9-3:n käsijarru
Re: 9-3:n käsijarru
^ kiitti!
Re: 9-3:n käsijarru
Itse tein seuraavasti:
1) Jarrusylinterin ympäri ohut rautalanka joka pitää männät sisässä.
2) Kenkäpaketti jousineen kasaan pöydällä.
3) Koko nippu paikoilleen, yläpää ensin ja sen jälkeen alapää ruuvarilla kammeten paikoilleen.
1) Jarrusylinterin ympäri ohut rautalanka joka pitää männät sisässä.
2) Kenkäpaketti jousineen kasaan pöydällä.
3) Koko nippu paikoilleen, yläpää ensin ja sen jälkeen alapää ruuvarilla kammeten paikoilleen.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: 9-3:n käsijarru
Mitä osia tarvitsrn kenkien lisäksi, että saan käsijarrun varmasti kuntoon. Käytännössä varmaan kaikki osat rummun sisältä? Onko saatavissa sarjana vai pitääkö ostaa erikseen? Meni apparin puolelta se säätömekanismi rikki, oli jumissa ja väänsin liikaa.
Edit: Tai ei välttämättä mennyt rikki, mutta lähti irti ja siipimutteri on jumittunut.
Edit: Tai ei välttämättä mennyt rikki, mutta lähti irti ja siipimutteri on jumittunut.
Viimeksi muokannut Pertttu, Pe Tammi 17, 2014 16:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 9-3:n käsijarru
Muut osaa varmaan luetella perinteiset osat, mutta suosittelen että uusit käsijarrun palautinjouset. Uusilla jousilla on vanhoihin eroa kuin yöllä ja päivällä. Usein nuo jouset on jo lähes täysin kuoleentuneet.
Saab 9-5 Aero Sedan "Black Edition" MY00 Biopower https://1drv.ms/i/s!As6Xgw_TfcKjg34ZAMAFw9VQdQ0P
Re: 9-3:n käsijarru
Jos varmasti haluu kuntoon niin sitten tarttis vaihtaa myös yläpään levitinjutska, mikä lie joutsenkaula. Tämän näköinen http://sdrv.ms/1ePOnDq
Tosin tais maksaa viiskybää pala, pihimpi pääty toisenlaiseen ratkaisuun...
Mut jos käppäri piti ennen niin ei noita tarvii.
Tosin tais maksaa viiskybää pala, pihimpi pääty toisenlaiseen ratkaisuun...
Mut jos käppäri piti ennen niin ei noita tarvii.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: 9-3:n käsijarru
Noniin selvitin vähän tarkemmin asiaa ja ainut mikä pitäs varmasti uusia on tuo kiristyslaite, osa nro 11:
Ei löydy tarvikkeena, mutta eikös jossain ooppeleissa oo sama? Mikähän mahtaa olla osan GM koodi?
Ei löydy tarvikkeena, mutta eikös jossain ooppeleissa oo sama? Mikähän mahtaa olla osan GM koodi?
Re: 9-3:n käsijarru
Saabin osanro 8993941:
http://shop.speedparts.se/sv/prod/900-9 ... 93941.html
http://shop.speedparts.se/sv/prod/900-9 ... 93941.html
Re: 9-3:n käsijarru
Löytyykö samanlaisena mistään muusta merkistä? B-Vectrassa ainakin oli huomattavasti pidempi, saattaishan siitä toki saada tehtyä kun lyhentäis ja uus ura pultin päähän. Pitäs tämän viikon aikana jostaki saada Iisalmeen tollanen, tai mieluiten kaksi.
Re: 9-3:n käsijarru
Ootko varma että tuo on ruuvi on poikki? Kuitenkin tuommoinen kaksiosainen niin paljon helpommin tuo haarukkaosa irtoaa tosta ruuvimutterista, kuin että tuo ruuvi menee poikki..
A-Vectrasta aika löytyy varmaankin aikalailla samanlainen...
A-Vectrasta aika löytyy varmaankin aikalailla samanlainen...
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: 9-3:n käsijarru
Päivitinki tonne ylempään viestiin että tuskin sen poikki on mennyt kun rakenteeseen perehdyin tarkemmin vaan lähtenyt irti vain. Mutta ruosteessa ja jumissa se on, lisäksi siipimutterin hampaisiin ei oikein enää meisseli tartu kun ovat niin pyöristyneet.. Pitääpä kysästä A-vectran vastaavaa, kiitoksia.
Re: 9-3:n käsijarru
Kolkissa ei käsijarru ota kiinni kuin kuskin puolella. Repsikan puolella kengät ei ota kiinni rumpuun vaikka kuinka pyörittelisi siipimutteria. Otin levyn/rummun irti ja putsasin osat mutta ei auttanut.
Kysynkin kannattaako alkaa sähläämään vaijerin kanssa vai suorilta uusia levyt (eivät ole loppu mutta eivät ihan uudetkaan) ja palat + käsijarrun hilppeet ja sen jälkeen miettiä vaijerin vaihtoa?
Kysynkin kannattaako alkaa sähläämään vaijerin kanssa vai suorilta uusia levyt (eivät ole loppu mutta eivät ihan uudetkaan) ja palat + käsijarrun hilppeet ja sen jälkeen miettiä vaijerin vaihtoa?
#6131
Re: 9-3:n käsijarru
Liikkuuko vaijeri? Onko levittäjä jumissa tai kulunut? Onko käsijarrukengät loppu?
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: 9-3:n käsijarru
Yksin suoritan eli en näe vaijeria kun kahvasta vetää, mutta näyttäisi olevan puhdas pätkä vaijerissa kiinnikkeen kohdilla.Hook kirjoitti:Liikkuuko vaijeri? Onko levittäjä jumissa tai kulunut? Onko käsijarrukengät loppu?
Kun sormin vetää siitä takana olevasta "joutsenenkaulasta" niin vain oikeanpuolimmainen kenkä liikkuu, ja tämä siis rumpu irti. Jos laittaa kengälle vastusta niin myös vasemmanpuoleinen liikkuu. Levittäjän kuluneisuudesta en osaa sanoa, onko joku selvä merkki mistä näkee, että ko. osa on kulunut?
Kengissä pintaa noin 3-4mm.
#6131
Re: 9-3:n käsijarru
Rummun mekanismit vaikuttaisi siis ehjältä, jos joutsenkaulasta kengät leviävät. Samoin pintaa näyttäisi olevan. Eikö kengät siis leviä tarpeeksi, jotta osuisivat rumpuun? Edes säätöratasta säätämällä leveämmäksi?
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: 9-3:n käsijarru
Juu ei. Hienosti sai säädettyä niin ettei kengät ottaneet kiinni mutta heti kun oli vetänyt käkkäsrin päälle ja pois niin taas kengät laahasivat. Ja kun lopulta saa säädettyä niin, että kengät eivät jää laahaamaan niin eivät myöskään ota rumpuun kiinni jotta käkkäri toimisi.Hook kirjoitti:Rummun mekanismit vaikuttaisi siis ehjältä, jos joutsenkaulasta kengät leviävät. Samoin pintaa näyttäisi olevan. Eikö kengät siis leviä tarpeeksi, jotta osuisivat rumpuun? Edes säätöratasta säätämällä leveämmäksi?
Olisiko kenkien välissä olevat jouset löystyneet niin paljon etteivät vedä kenkiä irti rummusta tarpeeksi kovaa?
Viimeksi muokannut J-H, Ti Elo 05, 2014 10:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#6131