93:een paremmat musiikkivehkeet.
-
- "Viggen"
- Viestit: 519
- Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
- Paikkakunta: Jyväskylä
93:een paremmat musiikkivehkeet.
Tuli ostettua tuollainen 2009 2.0t SC tuossa pari viikkoa sitten. Autossapa olikin sitten se köyhin audio järjestelmä eli Premium audio 70. Ajattelin että teen pienen projektikertomuksen jos joku vaikka saa jotain tästä irti, itse piti ainakin muutamia juttuja selvitellä että mistä saa mitäkin ja mikä käy mihinkin.
No, ei kestänyt kauaa kun oli pakko alkaa selvittelemään mitä ja millä tavalla sinne saa jotain tilalle jotta vähän paranisi äänimaailma. Tuli pari yötä luettua jenkki-, britti- ja suomifoorumeita ja alkoihan sitä tietoa tulla.
Ensimmäisenä tilaukseen lähti 2-din asennussarja ja johtosarja.
Sitten 2-din kokoinen lcd-näytöllinen soitin kun oli tarjouksessa, tuosta soittimesta lisää tuonnempana, vaihtunee parempaan.
Erillissarjaksi valikoitui Hertz ESK 163L kun sain tietää yhdeltä foorumilaiselta että tuollainen sarja uppoaa Saabin vakiopaikoille pienellä kikkailulla. Vahvistimeksi Hertz HE4.1
Asennuspuuhiin pääsin toissapäivänä soittimen osalta. Muutama kuva siitä hommasta:
Ensin pitää irrottaa tuuletussuutin, joka on ylä- sekä alareunastaan kiinni kolmella "klipsillä" ->
Tuon irroittaminen olikin pahin homma koko projektissa, kolmella talttapää ruuvimeisselillä yhtäaikaa noista nuolen osoittamista kohdista vääntämällä se kuitenkin pongahti paikoiltaan. Mutta voimaa sai käyttää järjettömästi, varmaan siksi kun tekniikka ei ollut kohdillaan
Sitten vanha soitin irti, se on kiinni kahdella torxilla ->
Sen jälkeen näkyykin paljon tyhjää ja pari johtoa.. ->
Tuosta eteenpäin olikin sitten helppoa, 2din adapteri vanhan soittimen tilalle (meni heittämällä ja se tulee noilla torxeilla kiinni yläreunasta, alareunasta noihin pieniin nyppyihin mitkä näkyy tuossa yllä olevassa kuvassa. Soittimen usb-jatkon vedin hanskalokeroon, ainoa mistä sinne pääsi sisään oli ottamalla valo irti ja jyrsimällä sen viereen johdon mentävä kolo.
Sitten vain johtoadapteri kiinni ja uusi soitin kojelautaan ->
Toimiikin jopa ->
Huomenna sitten olisi tarkoitus pistää nämä autoon ->
Tarkoitus laittaa vahvistin takakonttiin sinne syvennykseen piiloon. Jakosuotimille en oo vielä pähkäilly paikkoja mutta jonnekkin eteen ne tulee piiloon. Kaulukset unohtu tilata ovikajareille joten menee sahahommiksi mutta eiköhän ne sinne jotenkin taivu, kikkailla täytyy myös että tuo 4" elementti menee 3.5" paikalle ja vielä diskantti mukanaan.
Vaatimus on että ulospäin ei eroa mitenkään vakiosta, eli vakio ritilöiden alle on saatava. Huomenna näkee kuinka iso projekti tuo tulee olemaan.
Toivottavsti jollekkin on apua kuvista tai jutuista.
No, ei kestänyt kauaa kun oli pakko alkaa selvittelemään mitä ja millä tavalla sinne saa jotain tilalle jotta vähän paranisi äänimaailma. Tuli pari yötä luettua jenkki-, britti- ja suomifoorumeita ja alkoihan sitä tietoa tulla.
Ensimmäisenä tilaukseen lähti 2-din asennussarja ja johtosarja.
Sitten 2-din kokoinen lcd-näytöllinen soitin kun oli tarjouksessa, tuosta soittimesta lisää tuonnempana, vaihtunee parempaan.
Erillissarjaksi valikoitui Hertz ESK 163L kun sain tietää yhdeltä foorumilaiselta että tuollainen sarja uppoaa Saabin vakiopaikoille pienellä kikkailulla. Vahvistimeksi Hertz HE4.1
Asennuspuuhiin pääsin toissapäivänä soittimen osalta. Muutama kuva siitä hommasta:
Ensin pitää irrottaa tuuletussuutin, joka on ylä- sekä alareunastaan kiinni kolmella "klipsillä" ->
Tuon irroittaminen olikin pahin homma koko projektissa, kolmella talttapää ruuvimeisselillä yhtäaikaa noista nuolen osoittamista kohdista vääntämällä se kuitenkin pongahti paikoiltaan. Mutta voimaa sai käyttää järjettömästi, varmaan siksi kun tekniikka ei ollut kohdillaan
Sitten vanha soitin irti, se on kiinni kahdella torxilla ->
Sen jälkeen näkyykin paljon tyhjää ja pari johtoa.. ->
Tuosta eteenpäin olikin sitten helppoa, 2din adapteri vanhan soittimen tilalle (meni heittämällä ja se tulee noilla torxeilla kiinni yläreunasta, alareunasta noihin pieniin nyppyihin mitkä näkyy tuossa yllä olevassa kuvassa. Soittimen usb-jatkon vedin hanskalokeroon, ainoa mistä sinne pääsi sisään oli ottamalla valo irti ja jyrsimällä sen viereen johdon mentävä kolo.
Sitten vain johtoadapteri kiinni ja uusi soitin kojelautaan ->
Toimiikin jopa ->
Huomenna sitten olisi tarkoitus pistää nämä autoon ->
Tarkoitus laittaa vahvistin takakonttiin sinne syvennykseen piiloon. Jakosuotimille en oo vielä pähkäilly paikkoja mutta jonnekkin eteen ne tulee piiloon. Kaulukset unohtu tilata ovikajareille joten menee sahahommiksi mutta eiköhän ne sinne jotenkin taivu, kikkailla täytyy myös että tuo 4" elementti menee 3.5" paikalle ja vielä diskantti mukanaan.
Vaatimus on että ulospäin ei eroa mitenkään vakiosta, eli vakio ritilöiden alle on saatava. Huomenna näkee kuinka iso projekti tuo tulee olemaan.
Toivottavsti jollekkin on apua kuvista tai jutuista.
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Re: 93:een paremmat musiikkivehkeet.
Noh kuinkas iso projekti tästä nyt tuli?
Onko mitää muuta tulossa kuin nämä hifit?
Onko mitää muuta tulossa kuin nämä hifit?
9-3 -00 2.0t 202tkm T5 Projekti
9-3 -01 2.0t 143tkm T7 Myyty
9-3 -01 2.0t 143tkm T7 Myyty
Re: 93:een paremmat musiikkivehkeet.
Erittäin avulias kuvaus. Näillä tiedoilla asentaa uuden soittimen puolessa tunnissa jos ei kovin montaa kaffetaukoa pidä.
Seuraavaa osaa odotellessa.
Seuraavaa osaa odotellessa.
Saab 9-3 SS -06/my-07 1.8t -=- Suzuki Bandit 1216A
-
- "Viggen"
- Viestit: 519
- Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 93:een paremmat musiikkivehkeet.
Tänään päivittelen. Suht iso projektihan siitä tuli kun ei ollut kaiutin piuhoja ovissa jne.. Täytyy töiden jälkeen kirjotella tarinaa ja laittaa kuvat.Kurkomake kirjoitti:Noh kuinkas iso projekti tästä nyt tuli?
Onko mitää muuta tulossa kuin nämä hifit?
Ja soitin siis vaihtui, takakonttiin tuli Hertzin 4-kanavainen ja eteen Hertzin 3-tie erillissarja. Subina toimii joku autotallin perukoilta otettu Pioneerin 12", uusi on jo tilauksessa ja kotelo tulee vararengaskoteloon. Aika onneton oli tuon 3-tiesarjan bassot joten ne menee kanssa vaihtoon.
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
-
- "Viggen"
- Viestit: 519
- Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 93:een paremmat musiikkivehkeet.
Noniin, muutama kuva ja jorinaa
Lähtökohta keskiäänen asentamisessa.
Eli hieman oli tiedossa töitä. Noh, ½h Dremeliä niin alkoi jo näyttää ei-niin-epätoivoiselle.
Sinnehän se sitten lopulta uppos diskantin kera
Sikafleksillä vedin sitten ylimääräiset kolot umpeen ympäriltä.
Vahvistimen asennusta. Piuhat tulee keskikonsolin sisällä ja siitä maton ali takapenkin alle. Virtapiuha on tuotu polkimien oikealta puolelta sisään, siitä mistä vaihteiston kaapelit menee läpi.
Piuhojahan ei oviin mennyt joten ne piti sinne vetää, ei mennytkään ihan heittämällä kun huomasin että ainoa tie ulos ovesta on tuon vakion liittimen läpi, ja poraushommiin en halunnut lähteä. Vedettiin sitten liittimen läpi ylimääräisistä reijistä:
Kiristelyä ja testausta, ei mennyt muuten ihan heittämällä tuosta kumiputkesta tuonne kojelaudan alle, meni aikaa noin 1h per puoli.
Valmis!
Kauluksen tekoa, vähän räpellyshän siitä tuli mutta ei sitä ulospäin näe. Rengas on kiinni ovessa kuumaliimalla, ja on sitten tiiviisti.
Ovi tuli vaimennettua ja isoimmat reijät tukittua, mutta vaikutus aika minimaalinen verrattuna toiseen oveen mihin kokeilin ilman vaimennusta ja reikien peittämistä.
Random kuvia
Tulipahan tehtyä 22h meni kaikkine mutkineen...
Tuo Hertzin sarja ei kyllä tyydytä noiden bassojen osalta, tilaukseen menikin nämä: http://www.autostudio.fi/autohifi/autok ... 13541.html
Ja 10" subbari tulee sitten varapyöräkoteloon ja tuohon samaan syvennykseen vahvistimen kanssa. Nyt kontissa pyörii 12" Pioneer, jota ilman bassotoisto on suoraan sanoen onneton, melkein tuntuu siltä että jakosuotimissa on jotain vikaa mutta tiedä sitten..
Lähtökohta keskiäänen asentamisessa.
Eli hieman oli tiedossa töitä. Noh, ½h Dremeliä niin alkoi jo näyttää ei-niin-epätoivoiselle.
Sinnehän se sitten lopulta uppos diskantin kera
Sikafleksillä vedin sitten ylimääräiset kolot umpeen ympäriltä.
Vahvistimen asennusta. Piuhat tulee keskikonsolin sisällä ja siitä maton ali takapenkin alle. Virtapiuha on tuotu polkimien oikealta puolelta sisään, siitä mistä vaihteiston kaapelit menee läpi.
Piuhojahan ei oviin mennyt joten ne piti sinne vetää, ei mennytkään ihan heittämällä kun huomasin että ainoa tie ulos ovesta on tuon vakion liittimen läpi, ja poraushommiin en halunnut lähteä. Vedettiin sitten liittimen läpi ylimääräisistä reijistä:
Kiristelyä ja testausta, ei mennyt muuten ihan heittämällä tuosta kumiputkesta tuonne kojelaudan alle, meni aikaa noin 1h per puoli.
Valmis!
Kauluksen tekoa, vähän räpellyshän siitä tuli mutta ei sitä ulospäin näe. Rengas on kiinni ovessa kuumaliimalla, ja on sitten tiiviisti.
Ovi tuli vaimennettua ja isoimmat reijät tukittua, mutta vaikutus aika minimaalinen verrattuna toiseen oveen mihin kokeilin ilman vaimennusta ja reikien peittämistä.
Random kuvia
Tulipahan tehtyä 22h meni kaikkine mutkineen...
Tuo Hertzin sarja ei kyllä tyydytä noiden bassojen osalta, tilaukseen menikin nämä: http://www.autostudio.fi/autohifi/autok ... 13541.html
Ja 10" subbari tulee sitten varapyöräkoteloon ja tuohon samaan syvennykseen vahvistimen kanssa. Nyt kontissa pyörii 12" Pioneer, jota ilman bassotoisto on suoraan sanoen onneton, melkein tuntuu siltä että jakosuotimissa on jotain vikaa mutta tiedä sitten..
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Re: 93:een paremmat musiikkivehkeet.
Ja toi ovi ei vuoda niitä bassoja akustiseen oikosulkuun? Onks kytkennät oikein vaiheiden osalta? Jakosuotimien asetukset oikein? Ootko tarkistanut noi vaiheet pariston kanssa? Ei olis eka kerta kun tulee elementtejä/jakosuotimia/vahvistimia vastaan missä on +- merkattu väärin päin. Puhumattakaan asennusvirheestä
-
- "Viggen"
- Viestit: 519
- Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 93:een paremmat musiikkivehkeet.
en oo vielä paristolla kokeillut. Sama kävi kyllä mielessä että olis akustinen oikosulku. Ovesta tilkitsin testimielessä KAIKKI reiät. Suht huonosti soi silti bassot. Voi tietysti olla että odotukset oli liian kovat, aina ollut subi tukemassa.CyberDog kirjoitti:Ja toi ovi ei vuoda niitä bassoja akustiseen oikosulkuun? Onks kytkennät oikein vaiheiden osalta? Jakosuotimien asetukset oikein? Ootko tarkistanut noi vaiheet pariston kanssa? Ei olis eka kerta kun tulee elementtejä/jakosuotimia/vahvistimia vastaan missä on +- merkattu väärin päin. Puhumattakaan asennusvirheestä
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Re: 93:een paremmat musiikkivehkeet.
Niin kylläpä se basso ei kuulu riittävästi alle 15 tuumasella..
9000 cs -94 stage?
9-5 - 98 stage 1
9000 cse - 97 varaosapeli
#5903
Tech 2 hommat
T5 , 7 ja 8 ohjelmointia
9-5 - 98 stage 1
9000 cse - 97 varaosapeli
#5903
Tech 2 hommat
T5 , 7 ja 8 ohjelmointia
-
- "Viggen"
- Viestit: 629
- Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity
Re: 93:een paremmat musiikkivehkeet.
Kaikki on suhteellista, mitä nyt 8-tuumasella elementillä tuotettu enemmän painetta kun tärykalvot kurmoitusta kestää..Niin kylläpä se basso ei kuulu riittävästi alle 15 tuumasella..
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
Re: 93:een paremmat musiikkivehkeet.
Hienoa että jotkut jaksaa vääntää projekti kertomuksia.
Kuvista ei oikein hyvin selviä mutta saiko tuon nelituumasen tuonne kojelaudalle noihin orkkis kiinnityskohtiin tukevasti kiinni?
Pahoin pelkään että et saa tuota basson kuuluvuutta korjattua tuolla elementin vaihdolla.
Mulla on 9-5:ssa kiinni tuo hi-energy sarjan 3-tie setti samalla midbassolla ja onhan se alapää vaatimatonta vrs. dls ms6:seen.
Muutenkin äänenlaadullisesti pettymys.
Kuvista ei oikein hyvin selviä mutta saiko tuon nelituumasen tuonne kojelaudalle noihin orkkis kiinnityskohtiin tukevasti kiinni?
Pahoin pelkään että et saa tuota basson kuuluvuutta korjattua tuolla elementin vaihdolla.
Mulla on 9-5:ssa kiinni tuo hi-energy sarjan 3-tie setti samalla midbassolla ja onhan se alapää vaatimatonta vrs. dls ms6:seen.
Muutenkin äänenlaadullisesti pettymys.
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 198
- Liittynyt: Ti Touko 10, 2011 22:32
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: 93:een paremmat musiikkivehkeet.
En tiiä onko tästä apua, mut jos navat nyt on oletuksena oikein päin jne. Niin saako ne bassot kuitenki ihan selkeästi ovet tärisemään? Ei nyt mitenkään siis pumppaamaan basson tahdissa, mut esim ku kädellä pitää kahvasta kiinni ni tuntee selkeästi? Kuulostaa vaan jotenki omaan korvaan vähä vaisulta tuo sun setuppi. Kun mä ajan ovien skobeja (Hertz mallia en muista) auton omalla vahvarilla ja kyllä sieltä yllättävän matalaa taajuutta tulee ja ihan kohtuullisella paineella. Siis ei tietenkää mitään subbari fiiliksiä mut anyways.
#6940
-
- "Viggen"
- Viestit: 519
- Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 93:een paremmat musiikkivehkeet.
Nelituumaisen tieltä piti dremelillä jyrsiä lähes kaikki muovi pois sieltä vakiopaikalta. Elementti on kiinni osaltaan muovissa reunoistaan ja ne missä ei muovia ollut niin sikafleksiä tilalle. Tukevasti se siellä lepäilee.Pee kirjoitti:Hienoa että jotkut jaksaa vääntää projekti kertomuksia.
Kuvista ei oikein hyvin selviä mutta saiko tuon nelituumasen tuonne kojelaudalle noihin orkkis kiinnityskohtiin tukevasti kiinni?
Pahoin pelkään että et saa tuota basson kuuluvuutta korjattua tuolla elementin vaihdolla.
Mulla on 9-5:ssa kiinni tuo hi-energy sarjan 3-tie setti samalla midbassolla ja onhan se alapää vaatimatonta vrs. dls ms6:seen.
Muutenkin äänenlaadullisesti pettymys.
Täytyypä miettiä sitten tuota settiä uudestaan, että mitä sinne laittaisi, vaihtaako sitten peräti koko erkkasarjan.
Kyllä se ovi tärisee, mutta painetta sieltä ei juurikaan tule. Esim. normaalissa matkanopeudessa ei painetta tunnu ollenkaan ja basson kuuleminen on vähän niin ja näin.jtvirtanen kirjoitti:En tiiä onko tästä apua, mut jos navat nyt on oletuksena oikein päin jne. Niin saako ne bassot kuitenki ihan selkeästi ovet tärisemään? Ei nyt mitenkään siis pumppaamaan basson tahdissa, mut esim ku kädellä pitää kahvasta kiinni ni tuntee selkeästi? Kuulostaa vaan jotenki omaan korvaan vähä vaisulta tuo sun setuppi. Kun mä ajan ovien skobeja (Hertz mallia en muista) auton omalla vahvarilla ja kyllä sieltä yllättävän matalaa taajuutta tulee ja ihan kohtuullisella paineella. Siis ei tietenkää mitään subbari fiiliksiä mut anyways.
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Re: 93:een paremmat musiikkivehkeet.
midin korotusrengas kuumaliimalla kiinni?
laita se ny ihmeessä pulteilla peltiin kiinni !!!
pelkästään toi voi auttaa jotenkin .
millainen ylipäästö sulla on erkkasarjalle vahvarilta ja
ettei olis vahingossa myös alipäästö vahvarin jakareissa päällä?
ei se että on 100% + ja - oikein johdoissa,tarkoita ettei silti olisi
vaihevirhettä systeemissä,tee testi vaihtaa toisen elementin napaisuus
vielä kerran,paraneeko/huononeeko?
laita se ny ihmeessä pulteilla peltiin kiinni !!!
pelkästään toi voi auttaa jotenkin .
millainen ylipäästö sulla on erkkasarjalle vahvarilta ja
ettei olis vahingossa myös alipäästö vahvarin jakareissa päällä?
ei se että on 100% + ja - oikein johdoissa,tarkoita ettei silti olisi
vaihevirhettä systeemissä,tee testi vaihtaa toisen elementin napaisuus
vielä kerran,paraneeko/huononeeko?
#2285
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 198
- Liittynyt: Ti Touko 10, 2011 22:32
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: 93:een paremmat musiikkivehkeet.
No kyl mä näkisin et jotain on sit pielessä. Meinaa kyllä se basso kuuluu ihan matkanopeudessa itselläni, joskin nyt rapisee nastat ja tiet on perupeltoo, joten ei tuota viitti huudattaa musaa kauheestilentäväsaabisti kirjoitti:Nelituumaisen tieltä piti dremelillä jyrsiä lähes kaikki muovi pois sieltä vakiopaikalta. Elementti on kiinni osaltaan muovissa reunoistaan ja ne missä ei muovia ollut niin sikafleksiä tilalle. Tukevasti se siellä lepäilee.Pee kirjoitti:Hienoa että jotkut jaksaa vääntää projekti kertomuksia.
Kuvista ei oikein hyvin selviä mutta saiko tuon nelituumasen tuonne kojelaudalle noihin orkkis kiinnityskohtiin tukevasti kiinni?
Pahoin pelkään että et saa tuota basson kuuluvuutta korjattua tuolla elementin vaihdolla.
Mulla on 9-5:ssa kiinni tuo hi-energy sarjan 3-tie setti samalla midbassolla ja onhan se alapää vaatimatonta vrs. dls ms6:seen.
Muutenkin äänenlaadullisesti pettymys.
Täytyypä miettiä sitten tuota settiä uudestaan, että mitä sinne laittaisi, vaihtaako sitten peräti koko erkkasarjan.
Kyllä se ovi tärisee, mutta painetta sieltä ei juurikaan tule. Esim. normaalissa matkanopeudessa ei painetta tunnu ollenkaan ja basson kuuleminen on vähän niin ja näin.jtvirtanen kirjoitti:En tiiä onko tästä apua, mut jos navat nyt on oletuksena oikein päin jne. Niin saako ne bassot kuitenki ihan selkeästi ovet tärisemään? Ei nyt mitenkään siis pumppaamaan basson tahdissa, mut esim ku kädellä pitää kahvasta kiinni ni tuntee selkeästi? Kuulostaa vaan jotenki omaan korvaan vähä vaisulta tuo sun setuppi. Kun mä ajan ovien skobeja (Hertz mallia en muista) auton omalla vahvarilla ja kyllä sieltä yllättävän matalaa taajuutta tulee ja ihan kohtuullisella paineella. Siis ei tietenkää mitään subbari fiiliksiä mut anyways.
#6940
-
- "Viggen"
- Viestit: 519
- Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 93:een paremmat musiikkivehkeet.
jtvirtanen kirjoitti:No kyl mä näkisin et jotain on sit pielessä. Meinaa kyllä se basso kuuluu ihan matkanopeudessa itselläni, joskin nyt rapisee nastat ja tiet on perupeltoo, joten ei tuota viitti huudattaa musaa kauheestilentäväsaabisti kirjoitti:Nelituumaisen tieltä piti dremelillä jyrsiä lähes kaikki muovi pois sieltä vakiopaikalta. Elementti on kiinni osaltaan muovissa reunoistaan ja ne missä ei muovia ollut niin sikafleksiä tilalle. Tukevasti se siellä lepäilee.Pee kirjoitti:Hienoa että jotkut jaksaa vääntää projekti kertomuksia.
Kuvista ei oikein hyvin selviä mutta saiko tuon nelituumasen tuonne kojelaudalle noihin orkkis kiinnityskohtiin tukevasti kiinni?
Pahoin pelkään että et saa tuota basson kuuluvuutta korjattua tuolla elementin vaihdolla.
Mulla on 9-5:ssa kiinni tuo hi-energy sarjan 3-tie setti samalla midbassolla ja onhan se alapää vaatimatonta vrs. dls ms6:seen.
Muutenkin äänenlaadullisesti pettymys.
Täytyypä miettiä sitten tuota settiä uudestaan, että mitä sinne laittaisi, vaihtaako sitten peräti koko erkkasarjan.
Kyllä se ovi tärisee, mutta painetta sieltä ei juurikaan tule. Esim. normaalissa matkanopeudessa ei painetta tunnu ollenkaan ja basson kuuleminen on vähän niin ja näin.jtvirtanen kirjoitti:En tiiä onko tästä apua, mut jos navat nyt on oletuksena oikein päin jne. Niin saako ne bassot kuitenki ihan selkeästi ovet tärisemään? Ei nyt mitenkään siis pumppaamaan basson tahdissa, mut esim ku kädellä pitää kahvasta kiinni ni tuntee selkeästi? Kuulostaa vaan jotenki omaan korvaan vähä vaisulta tuo sun setuppi. Kun mä ajan ovien skobeja (Hertz mallia en muista) auton omalla vahvarilla ja kyllä sieltä yllättävän matalaa taajuutta tulee ja ihan kohtuullisella paineella. Siis ei tietenkää mitään subbari fiiliksiä mut anyways.
No nyt testailin ja totesin seuraavaa: Toinen bassoista on rikki jollain tavalla. Ihan sama miten päin kytkee niin se soi aina paskasti = ei bassoa/painetta. Mekaanisesti näyttäisi toimivan ihan oikein mutta joku siinä mättää.
Sain sitten kyllä sitä kaivattua painetta siitä toisesta pihalle. Yksinään tuo soi nyt siten että lähentelee jo pientä subbaria. MUTTA vain jos mankasta on loudness päällä Tuossa kiinankeksinnössä on aivan toivoton 2 kaistainen EQ. Ilman loudnessia bassoa saa hakea kissojen ja koirien kanssa mutta loudness päällä koko sarja herää yhtäkkiä eloon.
Ei oo kyllä ennen tarttenu soittimissa loudnessia ikinä käyttää..
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10