Fcod 4357 / P1105 ...
Fcod 4357 / P1105 ...
Saabbi täräytti Check Engine -valon palamaan kotinurkilla. Vikakoodiksi paljastui Fcod 4357 eli P1105 (Intake air pressure).
Auto oireili kasvaneella kulutuksella (joka siis ei ollutkaan viime aikoina paljon kaupunkiajoa harrastaneen vaimon vika ). Tsekkasin aiemmin juuri tulpat, olivat kovin nokisia vaikka vasta vaihdettu.
Mutta nyt siis check engine palaa, kierroksia ottaa haluttomasti, eikä meinaa jaksaa vääntää ollenkaan.
Jcarslon tuolla toisaalla jo ystävällisesti vinkkasi ahtoputkessa olevaa anturia.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 31#p858431
Anturi on kuitenkin tiukasti kiinni, samoin piuhat. En arvaisi nyt summissa ostaa uutta anturia tilalle.
Mitä muuta voisin epäillä, ennen kuin lähden ostamaan uutta anturia?
Sattuisko kellään Espoonlahden suunnassa muuten olemaan ylimääräistä nurkissaan, niin voisin sulkea tämän vaihtoehdon pois?
Auto oireili kasvaneella kulutuksella (joka siis ei ollutkaan viime aikoina paljon kaupunkiajoa harrastaneen vaimon vika ). Tsekkasin aiemmin juuri tulpat, olivat kovin nokisia vaikka vasta vaihdettu.
Mutta nyt siis check engine palaa, kierroksia ottaa haluttomasti, eikä meinaa jaksaa vääntää ollenkaan.
Jcarslon tuolla toisaalla jo ystävällisesti vinkkasi ahtoputkessa olevaa anturia.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 31#p858431
Anturi on kuitenkin tiukasti kiinni, samoin piuhat. En arvaisi nyt summissa ostaa uutta anturia tilalle.
Mitä muuta voisin epäillä, ennen kuin lähden ostamaan uutta anturia?
Sattuisko kellään Espoonlahden suunnassa muuten olemaan ylimääräistä nurkissaan, niin voisin sulkea tämän vaihtoehdon pois?
9-5W 2.0t Aut. vm.-01 + Biopower
Re: Fcod 4357 / P1105 ...
Lisäkysärinä vielä: eipä taida olla tapaa millä testata onko yllä mainittu anturi lauennut ilman että on kokeilla toista ehjää tilalle?
9-5W 2.0t Aut. vm.-01 + Biopower
Re: Fcod 4357 / P1105 ...
Periaatteessa on, pitäisi syöttää anturille käyttöjännite ja katsoa mitä se näyttää arvoksi. Toinen on myös mitata johdot anturilta ecun liittimelle. Vielä yksi olisi ecun signaalipiuhaan syöttää signaaligeneraattorilla sopiva jännite ja katso mitä SID Infossa ecu tulkitsee sen olevan.
Mutta lähes varmasti vika on anturissa.
Mutta lähes varmasti vika on anturissa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Fcod 4357 / P1105 ...
Saako anturia muualta kuin marmoritiskiltä?
9-5W 2.0t Aut. vm.-01 + Biopower
Re: Fcod 4357 / P1105 ...
Tuskinpa. Ehjä käytetty on varmasti järkevä vaihtoehto.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Fcod 4357 / P1105 ...
No selvisi. Turbon alipaineen ulosoton tulppa oli irronnut.
9-5W 2.0t Aut. vm.-01 + Biopower
Re: Fcod 4357 / P1105 ...
No ei ihan vielä selvinnyt
Missä se tulppa oikein majailee?
Onko se turbossa vai missä?
Missä se tulppa oikein majailee?
Onko se turbossa vai missä?
Saab 9-5 2.0t 1998
Re: Fcod 4357 / P1105 ...
sama vika täällä oireineen. voisiko johtua haperosta immum letkusta? missä tuo kyseinen tulppa sijaitsee?
Saab 9-5 SE 2.0t vm99 (sisään ajettu 300.000) #5261
Re: Fcod 4357 / P1105 ...
sensori putsattu painailmalla jolloin oireetkin täällä katosi ja vielä sulakkeen 17 irroitus nollasi vikakoodin. nähtäväksi jää oliko vika sensorissa ja tuleeko oireet takaisin
Saab 9-5 SE 2.0t vm99 (sisään ajettu 300.000) #5261