E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !
Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !
-98 mallin femma ja E85:lla ajeltu kesästä saakka 2-3 tkm, huohotinpäivittämätön. Nyt öljynpainevalo syttyi ajossa, kone sammuksiin ja uuden startin jälkeen syttyi uudestaan hetkisen päästä ->hinuri paikalle.
Täystuhoa ei tullut mutta kolmosen runkopukin alta löytyi hiukkasen kuparisävylle menneet laakerit, ei tietoa koska tapahtunut. Läheltä-piti tilanne tässä oli käsissä kuitenkin. Pari ruokalusikallista irtonaista sakkaa kekona sihdin alla ja sihtiverkko selkeästi tukossa.
Lakrujen vaihto, puhdistus, kone nipuun ja toimii normaalisti toistaiseksi.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !
huhhuh minkä näköstä!!!!
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !
Tuon näköista ei saa millään Saab BioPower autolla aikaiseksi, jossa huohotin päivitys on tehty.like_a_glove kirjoitti:huhhuh minkä näköstä!!!!
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !
Aivan varmasti saa, ajamalla bensalla lyhyttä pätkäajoa ja vaihtamalla öljyä harvoin. Ei paljoa huohotinpäivitys pelasta, kun männät puhaltavat ohi uutenakin.
Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !
Näinhän se on, Saabin insinööreillä käyny aikanaan pieni suunnitteluvirhe. Noh, kohtuu kestäviä moottoreitä nämä kuitenkin oikein käytettynä on
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !
Yeah kaikkihan tietysti rikki saa jos haluaa, mutta tarkoitin huollettua saab originaali BioPoweria esimerkiksi My06 eteenpäin.Zebe kirjoitti:Aivan varmasti saa, ajamalla bensalla lyhyttä pätkäajoa ja vaihtamalla öljyä harvoin. Ei paljoa huohotinpäivitys pelasta, kun männät puhaltavat ohi uutenakin.
Niillä kun ei juuri kannata ajaa bensalla muutakuin pari tankillista vuodessa.
Ja moottoriöljyn vaihtoväliksi suosittelen 10000 kilsaa ja automaattilaatikolle 60000 kilsaa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !
On tämä ongelma myös T5 koneilla mahdollinen, ohessa 280 tkm ajetun tonnarin öljypohja puolen vuoden E85 käytön jälkeen.
Oireina vinkuna kylmäkäynnistyksen jälkeen joka ei ollut peräisin apulaitepiiristä. Eiköhän tämä kone tulut pelastettua hetkeksi aikaa.
Samalla suuttimetkin tuli tarkistettua ja kyllä tämä alkaa olla ihan selvä ilmiö, suuttimet tarvii pesua muutaman kerran vuodessa ....
Oireina vinkuna kylmäkäynnistyksen jälkeen joka ei ollut peräisin apulaitepiiristä. Eiköhän tämä kone tulut pelastettua hetkeksi aikaa.
Samalla suuttimetkin tuli tarkistettua ja kyllä tämä alkaa olla ihan selvä ilmiö, suuttimet tarvii pesua muutaman kerran vuodessa ....
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !
Kiitos taas Vesalle avusta.
Vähän ikävää julkisuutta toi meidän tonnari nyt sai, mutta olkoon varoittava esimerkki muillekin. Öljyt kuitenkin vaihdettu viimeisen 80tkm:n aikana kympin välein ja etanolisoftan jälkeen 5tkm:n kuluttua. Edellisellä omistajalla kuitenkin aika pitkät vaihtovälit.
Tietysti vajaan kahden E85:n tankillisen jälkeen vaihdettiin öljyt ekan kerran.
Vähän ikävää julkisuutta toi meidän tonnari nyt sai, mutta olkoon varoittava esimerkki muillekin. Öljyt kuitenkin vaihdettu viimeisen 80tkm:n aikana kympin välein ja etanolisoftan jälkeen 5tkm:n kuluttua. Edellisellä omistajalla kuitenkin aika pitkät vaihtovälit.
Tietysti vajaan kahden E85:n tankillisen jälkeen vaihdettiin öljyt ekan kerran.
Viimeksi muokannut 3374, To Marras 29, 2012 20:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 Aero Wagon A -03
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !
Taitaapi tuo re85 putsata tuota moottoria joten paska siirtyy öljyn joukkoon,pensassa taitaa olla sitten enempi epäpuhtauksia jotka tarttuu kiinni mottoriin.
Ari 1622
Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !
Täsmälleen näin siinä käy.ari_viitanen kirjoitti:Taitaapi tuo re85 putsata tuota moottoria joten paska siirtyy öljyn joukkoon,pensassa taitaa olla sitten enempi epäpuhtauksia jotka tarttuu kiinni mottoriin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !
Täällä on aika selvä tapaus. Ujellus kuulunut noin viikon verran kylmästarteissa. Huomenna vielä varmuuden vuoksi käytän apulaitehihnan irti, mutta äkkikuuntelulla ääni kuului alempaa ja keskempää, joten sihti lienee tukossa. Jälkiviisaana on helppo todeta että olis pitänyt puhdistaa sihti muutaman kuukauden E85 ajelun jälkeen kesällä. Nyt on autokatoksessa kylmä alkaa tuuskaamaan. Jos Oulun seudulla jollain olis tarjota tallitilaa kohtuukorvauksella niin YV:llä tavoittaa. Saa ehdottaa myös hyväksi havaittuja korjaamoja. Ärsyttävän kalliiksi voi mennä korjaamolla, kun on tuo apurungon purkaminen edessä. Toisaalta, samalla voisi nakata uuden kytkimen niin ei tarvitse sitä sitten alkaa seuraavaksi itkemään...
Onko kukaan muuten mittaillu öljynpaineita näissä ongelmatapauksissa ? Miksi öljynpainevalo ei syty vaikka pumppu jo huutaa hoosiannaa ?
Onko kukaan muuten mittaillu öljynpaineita näissä ongelmatapauksissa ? Miksi öljynpainevalo ei syty vaikka pumppu jo huutaa hoosiannaa ?
Ex:Saab 9-5 2.3T -07
Ex:Saab 9-3 2.0t -99
Ex:Saab 9-3 2.0t -99
Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !
ei sitä apurunkoa tarvi poistaa, avaa etummaisetja keskimmäiset pultit vaan ja antaa roikua, ohjeet tuolla og9-3 osiossa http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?p=871223
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !
Otin hihnan pois ja ulvonta jatkuu. Hämmentävästi suurin melu tuntuu kuuluvan öljynsuodattimesta Voihan olla, että kavitoivan pumpun ääni tulee öljyä pitkin sujuvasti suodattimelle asti, mutta voisiko olla että tästä selviäisi sittenkin viidellä eurolla... suodatin on muuten vaihdettu pari kuukautta ja n. 1000km sitten ja on alkuperäinen GM-osa.
Tässäpä vielä huvikseen otettu video:
http://youtu.be/iRZjIHJ_DbA
Tässäpä vielä huvikseen otettu video:
http://youtu.be/iRZjIHJ_DbA
Ex:Saab 9-5 2.3T -07
Ex:Saab 9-3 2.0t -99
Ex:Saab 9-3 2.0t -99
Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !
Samantyylistä ääntä kuuluu omastakin kolkista vähän aikaa käynnityksen jälkeen. Pitänee kokeilla ekana vaihtaa öljyt ja suodatin. Sitten varmaan öljypohja syyniin, monta tuntia tämä öljypohjan putsaus vienee osaavalta mekaanikolta?matsson kirjoitti: Tässäpä vielä huvikseen otettu video:
http://youtu.be/iRZjIHJ_DbA
Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !
Kolmisen tuntia, plusmiinus riippuen takkuaako joku asia. Samalla ne hihnpyörän torxit on hyvä laittaa lukitteella kiinni
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit