/139
Kyllähän tuossa vähän perääkin on että käyttöautona pito vaikeutuisi jos varaosia ei löydy mistään
9-3Aero-01