Tarvitaan apua matkalla
Tarvitaan apua matkalla
Hei,
Olen pulassa saabin kanssa vuokatissa. Tankkasin pitkästä aikaa etanolia noin 40 l. Etanoli% oli 56.. Auto alkoi jossain vaiheessa nypyttää, kun kaasun helläsi. Sidiin ilmestyi 2 erroria. Runsaan 2o0 km ajon jälkeen ilmestyi moottorin varoitusvalo. Erroreita oli 3 kpl. Otin akun irti 20 minuutiksi ja tankkasin 98 tankin täyteen noin 40 l. Errorit ja valo poistuivat. Auto nypytti vielä jonkin aikaa. Sitten nypytys poistui ja auto toimi moitteetta. Ajoimme noin 200 km ja jouduimme seisomaan risteyksessä tyhjäkäynnillä pidempään. Taas ilmestyi varoitusvalo. Olimme perillä, joten irroitin taas akun. Auto käynnistyi. Tämä oli eilen. Tänään auto ei enää käynnistynyt. Minulla on mukana varalle sytytyskasetti, bensapummpu ja ecu biopover. Kokeilin sytytyskasettia ja ecua mutta turhaan. vaihdoin myös tulpat. Auto ei lupaakaan. Bensapumppua en osaa vaihtaa.
Onkohan lähin saabhuolto Deltta Kajaanissa Jotain apua tarvitaan. Autolla on ajettu 115000 km.
Saab 9-5 2.0 t TurboPilot sedan A5 Biopover.
Löytyisikö Sotkamosta apua ongelmaan.
terv,
george
Olen pulassa saabin kanssa vuokatissa. Tankkasin pitkästä aikaa etanolia noin 40 l. Etanoli% oli 56.. Auto alkoi jossain vaiheessa nypyttää, kun kaasun helläsi. Sidiin ilmestyi 2 erroria. Runsaan 2o0 km ajon jälkeen ilmestyi moottorin varoitusvalo. Erroreita oli 3 kpl. Otin akun irti 20 minuutiksi ja tankkasin 98 tankin täyteen noin 40 l. Errorit ja valo poistuivat. Auto nypytti vielä jonkin aikaa. Sitten nypytys poistui ja auto toimi moitteetta. Ajoimme noin 200 km ja jouduimme seisomaan risteyksessä tyhjäkäynnillä pidempään. Taas ilmestyi varoitusvalo. Olimme perillä, joten irroitin taas akun. Auto käynnistyi. Tämä oli eilen. Tänään auto ei enää käynnistynyt. Minulla on mukana varalle sytytyskasetti, bensapummpu ja ecu biopover. Kokeilin sytytyskasettia ja ecua mutta turhaan. vaihdoin myös tulpat. Auto ei lupaakaan. Bensapumppua en osaa vaihtaa.
Onkohan lähin saabhuolto Deltta Kajaanissa Jotain apua tarvitaan. Autolla on ajettu 115000 km.
Saab 9-5 2.0 t TurboPilot sedan A5 Biopover.
Löytyisikö Sotkamosta apua ongelmaan.
terv,
george
900 GLi -84 -> 9000 2.3 CD A -90 -> 9-5 2.0T A5 TurboPilot Sedan -07
Re: Tarvitaan apua matkalla
Muistelen että Sotkamossa...jossain siellä vanhan meijerin pohjoispuolella on Saabit hyvinkin tunteva korjaamo. Kysäse muutamalta paikalliselta niin löydät varmasti perille
Re: Tarvitaan apua matkalla
soittele: 050-5312002
Re: Tarvitaan apua matkalla
Onko katsottu startatessa sidinfon rpm? Hörähtääkö, jos kaataa ruokalusikallisen bensaa imusarjaan? Onko kokeiltu toisella sytkäkasetilla? Onko takaiskuventiili ehjä, joka sijaitsee öljytikusta 15cm kohti akkua siinä muovin alla, joka kiinni klipsulla venakopassa?
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Tarvitaan apua matkalla
Kiitokset ohjeista ja avusta. Ongelma selvisi. Kaksi muovista takaiskuventtiiliä oli poikki. Löytyi vielä aasentajakin, joka tekee homman.
terveisin
george
terveisin
george
900 GLi -84 -> 9000 2.3 CD A -90 -> 9-5 2.0T A5 TurboPilot Sedan -07
Re: Tarvitaan apua matkalla
Mitkä takaiskut? Toinen venakopan päältä? Entäs se toinen?
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Tarvitaan apua matkalla
Jarrutehostimen kovat muoviset takaiskut katkeilee hyvin usein noissa loppupään autoissa, monesti vielä näyttävät päältä täysin ehjätä kuten se huohotuksen takaisku, ennenkuin sormella tönäisee ja huomaa että on poikki.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Tarvitaan apua matkalla
Juu, jokunen on noita tehostimen takaiskuja tullut vaihdeltua karojen katkeiltua suunnilleen itsekseen. Ihmettelen vain sattumaa, että molemmat tahtuu samalla matkalla, eikä kesken jonkun remontin putkia ohimennen hieman tönien..
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Tarvitaan apua matkalla
Omassa rojektissa oli kanssa toisen takaiskun kara poikki, eikä itse venttiilikään pitänyt.
Marmorilta uusi, joka yhtä "jäykkää" tavaraa, kuin vanhakin...
Marmorilta uusi, joka yhtä "jäykkää" tavaraa, kuin vanhakin...
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Tarvitaan apua matkalla
Toinen venakopan vieressä ja toinen jarrutehostimen takaisku. Käynnistysongelmaan vaikutti myös se, että olin tehnyt lyhyen koekäynnistyksen esdellisenä päivänä. Siitä seurasi hydraulinostimien häiriö. Aulto kyllä käynnistyi takaiskuvioistaan huolimatta erittäin pitkän starttaamisen avulla. Oma akkuukaan ei ole enää parhaimmillaan. Sekin lienee uusittava.
Oliko joitain yleistakaiskuventtiileitä. Kajaanissa ei ole mm. Motonettiä.
terv,
george
Oliko joitain yleistakaiskuventtiileitä. Kajaanissa ei ole mm. Motonettiä.
terv,
george
900 GLi -84 -> 9000 2.3 CD A -90 -> 9-5 2.0T A5 TurboPilot Sedan -07
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Re: Tarvitaan apua matkalla
EOEA mutta tuollaisen löysin. Myyvät IKH-tavaraa myös.
Ostin omani Porissa olevalta jälleenmyyjältä.
Alumiininen venttiilirakenne, tv0001 6m/m ja tv0002 8m/m.(on isompiakin)
Jos ei nappaa niin diesel-huolloista voi löytää vastaavia.
Ja diesel-osia myyvistä liikkeistä. Myös saksalaisissa dieseleissä
on näitä vastaavia venttiileitä, samoin traktorivaraosia myyvissä
putiikeissa. Uskoisin että Kajaanistakin sellaiset venttiilit löytyy.
KAINUUN AR-KAR OY
TIMPERINTIE 11, 87400 Kajaani
Puh: (08) 614 0451
Fax: (08) 614 0432
ei muutakuin tutka päällle..........
Ostin omani Porissa olevalta jälleenmyyjältä.
Alumiininen venttiilirakenne, tv0001 6m/m ja tv0002 8m/m.(on isompiakin)
Jos ei nappaa niin diesel-huolloista voi löytää vastaavia.
Ja diesel-osia myyvistä liikkeistä. Myös saksalaisissa dieseleissä
on näitä vastaavia venttiileitä, samoin traktorivaraosia myyvissä
putiikeissa. Uskoisin että Kajaanistakin sellaiset venttiilit löytyy.
KAINUUN AR-KAR OY
TIMPERINTIE 11, 87400 Kajaani
Puh: (08) 614 0451
Fax: (08) 614 0432
ei muutakuin tutka päällle..........
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Re: Tarvitaan apua matkalla
Tai käy delta-autolta kysymässä.
Hyvää palvelua ainakin itse saanut tuolta.
Toki hinta on eri kuin yleismallisessa mutta varmasti on passeli ja toimiva.
Hyvää palvelua ainakin itse saanut tuolta.
Toki hinta on eri kuin yleismallisessa mutta varmasti on passeli ja toimiva.
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
Re: Tarvitaan apua matkalla
Nyt on auto kunnossa. Sotkamolainen apuri huolehti mallikelpoisesti yleistakaiskuventtiilien asentamisen. Akku tosiaan ei ole enää kunnossa. Ajattelin ostaa täältä vielä uuden sellaisen kotimatkan varmistamiseksi.
Kiitokset keskusteluun osallistuneille
george
Kiitokset keskusteluun osallistuneille
george
900 GLi -84 -> 9000 2.3 CD A -90 -> 9-5 2.0T A5 TurboPilot Sedan -07
Re: Tarvitaan apua matkalla
Tuli mieleen, että olisinko voinut tulpata letkut hätäratkaisuna. Venakopan takana oleva venttiili oli poikki oikealta puolelta edestä katsoen. Jarrutehostimen taas vasemmalta, joten moottori imi ilmaa pukken kautta. Jarrut kyllä toimivat, koska alipainepumppu huolehti alipaineesta, ja takaiskuventtiili sulki alipaineen tehostimen puolelle.
terv
george
terv
george
900 GLi -84 -> 9000 2.3 CD A -90 -> 9-5 2.0T A5 TurboPilot Sedan -07
Re: Tarvitaan apua matkalla
Jos välttämättä haluaa maksaa hunajaa paskasta niin aivan vapaasti. Delta-auto ei pelkkiä venttiileitä tunne vaan tulevat ko. putkien mukana hintaa n.40€ kappale. No, voidaanhan niille odottaa taas samaa noin viiden vuoden käyttöikää kuin edellisillekkin särkyneille... Ja uskon kyllä että niitä originelleja ampiaispesän kuoresta rakennettuja takaiskuja saa ruotsista tilaamalla irrallaankin...Pee kirjoitti:Tai käy delta-autolta kysymässä.
Toki hinta on eri kuin yleismallisessa mutta varmasti on passeli ja toimiva.
Homma kuitenkin hoidossa ja georgen auto kulkee. Todennäköisesti jompikumpi tai molemmat ovat olleet poikki ja vuotaneet jo pidemmän aikaa ja siksi lambdakorjaukset rikkaalla. Kuitenkin viimeinen tippa oli tuo etanolin tankkaaminen jolloin loppui korjausvara ja auto alkoi nykimään polttoainepulan vuoksi. Sid-info olisi saattanut paljastaa kyseiset vuodot. Koska alipainevuodot vaikuttavat eniten nimenomaan tyhjäkäynnillä kun mitatun ilman määrä on suhteellisen pieni, syttyi moottorinhäiriövalo juuri risteyksessä seisoessa.
Tottakai tulppaaminen hätäratkaisuna hyvä, parempi kuin letkujen liittäminen toisiinsa ilman takaiskuja.