Öljyloukolta imucobraan tuleva letku
Öljyloukolta imucobraan tuleva letku
Tarkoitus olisi tutkaista öljyloukolta imucobraan tulevan letkun keskivaiheilla olevan takaiskun kunto. Letkuhan on kovaa muovia, joten takaisku ei helpolla irtoa. Meinasin siis irroittaa letkun imucobrasta ja puhallella siihen. Imucobran ja letkun liitoksessa on punakauluksinen nippa. Lähteekö tuo ihan nykäisemällä irti? Hajooko jotain jos kiskoo vai onko tuon irroitukseen joku jippo?
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Re: Öljyloukolta imucobraan tuleva letku
Jaa'a...jos en nyt ihan väärin ole asiaa ymmärtänyt niin siitä punaisesta kauluksesta kun vähän vetäiset niin se putkikin irtoaa vetämällä...vai miten päin se nyt oli.
Re: Öljyloukolta imucobraan tuleva letku
Mulle ei ainakaan ikinä se jippo selvinny kun imusarjasta koitin jarrutehostimen letkua irrottaa. Palasikshan se meni Tosin -06:ssa saattaa se muovi olla vähemmän kovettunu kun tossa omassa jeesuksen aikasessa pommissa. Tosin jos laitat siitä imuitöttöröstä painetta niin saat testattua ilman letkun irrottamistakin.
#3272
Re: Öljyloukolta imucobraan tuleva letku
Siis jippohan näyttää olevan se, kun sen punaisen kauluksen painaa cobraa vasten ja vetää samalla letkusta niin johan irtoo. Kiitokset CDTA:lle joka tapauksessa. Oikeille jäljille pääsin. Ja paskanahan se takaisku oli niin kuin arvelin. Taitaapi mennä koko letku uusiksi kun ei tuota erillisosana myytäne. Imutötteröö puhaltelin tuossa aiemmin illalla ja ihmettelin mistä menee ilmat öljyloukolle.
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Re: Öljyloukolta imucobraan tuleva letku
Mistäs päättelit että paska on. Omasta saabistani (05) sain takaisku venttiilin lämpöpuhaltimen avulla pois ja totesin että keskellä on n. 3mm reikä läpi.Saab-man kirjoitti:Siis jippohan näyttää olevan se, kun sen punaisen kauluksen painaa cobraa vasten ja vetää samalla letkusta niin johan irtoo. Kiitokset CDTA:lle joka tapauksessa. Oikeille jäljille pääsin. Ja paskanahan se takaisku oli niin kuin arvelin. Taitaapi mennä koko letku uusiksi kun ei tuota erillisosana myytäne. Imutötteröö puhaltelin tuossa aiemmin illalla ja ihmettelin mistä menee ilmat öljyloukolle.
Ilma kulkee toiseen suuntaa lievästi vastustaen ja toiseen suuntaa taas kalvo aukeaa vastustaen vähemmän. Menin paikalliseen saabin liikkeeseen ja kysyin että onko normaali takaisku venttiili vai kuuluuko olla pieni reikä keskellä. Vastaus oli että kuuluu olla reikä.
Jos vertaa noita muita saabin takaisku venttiilien rakennetta tähän kobraan menevään niin niissä on ero. Olen purkanut molempia ja noissa muissa kalvo on kiinni rungossa keskellä kalvoa olevalla pienellä tutilla jonka repeäminen irti on yleensä syyllinen venttiilien toimimattomuuteen. No noissa muissa venttiileissä ei ole keskellä sellaista reikää josta voisi ilma mennä vaikka kalvon ottaisi pois. Niiden valmiste numerokaan ei ole mielestäni sama.
Vanhemmissa malleissa on metalli putki eikä tätä takaisku venttiiliä ainakaan samassa paikassa.
Täytyy tutkia miksiköhän yleensäkin tommoinen venttiili laitettu ja saattaa olla että se onkin rikki ja olen väärässä kuten sitten paikallinen saabin edustajakin.
-Arska-
Re: Öljyloukolta imucobraan tuleva letku
Se on vain virtauksen rajoitin eikä takaisku, rajoittamaan liiallista imua kampikammiosta ahdoilla. Ilman kuuluukin mennä molempiin suuntiin. Kunnossa se on.
9-3 aero sedan man -05