9000 2.3T Draken
Re: 9000 2.3T Phantom
Nonniii, edelleen tonnarilla kuljetaan pitkää työmatkaa. Edellinen öljynvaihto väli vähän venähti ja tuli rullattua 13tkm samoilla öljyillä. Oli jo melkoista litkua ku viimein vaihdoin ölpät ja suodattimen mutta mutta... Uudet öljyt vaihto samantien väriä hieman harmaaksi? Onko turbo tullu tiensä päähän vai peräti kansipahvi. Mitä oon lueskellu niin taitaa kansi vuodossa ennemmi öljyt sotkeentua veteen eikä toisinpäin?
Kellään viisaammalla aikasempaa kokemusta?
Ainii ja auto ei savuta, ainakaan enempää mitä aiemminkaa. Nestettä katoaa mut alavesiletkuki tiputtelee et paha siitäkää seurata tilannetta.
Kellään viisaammalla aikasempaa kokemusta?
Ainii ja auto ei savuta, ainakaan enempää mitä aiemminkaa. Nestettä katoaa mut alavesiletkuki tiputtelee et paha siitäkää seurata tilannetta.
Re: 9000 2.3T Phantom (Menikö kansipahvi vai turbo?)
Niitäkin on tullu nähtyä missä öljynmittatikku on ihan sitä möhnää täynnä..Tohon jubiin kesällä kansipahvin vaihdoin niin ei ainakaan ollut sotkenut öljyjä mutta kyllähän se kieltämättä vaihtokunnossa oli
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: 9000 2.3T Phantom (Menikö kansipahvi vai turbo?)
Päivitetään nyt tännekki ku kerranki jotain tehty Öljyt on pysyny öljyn värisinä joten tarkkaillaan tilannetta.
Elikkä allekirjoittanu on ollu lomautettuna jonku aikaa ni tuli sitte mielee ku tuo erillissarja ajelehti tuolla sohvan alla että nyt ois hyvää aikaa kötöstää ne paikoilleen Enite tuon sarjan asentamista on hiastanu nuo 6.5" midbassot joille ei tonnarissa ole vakiopaikkoja. Eli eiku ovipahvit irti ja hommii.
Elikkä kahdesta levyn palasta saatiin tarpeeksi korotusta että elementti mahtuu kivuttomasti oven sisään. Jälkeenpäin mietittynä nuista asennuskehyksistä ois saanu paljo huomaamattomammatki, mutta tuli nyt tehtyä tuommoset
Sitten sorvattiin vähän peilikolmioita jotta saatiin diskanteille paikat. Peilien säätönupit tuli heitettyä mäkeen peilien vaihdon yhteydessä joten nuo peilikolmiot oli sopivasti "tyhjänä" diskantteja varten.
Tuommosta siitä sitte tuli. Ovipahvista puuttuu vielä osia eikä elementitkään ole paikoillaan mut pakkohan se oli yks fiilistely kuva ottaa Kuva antaa taas paljo anteeksi pikkuvirheitä, mutta tehdään uudestaan jos alkaa ärsyttämään
Tuohon lisäksi tulee vielä 4" keskiäänet kojelaudan päälle vakiopaikoille. Vielä pitäisi vetää piuhat ja kytkeä vahvistin yms. pientä näpertelyä. Päivitellään lisää kuhan saahaa ääni kuulumaan.
Elikkä allekirjoittanu on ollu lomautettuna jonku aikaa ni tuli sitte mielee ku tuo erillissarja ajelehti tuolla sohvan alla että nyt ois hyvää aikaa kötöstää ne paikoilleen Enite tuon sarjan asentamista on hiastanu nuo 6.5" midbassot joille ei tonnarissa ole vakiopaikkoja. Eli eiku ovipahvit irti ja hommii.
Elikkä kahdesta levyn palasta saatiin tarpeeksi korotusta että elementti mahtuu kivuttomasti oven sisään. Jälkeenpäin mietittynä nuista asennuskehyksistä ois saanu paljo huomaamattomammatki, mutta tuli nyt tehtyä tuommoset
Sitten sorvattiin vähän peilikolmioita jotta saatiin diskanteille paikat. Peilien säätönupit tuli heitettyä mäkeen peilien vaihdon yhteydessä joten nuo peilikolmiot oli sopivasti "tyhjänä" diskantteja varten.
Tuommosta siitä sitte tuli. Ovipahvista puuttuu vielä osia eikä elementitkään ole paikoillaan mut pakkohan se oli yks fiilistely kuva ottaa Kuva antaa taas paljo anteeksi pikkuvirheitä, mutta tehdään uudestaan jos alkaa ärsyttämään
Tuohon lisäksi tulee vielä 4" keskiäänet kojelaudan päälle vakiopaikoille. Vielä pitäisi vetää piuhat ja kytkeä vahvistin yms. pientä näpertelyä. Päivitellään lisää kuhan saahaa ääni kuulumaan.
Re: 9000 2.3T Phantom (Amatööri hifistelyä)
Noniii, humppa soi jo iha hyvin kunnes vahvistin sano sopimuksen irti Uutta odotellessa.
Kesän teema on tänä vuonna ruosteiden korjaus. Ja kaikki lähti liikkeelle alkukesästä kun jarruremontin ohessa tuli kontattua auton alla.
Ampujan puolen runkoaisa takapäässä (Sen jälkeen kun päältä oli kopisteltu kitti, pakkeli, massa viritelmä ja alta paljastu tuo... No eilen sitten otettii auto käsittelyyn ja purettiin puskurit ja muovit pois. Näky ei ollu silmiä hivelevä.
Ei siinä auttanu ku laittaa laikka soimaan ja kaikki paskat pois. Eli molemmille puolille tehtiin runkoaisan päät ja nuo takahelmapellit kokonaan uusiksi.
Palkin jämät laikattu tallin lattialle. Tämän jälkeen kuvien ottaminen vähä unohtu ja seuraavissa onkin sitte uutta peltiä, maalit ja massat jo päällä
Ampujan puoli
Kuskin puoli.
Uudet runkoaisat jäi kuvaamatta mut komiat tuli Myönnetään että on aika rujon näköiset mutta pääasia oli vaan saada ruosteet pois ja tervettä peltiä tilalle. Ja eipä nuo tuolta minnekkään näy kun tulee vielä muovit päälle. Toivottavasti nuo nyt kestää taas pari vuotta.
Kesän teema on tänä vuonna ruosteiden korjaus. Ja kaikki lähti liikkeelle alkukesästä kun jarruremontin ohessa tuli kontattua auton alla.
Ampujan puolen runkoaisa takapäässä (Sen jälkeen kun päältä oli kopisteltu kitti, pakkeli, massa viritelmä ja alta paljastu tuo... No eilen sitten otettii auto käsittelyyn ja purettiin puskurit ja muovit pois. Näky ei ollu silmiä hivelevä.
Ei siinä auttanu ku laittaa laikka soimaan ja kaikki paskat pois. Eli molemmille puolille tehtiin runkoaisan päät ja nuo takahelmapellit kokonaan uusiksi.
Palkin jämät laikattu tallin lattialle. Tämän jälkeen kuvien ottaminen vähä unohtu ja seuraavissa onkin sitte uutta peltiä, maalit ja massat jo päällä
Ampujan puoli
Kuskin puoli.
Uudet runkoaisat jäi kuvaamatta mut komiat tuli Myönnetään että on aika rujon näköiset mutta pääasia oli vaan saada ruosteet pois ja tervettä peltiä tilalle. Ja eipä nuo tuolta minnekkään näy kun tulee vielä muovit päälle. Toivottavasti nuo nyt kestää taas pari vuotta.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 708
- Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54
Re: 9000 2.3T Phantom (Olipa hapero takapää tontussa)
No huhhuh. Olipa tosissaa hapero, mutta hyvä tuli.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 197
- Liittynyt: To Elo 20, 2009 18:04
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Re: 9000 2.3T Phantom (Olipa hapero takapää tontussa)
saanko kysyä että mistä päin hait tän tonnarin?
Re: 9000 2.3T Phantom (Olipa hapero takapää tontussa)
Oiskohan entinen omistaja ollu Iisalmesta. Vaihtokaupat tehtii hyrynsalmella ni ei enää muista tarkasti.
Päivitellääs nyt samalla vähä touhuja. Kiristinpyörä ja moniurahihna vaihdettu. Pyörästä puuttu palasia ja laakeri aivan lopussa et vähä aikasemmin ois voinu vaihtaa. Sitten huomio kiinnitty kannen ja lohkon etusaumaan. Alkanu enemmän hikoilemaan etunurkista joten jälkikiristettiin kannenpultit ja seurataan tilannetta.
Henkisesti jo koittanu valmistautua kansiremppaan, mut kestäis nyt vielä vuoden loppuun että saadaan taloon toinen auto ni pääsee tonttu remonttiin
Päivitellääs nyt samalla vähä touhuja. Kiristinpyörä ja moniurahihna vaihdettu. Pyörästä puuttu palasia ja laakeri aivan lopussa et vähä aikasemmin ois voinu vaihtaa. Sitten huomio kiinnitty kannen ja lohkon etusaumaan. Alkanu enemmän hikoilemaan etunurkista joten jälkikiristettiin kannenpultit ja seurataan tilannetta.
Henkisesti jo koittanu valmistautua kansiremppaan, mut kestäis nyt vielä vuoden loppuun että saadaan taloon toinen auto ni pääsee tonttu remonttiin
Re: 9000 2.3T Phantom (Olipa hapero takapää tontussa)
Eli tonnarihan on ollu nyt emännällä käytössä. Noh tässä eräänä kauniina päivänä muija soittaa ja toteaa että saabi heitti parkissa nesteet pihalle ja kauhea savu tuli konepellin alta.
Ensimmäisenä tietenkin tuli mieleen, että kansipahvi petti. Ei siinä auttanu ku lukuisien voimasanojen kans ottaa naapurin isäntä kuskiksi ja lähteä ihmettelemään. Aluksi näytti että kaikki nesteet tullu paisarin kautta pihalle. Eli ilmeisesti päässy keittämään? Noh alettiin kaatamaan nestettä sisään ja ei mennyt pitkään ku lorina kävi auton alla. Tuli pieni wtf tunne ku huomattiin että nesteet tulee akvaariokotelon vedenpoisto putkesta. Tulpattiin sitten kennon vesiputket ja yritettiin uudestaan ja johan pysy nesteet sisällä. Auto käymään ja nesteet ja öljyt pysy erillään. Ei siinä auttanu ku laittaa uus kenno tilaukseen ja odotella.
Vihdoin ja viimein kenno saapui ja päästiin purkamaan vanha pois. No kennohan siellä oli "räjähtäny" Kunnosta päätellen on vuotanut pitemmän aikaa, mutta nyt ilmeisesti petti lopullisesti.
Uus kenno tilalle ja johan alko kabiini lämmetä ja nesteet pysyi sisällä Hieman kyllä epäilyttää että selvisikö tuo kansinahka nyt oikeasti ehjänä mutta tarkkaillaan tilannetta.
Jatketaan harjoituksia...
Ensimmäisenä tietenkin tuli mieleen, että kansipahvi petti. Ei siinä auttanu ku lukuisien voimasanojen kans ottaa naapurin isäntä kuskiksi ja lähteä ihmettelemään. Aluksi näytti että kaikki nesteet tullu paisarin kautta pihalle. Eli ilmeisesti päässy keittämään? Noh alettiin kaatamaan nestettä sisään ja ei mennyt pitkään ku lorina kävi auton alla. Tuli pieni wtf tunne ku huomattiin että nesteet tulee akvaariokotelon vedenpoisto putkesta. Tulpattiin sitten kennon vesiputket ja yritettiin uudestaan ja johan pysy nesteet sisällä. Auto käymään ja nesteet ja öljyt pysy erillään. Ei siinä auttanu ku laittaa uus kenno tilaukseen ja odotella.
Vihdoin ja viimein kenno saapui ja päästiin purkamaan vanha pois. No kennohan siellä oli "räjähtäny" Kunnosta päätellen on vuotanut pitemmän aikaa, mutta nyt ilmeisesti petti lopullisesti.
Uus kenno tilalle ja johan alko kabiini lämmetä ja nesteet pysyi sisällä Hieman kyllä epäilyttää että selvisikö tuo kansinahka nyt oikeasti ehjänä mutta tarkkaillaan tilannetta.
Jatketaan harjoituksia...
Re: 9000 2.3T Phantom (Olipa hapero takapää tontussa)
Jaa katoha vuosi alakaa olemaa lopuillaa ni höpötellää tännekki taas jottai Eli etukaariin kötöstettiin syksyllä niittikaaret ku meni hermot katella ruosteen leviämistä Ei ainakaa vielä oo alkanu häirittemää jote saavat pysyä kiinni.
Tonttu saatii leimattua marraskuussa, mut muute on ollu aika hiljasta. Jotain hyvin pientä touhuttu eli vaihettu pyyhkijänsulat ja peräkontin kaasujouset
Toisen auton hankinta(etsintä) on täydessä vauhdissa joten tässä kohtaa ois varmaa hyvä vähä listata tontun tulevia suunnitelmia.
- Sisustan sotkemista jatketaan penkkeihin.
- 17" peltivanteet oottelee vannepajalle pääsyä.
- Takakaaret huutaa peltiä ja todennäköisesti vielä lisäksi samallaiset niittikaaret ku eessäki.
Tekniikka suunnitelmista vois kirjottaa kohta romaanin, mut jos tällee iha lyhyesti tämän hetken suunnitelma
Vakio elringin kansipahvi.
Holset HX35W
630cc suuttimet
3" downpipe ja katti.
Kytkimeksi Aeron vakio asetelma ja jousittamaton sintteri Tästä saa antaa mielipiteitä ja kokemuksia. Tuntuu olevan ongelmana tuo pitkälohkon laatikko ja kytkin akseli. Rajottaa tuota levy tarjontaa huomattavasti ja Oulusta löyty paja missä voi teettää sopivan sintteri levyn ja tuo ois ainakin halvin vaihtoehto. Kai
Mut se siitä virtuaali tuunauksesta ja oikei hyvää joulua ja uutta vuotta kaikille saabisteille
Tonttu saatii leimattua marraskuussa, mut muute on ollu aika hiljasta. Jotain hyvin pientä touhuttu eli vaihettu pyyhkijänsulat ja peräkontin kaasujouset
Toisen auton hankinta(etsintä) on täydessä vauhdissa joten tässä kohtaa ois varmaa hyvä vähä listata tontun tulevia suunnitelmia.
- Sisustan sotkemista jatketaan penkkeihin.
- 17" peltivanteet oottelee vannepajalle pääsyä.
- Takakaaret huutaa peltiä ja todennäköisesti vielä lisäksi samallaiset niittikaaret ku eessäki.
Tekniikka suunnitelmista vois kirjottaa kohta romaanin, mut jos tällee iha lyhyesti tämän hetken suunnitelma
Vakio elringin kansipahvi.
Holset HX35W
630cc suuttimet
3" downpipe ja katti.
Kytkimeksi Aeron vakio asetelma ja jousittamaton sintteri Tästä saa antaa mielipiteitä ja kokemuksia. Tuntuu olevan ongelmana tuo pitkälohkon laatikko ja kytkin akseli. Rajottaa tuota levy tarjontaa huomattavasti ja Oulusta löyty paja missä voi teettää sopivan sintteri levyn ja tuo ois ainakin halvin vaihtoehto. Kai
Mut se siitä virtuaali tuunauksesta ja oikei hyvää joulua ja uutta vuotta kaikille saabisteille
Re: 9000 2.3T Phantom
Viagrallako nuo peilit on muokattu?
Re: 9000 2.3T Phantom
Saisinko niittikaarista lisäinfoa? On niin härön näköset, että alko houkuttamaan
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Re: 9000 2.3T Phantom
Haha no mistä sitä koskaan tietää mitä nappeja tuo vekotin popsii yön pimeinä tunteina
Ja kaaret on yleismalliset starletin kaaret. Nuo oli halvimmat mitkä löyty ja melko monta voimasanaa pääsi ennnenku oli paikoillaan. Täytyy takapäähän tilata jostain muualta jos sattuis vähä paremmat aihiot.
Ja vihdoin ja viimein taloon tuli toinen vekotin joka alkaa hoitaa päivittäisen käyttöauton virkaa joten tonnari on nyt virallisesti minun oma projekti auto (Toisen vekottimen merkistä ei sitte puhuta )
Ja kaaret on yleismalliset starletin kaaret. Nuo oli halvimmat mitkä löyty ja melko monta voimasanaa pääsi ennnenku oli paikoillaan. Täytyy takapäähän tilata jostain muualta jos sattuis vähä paremmat aihiot.
Ja vihdoin ja viimein taloon tuli toinen vekotin joka alkaa hoitaa päivittäisen käyttöauton virkaa joten tonnari on nyt virallisesti minun oma projekti auto (Toisen vekottimen merkistä ei sitte puhuta )
Re: 9000 2.3T Phantom
Laitetaas ylös uusimpia hankintoja. Eliiikkä tonnariin ostin nyt sen isomman puhaltimen ja tuon ympärille onki hyvä alkaa suunnittelemaa tulevaa kokoonpanoa
Ostin ku halvalla sain Merkki on kkk ja siipikoot on lähellä hx40 eli kohtalaisen kokone jo
Ja sitte toine hankinta joka lämmittää ainaki allekirjoittanutta kovasti
Tuommosesta haaveilin ja nyt se seisoo pihassa Tonnaria räpelletää ni tämä on tarkoitus vaan entisöidä takasi entiseen loistoonsa.
Ostin ku halvalla sain Merkki on kkk ja siipikoot on lähellä hx40 eli kohtalaisen kokone jo
Ja sitte toine hankinta joka lämmittää ainaki allekirjoittanutta kovasti
Tuommosesta haaveilin ja nyt se seisoo pihassa Tonnaria räpelletää ni tämä on tarkoitus vaan entisöidä takasi entiseen loistoonsa.
Re: 9000 2.3T Phantom & 90
On ollu nii komiaa keliä et pakkohan se oli rynnätä saabien kimppuun Tonnarista alettiin rapsuttelemaa puskureista vanhoja maaleja pois ku alako lähtemää maalia vähä sieltä ja täältä. Mut ei tonnarista sen enempää.
Jos sitä nyt alkujännityksen jälkeen kertoilis vähä tuosta nopasta. Eli käytiin hakemassa vanhus kotia trailerilla. Seisonu n.4 vuotta ja ei ole edes käynnistelty sinä aikana. Kaikki jarrut oli aivan jumissa ja ruostetta vähä joka paikassa
Noh, aluksi putsailin tulpat ja haettiin kaverin varaosa koneesta ehjät tulpanjohdot ja pyörijä. Putsailin ja herkistelin jarrut ja ei muutaku bensaa tankkiin. Päivä siinä meni ku amatöörit taas asialla mut lopulta ku akku oli ladattu useampaan kertaan ja tulpanjohotki laitettiin oikeaan järestykseen ni lähtihän se noppa lopulta tulille Allekirjoittanu oli yhtä hymyä kun pääsi parikierrosta pihalla ajelemaa.
Pitihän se vanhus vielä pestä ja komiahan siitä tuli
Leimalle tarvii ainaki hitsata kuskin puolen vetarin tunneli, ovien alalaidat, helmojen päät ja takakaaret. Nuo on nyt ainaki löytyny ja melko varmasti löytyy vielä lisää
Mut tästä on hyvä jatkaa.
Jos sitä nyt alkujännityksen jälkeen kertoilis vähä tuosta nopasta. Eli käytiin hakemassa vanhus kotia trailerilla. Seisonu n.4 vuotta ja ei ole edes käynnistelty sinä aikana. Kaikki jarrut oli aivan jumissa ja ruostetta vähä joka paikassa
Noh, aluksi putsailin tulpat ja haettiin kaverin varaosa koneesta ehjät tulpanjohdot ja pyörijä. Putsailin ja herkistelin jarrut ja ei muutaku bensaa tankkiin. Päivä siinä meni ku amatöörit taas asialla mut lopulta ku akku oli ladattu useampaan kertaan ja tulpanjohotki laitettiin oikeaan järestykseen ni lähtihän se noppa lopulta tulille Allekirjoittanu oli yhtä hymyä kun pääsi parikierrosta pihalla ajelemaa.
Pitihän se vanhus vielä pestä ja komiahan siitä tuli
Leimalle tarvii ainaki hitsata kuskin puolen vetarin tunneli, ovien alalaidat, helmojen päät ja takakaaret. Nuo on nyt ainaki löytyny ja melko varmasti löytyy vielä lisää
Mut tästä on hyvä jatkaa.
Re: 9000 2.3T Phantom & 90
Et viittis vaihtaa tuota avatar kuvaasi hiukkasen pienempään?
80x80 avattareksi ei välttämättä tartte 1400x900 788kB kuvaa.
80x80 avattareksi ei välttämättä tartte 1400x900 788kB kuvaa.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00