Mä oon ajellut nyt 17 000 km pelkällä E85:lla. Pitäisikö nyt jossain välissä laitta joko bensaa tai SiAlkoholia tankkiin? Mitään onkelmia ei ole ollut....jcarlson kirjoitti:Ei se ole sitten ihan tuulesta temmattu se Saabin oma suositus, että joka 5. tankillinen olisi bensaa. Varmaan jonkin verran iso varmuuskerroin tuossa toki on, kun tuntuu että useimmiten pelkkiä etanolitankillisia on ollut tuohon törmänneillä pikemminkin reilusti yli kymmenen tai kymmeniä ennenkuin oireilu alkaa.
Omasta 2.7BiT Allroad Audista (konvertoin softalla etanolille) kävi suuttimet jakopäähuollon yhteydessä ylhäällä tarkistuksen vuoksi. Olivat täysin puhtaat, mutta toisaalta etanolilla oli ajettu vasta ehkä noin viisi tankillista.
1.8T A4 on kulkenut etanolilla jo parikymmentä tankillista ainakin, eikä ainakaan mitään oireita.
Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
Jos ei ole ongelmia niin ei tarvitse huolestua.. SI Alcoholin pieni sekaan lisääminen ei varmasti ainakaan haittaa. Lupaa suojella pumppuakin niin kenties kommutaattori kuluu hitaammin. Bensaa laittaisin vain joko täyden tankillisen välistä, jos ollenkaan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
Hitosti tulee mifiä ykös pyttyyn mulla kylmänä ja vikakoodi p0301.
Rupee veikkaus kääntymään suuttimiin kun vaihdettu jo bsuodatin, bpumppu, IMM, tulpat. Testattu myös toisella DI-kassulla. Vai voiko esim. vena vika aiheuttaa moista?
Ykös tulpan reuna näyttää kun joku ois hitsannu sitä ja kierre öljytöhnässä. Muut tulpat hyviä. Onko tuo suutinten purkaminen yhtä kettumainen homma mitä WIS väittää? Taidan testata tänään ajaa redlinen SI tökötillä...
Rupee veikkaus kääntymään suuttimiin kun vaihdettu jo bsuodatin, bpumppu, IMM, tulpat. Testattu myös toisella DI-kassulla. Vai voiko esim. vena vika aiheuttaa moista?
Ykös tulpan reuna näyttää kun joku ois hitsannu sitä ja kierre öljytöhnässä. Muut tulpat hyviä. Onko tuo suutinten purkaminen yhtä kettumainen homma mitä WIS väittää? Taidan testata tänään ajaa redlinen SI tökötillä...
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
Jos tulppa on "hitsatun" näköinen , mittaa puristus paineet ? Olis vaan se venavikakinj0ne kirjoitti:
Ykös tulpan reuna näyttää kun joku ois hitsannu sitä ja kierre öljytöhnässä. Muut tulpat hyviä. Onko tuo suutinten purkaminen yhtä kettumainen homma mitä WIS väittää? Taidan testata tänään ajaa redlinen SI tökötillä...
samalla poissuljettu
Autoista en tiedä mitään , eli :Vanha ja vanhempi Volvo
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
Siinä vaiheessa kun siellä on tukos niin nuo pa sekaan laitetut tökötit ei niitä enään saa irrotettua. Vähän se voi auttaa mutta en jättäis sen varaan.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
Kyllä se kökkö aika hyvin häipyy kun ajaa tankillisen bensaa, en tosin MiFi-vaiheeseen päässyt vaan vain noihin starttivaikeuksiin. Sen jälkeen ei ole ollut ongelmia E85:llä.
Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
Juu vois viikonloppuna mittailla, raportoinpa sitten lisää. Btw. oisko jossain kuvaohjeet femman suutinten irroitukseen?Jos tulppa on "hitsatun" näköinen , mittaa puristus paineet ? Olis vaan se venavikakin
samalla poissuljettu
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
Tonnarin jälkeen toiseksi helpoin on ottaa femmasta suutintukki ylös:
- suojamuovi pois
- läppäkotelon vaijerin suojapelti pois, vaijeri irti ja sivuun
- paineputken mutkaan tuleva kova alipaineletku irti ja sivuun, öljykorkki ja suppilo pois (tulee paremmin tilaa)
- kaapelikourun kiinnitykset; yksi 10mm kannalla oleva kuskinpuolesessa kannen nurkassa moottorikiinnikkeen yhteydessä ja toinen jakopäässä, tais olla 13 mm kannalla.
- kaapelikourua läppäkoteloon päin vähän sivuun
- bensaregun alipaineletku irti
- suutintukin kaksi 10mm kannalla olevaa pulttia irti.
- samalla kun kaapelikourua vänkää läppikseen päin niin nostaa suutintukin suuttimineen pois. useasti joutuu pienellä kioskiavaimella varovasti vänkäämään suutintukkia ylöspäin että suuttimien O-renkaat imusarjaan antaa periksi. Yritä saada suuttimet tulemaan mukana, muutoin polttoaine valahtaa tukista konehuoneeseen.
Jos on vedetty huohotinletkuja tai alipaineletkuja väärin niin nekin pois tieltä suutintukin päältä
- suojamuovi pois
- läppäkotelon vaijerin suojapelti pois, vaijeri irti ja sivuun
- paineputken mutkaan tuleva kova alipaineletku irti ja sivuun, öljykorkki ja suppilo pois (tulee paremmin tilaa)
- kaapelikourun kiinnitykset; yksi 10mm kannalla oleva kuskinpuolesessa kannen nurkassa moottorikiinnikkeen yhteydessä ja toinen jakopäässä, tais olla 13 mm kannalla.
- kaapelikourua läppäkoteloon päin vähän sivuun
- bensaregun alipaineletku irti
- suutintukin kaksi 10mm kannalla olevaa pulttia irti.
- samalla kun kaapelikourua vänkää läppikseen päin niin nostaa suutintukin suuttimineen pois. useasti joutuu pienellä kioskiavaimella varovasti vänkäämään suutintukkia ylöspäin että suuttimien O-renkaat imusarjaan antaa periksi. Yritä saada suuttimet tulemaan mukana, muutoin polttoaine valahtaa tukista konehuoneeseen.
Jos on vedetty huohotinletkuja tai alipaineletkuja väärin niin nekin pois tieltä suutintukin päältä
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
Purinpas tuossa tukin(kiitokset Vesalle ohjeesta) ja tarkistin suuttimet.
Ykkös suutin näytti tältä(oli pahiten):
Näkyiväthän nuo kaikki jossain tervassa olevan. Löpöllä ja hammasharjalla koitin niitä liotella. Pitää testailla ja raportoida oliko vaikutusta.
Ykkös suutin näytti tältä(oli pahiten):
Näkyiväthän nuo kaikki jossain tervassa olevan. Löpöllä ja hammasharjalla koitin niitä liotella. Pitää testailla ja raportoida oliko vaikutusta.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
Bensiini taitaa olla paras noiden E85 sotkujen putsaukseen.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
Ite oon päästelly n. 25tkm pelkällä etanolilla, kahdesti laittanut tankkiin SL-Alcoholin. Ekan käsittelyn jälkeen eroa oli kuin yöllä ja päivällä, eli selkeästi jotain sontaa suuttimissa oli. Nyttemmin ei ole nykimisiä yms esiintynyt. Omien kokemusten perusteella voinen suositella.
#1642, J-P Salo, sielun ja ruumiin hoitoassistentti.
Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
Seisoneel koneella tulee edelleen mifiä ja savuttaa öljynkatkusta savua(hävittää öljyä). Voiko tulla mifiä jos esim. venavarrenkumit laskee läpi?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
j0ne kirjoitti:Purinpas tuossa tukin(kiitokset Vesalle ohjeesta) ja tarkistin suuttimet.
Ykkös suutin näytti tältä(oli pahiten):
Näkyiväthän nuo kaikki jossain tervassa olevan. Löpöllä ja hammasharjalla koitin niitä liotella. Pitää testailla ja raportoida oliko vaikutusta.
mahtaako tuo olla viinan irti liuottamaa paskaa järjestelmästä vai jotain viinan epäpuhtauksia? oletko suodattimen vaihtanut koska? entä tuota SI-Alcoholia?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 93#p907293
Todennäköisesti bensiiniosuuden sisältämä lisäaine pieninä pitoisuuksina aiheuttaa tuota sotkeentumista.
Todennäköisesti bensiiniosuuden sisältämä lisäaine pieninä pitoisuuksina aiheuttaa tuota sotkeentumista.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
-
- "Turbo"
- Viestit: 228
- Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 23:36
- Paikkakunta: ELIMÄKI KOUVOLA
- Viesti:
Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
Avasin suutin tukin ja tutkin suuttimet eikä ollut oikeastaan mitään likaa mutta varmuuden vuoksi uusin suuttimiin O-renkaat ja suodattimet ja kylläpäs käy nyt hienosti Suosittelen huoltosarjan ostamista mikä sisältää O-renkaat ja suodattimet suuttimiin Autolla ajettu pelkästään etanolilla noin 25000 km eikä mitään ongelmia Auto on Saab 9-5 2,3 t automaatti 1998
Arska Saab Klubijäsen no:5106