Fcod 4357 / P1105 ...

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
nipa
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Su Syys 19, 2004 20:18
Paikkakunta: Espoo

Fcod 4357 / P1105 ...

Viesti Kirjoittaja nipa »

Saabbi täräytti Check Engine -valon palamaan kotinurkilla. Vikakoodiksi paljastui Fcod 4357 eli P1105 (Intake air pressure).

Auto oireili kasvaneella kulutuksella (joka siis ei ollutkaan viime aikoina paljon kaupunkiajoa harrastaneen vaimon vika :oops: ). Tsekkasin aiemmin juuri tulpat, olivat kovin nokisia vaikka vasta vaihdettu.

Mutta nyt siis check engine palaa, kierroksia ottaa haluttomasti, eikä meinaa jaksaa vääntää ollenkaan.

Jcarslon tuolla toisaalla jo ystävällisesti vinkkasi ahtoputkessa olevaa anturia.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 31#p858431

Anturi on kuitenkin tiukasti kiinni, samoin piuhat. En arvaisi nyt summissa ostaa uutta anturia tilalle.

Mitä muuta voisin epäillä, ennen kuin lähden ostamaan uutta anturia?

Sattuisko kellään Espoonlahden suunnassa muuten olemaan ylimääräistä nurkissaan, niin voisin sulkea tämän vaihtoehdon pois?
9-5W 2.0t Aut. vm.-01 + Biopower
nipa
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Su Syys 19, 2004 20:18
Paikkakunta: Espoo

Re: Fcod 4357 / P1105 ...

Viesti Kirjoittaja nipa »

Lisäkysärinä vielä: eipä taida olla tapaa millä testata onko yllä mainittu anturi lauennut ilman että on kokeilla toista ehjää tilalle? :?: :?: :?:
9-5W 2.0t Aut. vm.-01 + Biopower
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Fcod 4357 / P1105 ...

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Periaatteessa on, pitäisi syöttää anturille käyttöjännite ja katsoa mitä se näyttää arvoksi. Toinen on myös mitata johdot anturilta ecun liittimelle. Vielä yksi olisi ecun signaalipiuhaan syöttää signaaligeneraattorilla sopiva jännite ja katso mitä SID Infossa ecu tulkitsee sen olevan.

Mutta lähes varmasti vika on anturissa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
nipa
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Su Syys 19, 2004 20:18
Paikkakunta: Espoo

Re: Fcod 4357 / P1105 ...

Viesti Kirjoittaja nipa »

Saako anturia muualta kuin marmoritiskiltä?
9-5W 2.0t Aut. vm.-01 + Biopower
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Fcod 4357 / P1105 ...

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Tuskinpa. Ehjä käytetty on varmasti järkevä vaihtoehto.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
nipa
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Su Syys 19, 2004 20:18
Paikkakunta: Espoo

Re: Fcod 4357 / P1105 ...

Viesti Kirjoittaja nipa »

No selvisi. Turbon alipaineen ulosoton tulppa oli irronnut.
9-5W 2.0t Aut. vm.-01 + Biopower
ysifemma
"Viggen"
Viestit: 682
Liittynyt: To Loka 08, 2009 23:04

Re: Fcod 4357 / P1105 ...

Viesti Kirjoittaja ysifemma »

No ei ihan vielä selvinnyt :roll:

Missä se tulppa oikein majailee?

Onko se turbossa vai missä?
Saab 9-5 2.0t 1998
Kohiii
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Ma Elo 29, 2011 21:30

Re: Fcod 4357 / P1105 ...

Viesti Kirjoittaja Kohiii »

sama vika täällä oireineen. voisiko johtua haperosta immum letkusta? missä tuo kyseinen tulppa sijaitsee?
Saab 9-5 SE 2.0t vm99 (sisään ajettu 300.000) #5261
Kohiii
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Ma Elo 29, 2011 21:30

Re: Fcod 4357 / P1105 ...

Viesti Kirjoittaja Kohiii »

sensori putsattu painailmalla jolloin oireetkin täällä katosi ja vielä sulakkeen 17 irroitus nollasi vikakoodin. nähtäväksi jää oliko vika sensorissa ja tuleeko oireet takaisin
Saab 9-5 SE 2.0t vm99 (sisään ajettu 300.000) #5261
Vastaa Viestiin