Mikä kytkin 9-3:een
Mikä kytkin 9-3:een
Moi
MY06 SS 1.8t autona ja kytkin luistaa niin perkeleesti etanolilla ajaessa. Nyt pitäs alkaa osia tilailemaan...
Vääntöä pitäs kestää se 360nm ja plussaa ois että olis vielä varaa lisätäkin.
2.0T aeron kytkin kestää sen 400nm? Sais n. 400€ kuluineen englannista sis. kytkinkitti ja laakeri. Tuossa ei kyllä jää sitten pelivaraa juurikaan...
Kattelin tuolta tollasta: http://www.sachsperformance.com/Sachs-P ... _1429.html
Toi kestäs jo 460nm ilmeisesti ja tuntuma aika originaali ilmeisesti.
Toi 154kw kytkin versio menee tuohon 1.8t koneeseen? Jos on 5 vaihteiseen tuo linkitetty
MY06 SS 1.8t autona ja kytkin luistaa niin perkeleesti etanolilla ajaessa. Nyt pitäs alkaa osia tilailemaan...
Vääntöä pitäs kestää se 360nm ja plussaa ois että olis vielä varaa lisätäkin.
2.0T aeron kytkin kestää sen 400nm? Sais n. 400€ kuluineen englannista sis. kytkinkitti ja laakeri. Tuossa ei kyllä jää sitten pelivaraa juurikaan...
Kattelin tuolta tollasta: http://www.sachsperformance.com/Sachs-P ... _1429.html
Toi kestäs jo 460nm ilmeisesti ja tuntuma aika originaali ilmeisesti.
Toi 154kw kytkin versio menee tuohon 1.8t koneeseen? Jos on 5 vaihteiseen tuo linkitetty
Saab 9-3 SportCombi Aero XWD 2.0T 2009
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Aero:n kytkintä tilalle vain. Vakio 1,8t:n kytkinkin pitäisi kestää 400nm, mutta... Aeron kytkin kestää enemmän, tarkkaa tietoa minulla ei ole että kuinka paljon(maptunin tuning kiteissä aeron kytkin vaihdetaan 450nm kohdalla), itse levy on sama kuin 1,8t:ssä käsittääkseni, mutta asetelma reilusti jäykempi. Luistaminen ainakin omassa kulkineessa johtui asetelman väsymisestä, itse levyssä ei ollut mainittavaa kulumista.
5-Vaihteiseen, oli sitten 2-massainen vauhtipyörä tai kiinteä niin menee sama kytkin asetelmineen.
6-Vaihteisesta ei ole tietoa.
5-Vaihteiseen, oli sitten 2-massainen vauhtipyörä tai kiinteä niin menee sama kytkin asetelmineen.
6-Vaihteisesta ei ole tietoa.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Mites voi selvittää millainen vautipyörä on autossa paikallaan?
SC 1.8t 03/2006.
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Ei ole tiedossa minulla ainakaan selvityskeinoa. Minulla piti olla kiinteä, mutta 2-massainen löytyi.
En suosittele ajamaan, jos kytkin luistaa edes vähän, saati sitten "perkeleesti" tällöin on vaarana että vauhtipyörä rikkoontuu, oli sitten kyseessä kumpi pyörä tahansa. Kun vauhtipyörä ottaa lämpöjä kytkimen luistaessa niin se voi mennä hyvin helposti kieroksi. Uusi vauhtipyörä on kallis.
En suosittele ajamaan, jos kytkin luistaa edes vähän, saati sitten "perkeleesti" tällöin on vaarana että vauhtipyörä rikkoontuu, oli sitten kyseessä kumpi pyörä tahansa. Kun vauhtipyörä ottaa lämpöjä kytkimen luistaessa niin se voi mennä hyvin helposti kieroksi. Uusi vauhtipyörä on kallis.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Tilasin tuon aeron kytkinsarjan osanro: 55562984 ja laakerin 55558371 tuolta englannista.
Eiköhän tuo noilla tokene
Eiköhän tuo noilla tokene
Saab 9-3 SportCombi Aero XWD 2.0T 2009
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Tuolla tallinnan saabantilla sanottiin että 1,8t ei ole 2massapyörää. Ja jos aeron kytkin laitetaan niin sitten viimeistään pitäisi 2massapyörä asentaa jos ei ole ennestään. Miten tää nyt on? 07 1,8t on auto. Työsylinteri kannattanee vaihtaa samalla.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Ei ole pakollista laittaa kaksoismassavauhtipyörää aeron kytkimen yhteydessä. Totta on, että Aeron levy on jousittamaton, mutta käytännössä todettuna kovin suurta mukavuushaittaa ei tästä tule.
1.8t/2.0t 5-vaihteisen vakiokytkin on heikko ja 350Nm pistää sen jo lujille. 5-vaihteisen Aeron (2.0T) kytkin todetusti kestää 400Nm ihan oikeastikkin. 6-vaihteisissa on myös vahvempi kytkin, mutta se ei sovi 5-vaihteisiin suoraan.
1.8t/2.0t 5-vaihteisen vakiokytkin on heikko ja 350Nm pistää sen jo lujille. 5-vaihteisen Aeron (2.0T) kytkin todetusti kestää 400Nm ihan oikeastikkin. 6-vaihteisissa on myös vahvempi kytkin, mutta se ei sovi 5-vaihteisiin suoraan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Mistäs sen tietää onko 07 1,8t massavauhtipyörä vai ei? Vai oliko tämä jo käsitelty jossain.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Ei ole 1,8t:ssä kaksoismassaa, paitsi jossain alkupään yksilöissä (todnäk. vain MY03).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Moi
Katotaan ostinko oikean kytkinsarjan, tuo yllä oleva aeron kitti on ilmeisesti kaksoismassalla varustettuihin autoihin, levyssä kun ei ole niitä jousia keskellä "torsion damper", ilmeisesti tuo kaksoismassa hoitaa tuon homman. Asetelma on kyllä käypä, uskaltaakohan tuota "jousetonta" kytkinlevyä asentaa yksimassavauhtipyörään, ettei vaihdelaatikko kärsi vai onko tuo vaan mukavuuden takia tuo jousitus?
Katotaan ostinko oikean kytkinsarjan, tuo yllä oleva aeron kitti on ilmeisesti kaksoismassalla varustettuihin autoihin, levyssä kun ei ole niitä jousia keskellä "torsion damper", ilmeisesti tuo kaksoismassa hoitaa tuon homman. Asetelma on kyllä käypä, uskaltaakohan tuota "jousetonta" kytkinlevyä asentaa yksimassavauhtipyörään, ettei vaihdelaatikko kärsi vai onko tuo vaan mukavuuden takia tuo jousitus?
Saab 9-3 SportCombi Aero XWD 2.0T 2009
Re: Mikä kytkin 9-3:een
No minulle ainakin otettiin kiinteään vauhtipyörään tuleva asetelma ja kytkin, kun vauhtipyörän tosiaan piti olla kiinteä. Mutta kuinkas ollakkaan sieltä tulla tupsahti esiin kaksimassainen kuten aiemmin mainitsin, osat menivät hyvin paikalleen ja WIS ei erottele kiinteän tai kaksoismassalliseen vauhtipyörään tulevaa kytkintä ja asetelmaa. (vain 5vaihteisen ja 6 vaihteisen manuaalilaatikon se erottelee) eli kaikissa 5 vaihteisissa on samat kytkimet rakenteeltaan, eli käyvät suoraan. En ole huomannut käytössä mitään eroa alkuperäisen ja aeron kytkinpaketin välillä.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Onko muita vaihtoehtoja kokeiltu kuin tuota aeron kytkintä? Ja mikä kävisi tuon kiinteän vauhtipyörän kanssa ja kestäisi samoja lukuja kuin aeron paketti? Minkäs vuotinen auto sulla pakari on kun ei pitänyt olla 2massa vauhtipyörää?
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Joo, siis vuosimalli on 2003. Kyselin vähän samaa PCS:ltä niin sanoivat että aeron kytkimiä näihin on laitettu pääasiallisesti, ostin sitten sellaisen. Tuskin se kuitenkaan ainoa vaihtoehto on, mutta uskoisin sen edullisimman vaihtoehdon olevan.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Kyllä se taitaa edullisin olla, kytkinkitti ja laakeri (sylinteri) sen hieman yli 400€ yhteensä saa netistä tilattua. (aero kytkin).Pakari kirjoitti:Kyselin vähän samaa PCS:ltä niin sanoivat että aeron kytkimiä näihin on laitettu pääasiallisesti, ostin sitten sellaisen. Tuskin se kuitenkaan ainoa vaihtoehto on, mutta uskoisin sen edullisimman vaihtoehdon olevan.
Maptunilla halvin kitti 739€ eikä sisällä laakeria.
Saab 9-3 SportCombi Aero XWD 2.0T 2009
Re: Mikä kytkin 9-3:een
http://garage.redlinemotive.com/story/s ... %E2%80%A6/
Tuossa hyvä artikkeli jousittamattoman ja jousitetun kytkinlevyn eroista (englanniksi)
Tuossa hyvä artikkeli jousittamattoman ja jousitetun kytkinlevyn eroista (englanniksi)
Saab 9-3 SportCombi Aero XWD 2.0T 2009