Tässäkö uusi 9-3
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Tässäkö uusi 9-3
Niin no käyhän se keskustelu tosiaan näinkin että linkitetään fb:n käyttäjät fb:hen ja jätetään sitten ne "harvat" ulkopuoliset ihan puhtaasti vain rannalle, sen sijaan että käytäisiin koko keskustelu täällä keskustelufoorumilla.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Tässäkö uusi 9-3
Aivan samaa mieltä "Rattivaihteen kanssa".Rattivaihde kirjoitti:Nyt ihan oikeasti jotain rotia noiden facebook-linkkien kanssa, tuntuu että kohta kolmasosa viesteistä on pelkkää "katso tätä ja lue tätä (facebookista)", siitä saa tarpeeksensa ihan uutissivustoillakin kiitos.Sinun on kirjauduttava sisään, jotta voit nähdä tämän sivun.
Helvettiin noi FB:hen linkitykset.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Tässäkö uusi 9-3
Kyllä on niin hyvän ja menevän näköinen peli että tuollainen tulisi talliin jos vielä joskus Saabia valmistettaisiin. Pitääköhän aloittaa säästäminen jo tänään varmuuden vuoksi
Re: Tässäkö uusi 9-3
so so - ei voi yleistää. Eihän täällä riehu kuin yksi fb-intoilija. Helppo ohittaa kun tunnistaa nimimerkin. Välillä tuli vielä samaa linkkiäkin moneen ketjuun. Kukin sitten vissiin omalla tavallaan ja kyvyillään.core2 kirjoitti:Aivan samaa mieltä "Rattivaihteen kanssa".Rattivaihde kirjoitti:Nyt ihan oikeasti jotain rotia noiden facebook-linkkien kanssa, tuntuu että kohta kolmasosa viesteistä on pelkkää "katso tätä ja lue tätä (facebookista)", siitä saa tarpeeksensa ihan uutissivustoillakin kiitos.Sinun on kirjauduttava sisään, jotta voit nähdä tämän sivun.
Helvettiin noi FB:hen linkitykset.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: Tässäkö uusi 9-3
Kyllä määki oon sitä mieltä, että f1dtmgp2 vois vähän vähentää tuota fb-linkittämistä, eikä edes ihan vähän. Suoraan sanottuna aika rasittavia tuommoset postaukset, vaikka kuinka olis helppo skipata.
Re: Tässäkö uusi 9-3
[OT]Miten tuo liittyy linkitykseen?f1dtmgp2 kirjoitti:Laskin 13 linkkiä. Vähennetään vähän.Rusakko__ kirjoitti:Kyllä määki oon sitä mieltä, että f1dtmgp2 vois vähän vähentää tuota fb-linkittämistä, eikä edes ihan vähän. Suoraan sanottuna aika rasittavia tuommoset postaukset, vaikka kuinka olis helppo skipata.
Jos niistä löytyy jotain mikä ei liity keskusteluun, niin kertokaa.
Meillä on ollut perheessä aina Saab 50 vuotta, että revi siitä.
Olen samaa mieltä muiden kanssa. Vaikuttaa vähän siltä kun väkisin yrittäisit saada tuota viestimäärää nostettua. .
Ei herneitä [OT]
Ei tuo kolkki nyt niin pahan näköinen ole.
Vanhoista malleista haetut piirteet, ym vanhanaikaisuus näkyy kyllä..
Millä moottorilla tuota sitten saisi?
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
#5824
93 B204
93 B204
Re: Tässäkö uusi 9-3
Onkos tehtaan suunnalta kuulunut mitään uutta että aloitettaisiin bensa- ja diesel-Saabien valmistus? Nykyinen Saab on saavuttanut reilun kahden vuoden iän ja mulla on tapana vaihtaa auto ( tähän asti Saab Saabiin ) parin vuoden välein.Kannattaako vielä odottaa uutta Saabia? Jos ei niin sitten tarkoitus mennä katsomaan uutta Octaviaa tai Audi A 3:a.
-
- "Aero"
- Viestit: 466
- Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38
Re: Tässäkö uusi 9-3
Why The Saab 9-3 Phoenix May Not Be Dead After All (2.4.2013)
Jalopnik haastatteli Castriota.
- Kaikki uudet 9-3 olisivat olleet nelivetoisia: biimeriturbo eturenkaille ja sähköhyrrät takarenkaille.
- Auto oli käytönnössä (lähes) valmis tuotantoon. Tekivät hommia auton parissa vielä edellisenä päivänä ennen kuin Victor jätti konsurssipaperit.
- Auton ulkonäkö olisi ollut dramaattinen. Ei olisi jäänyt epäselväksi mikä auto on kyseessä.
Olen pikkuhiljaa alkanut pitämään mallista, vaikka erikoiselta se edelleen näyttää.
Jalopnik haastatteli Castriota.
- Castriota on sitä mieltä, että NEVS saattaa joku päivä vielä hyödyntää uutta 9-3 mallia "uudelleen lämmiteltynä". Tästä ei ole kuitenkaan käyty mitään keskustelua NEVS ja suunnittelijan välillä! Ja jos näin kävisi, niin sehän lämmittäisi varmasti suunnittelijaa, joka ei ymmärtääkseni saanut Saabilta palkkiota auton suunnittelusta.Here are the highlights of what he told us about the 9-3 Phoenix and the future of Saab.
- The 9-3 Phoenix design may come back under NEVS. That stands for National Electric Vehicle Sweden, the Chinese-owned company that bought what is left of Saab. NEVS is working on getting on their legs and becoming profitable, and once they do that, it is possible they could revisit the 9-3 Phoenix design and platform — and possibly as an electric car. "I can't say we've been in talks about this, but makes a hell of a lot of sense to build on what we made," Castriota said. "I wouldn't call it dead." The car wasn't designed to be electric but could be retooled for that.
- This 9-3 design was the final product ready to go to production. The engineering on the car was done, but the tooling to create it had not been built yet. Castriota described the car as being very close to ready when Saab declared bankruptcy in late 2011. "That's what it was going to look like," he said.
- All new 9-3s would have been all-wheel-drive hybrids. This has been reported elsewhere, but Castriota says the car for sure would have used a hybrid drivetrain. Specifically, it had a BMW four-cylinder turbo engine sending power to the front wheels, and electric motors mounted in the rear used offered torque vectoring to send power to the rear wheels. "The mules were really exciting to drive," he said.
- The team worked on the 9-3 until the day Victor Muller handed in the bankruptcy papers. The 9-3 was supposed to be Saab's savior, Castriota said. "We thought if we could launch this car we could make the company work. Unfortunately, the money was never there... I don't think they realized how big the odds were."
- The car had a unique size. Castriota said that size-wise, the 9-3 is somewhere between the BMW 3-series sedan and the 3-series wagon. Like the final 9-5, it was somewhat "bigger than expected," he said. "It was a very dramatic car. When you saw it on the street, you didn't mistake it for anything else."
- It's a hatch, but a sedan version was on the table too. Ex-Saab chair Victor Muller specifically wanted the car to be a hatchback, but a sedan version was also considered. But not for the U.S. — for China, a market that's even more adamantly pro-sedan than we are.
- They put an emphasis on its "Saab-ness." The car wasn't made to be a competitor to the 3-Series or anything else. It was made to be its own thing, Castriota said, and he feels they succeeded. "We said, 'Let's build the best Saab we can build.'"
- He feels Saab under General Motors gets a bad rap sometimes. "GM did a lot for Saab," Castriota said. They built them factories, gave them a dealer network, provided financing and gave them money for R&D, he said. He said it could be argued that some of the brand's uniqueness was watered down a bit under their new owner, but that Saab always remained innovative.
- He was mad about the Vampire Weekend video too. "I've been looking for a 900 SPG!" he laughed.
- Kaikki uudet 9-3 olisivat olleet nelivetoisia: biimeriturbo eturenkaille ja sähköhyrrät takarenkaille.
- Auto oli käytönnössä (lähes) valmis tuotantoon. Tekivät hommia auton parissa vielä edellisenä päivänä ennen kuin Victor jätti konsurssipaperit.
- Auton ulkonäkö olisi ollut dramaattinen. Ei olisi jäänyt epäselväksi mikä auto on kyseessä.
Olen pikkuhiljaa alkanut pitämään mallista, vaikka erikoiselta se edelleen näyttää.
Re: Tässäkö uusi 9-3
Itse pidän kaikista uusista tai melkein uusista Saab-malleista!
Ja toisekseen, nyt on tullut tieto, että tuo auto voi saada jonkinlaista jatkoa, vaikka täällä eräät väittivät, ettei se ole mahdollista millään muotoa. Käskettiin jopa unohtamaan, pah, sanon minä.
Ja toisekseen, nyt on tullut tieto, että tuo auto voi saada jonkinlaista jatkoa, vaikka täällä eräät väittivät, ettei se ole mahdollista millään muotoa. Käskettiin jopa unohtamaan, pah, sanon minä.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Tässäkö uusi 9-3
Saab on tehnyt mielestäni kautta lähivuosien kauniita autoja, joista osa toteunut. Itse kuolaan tuota NG9-5:sta, johon minulla ei ole varaa.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Tässäkö uusi 9-3
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
-
- "Viggen"
- Viestit: 571
- Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38
Re: Tässäkö uusi 9-3
Sedan muuten hieno, mutta etu-ja takaylitystä pitäisi olla enemmän.Shadow_Fi kirjoitti:http://graydesign.se/4/saab-93/
Re: Tässäkö uusi 9-3
Pienet etu- ja takaylitykset on just loistava juttu. Jää akselien väliin enemmän tilaa eikä myöskään tarvitse varoa töyssyjä/katukiveyksiä samassa määrin kuin pitkillä ylityksillä varustetuissa kiuluissa.Fred Scuttle kirjoitti:Sedan muuten hieno, mutta etu-ja takaylitystä pitäisi olla enemmän.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83