Kun antaa koneelle kieroksia..jäähdytysneste haisee

Puhutaan tonnarista, autosta jonne mahtuu koko suku.
kepakok
"Ruisku"
Viestit: 144
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 1:28 pm
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Kun antaa koneelle kieroksia..jäähdytysneste haisee

ViestiKirjoittaja kepakok » Ke Huhti 27, 2005 9:51 pm

Eli ohittaessa tai muuten kierroksia antaen..glykolin tuoksahtus tulee sisälle mutta kestää vain ihan hetken..nestettä ei ole tarvinnut lisätä eli vuoto pieni?mistähän sitä kannattaisi alkaa tutkimaan??
Saab 9-5 -01 Uudella koneella ilman etanolia..se kuuluu vain juotavaksi
Saab 9-5 Vakio 2.3T autom.-98 tässäkin vain vänkäri etanolissa

Avatar
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 8821
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 11:59 pm
Paikkakunta: Herttoniemi

ViestiKirjoittaja ng900aero » Ke Huhti 27, 2005 10:10 pm

Josko lämmityslaitteen kenno vähän falskaisi, mahtaisiko kanelijauhe auttaa siihenkin?
156 SW 2.4JTD -01
Ducato Maxi -98

SaabAri
"Tuplakaasari"
Viestit: 72
Liittynyt: Pe Syys 17, 2004 1:00 pm
Paikkakunta: Vaasa

ViestiKirjoittaja SaabAri » To Huhti 28, 2005 7:59 am

Tere

Tonttuni lämmityskenno haiskahteli aina vähän kunnes sitten kerran oikein mojovassa ohituksessa.. ..olinkin sitten saunassa... heh

katoppa lämmityskenno .. voi olla aika mukavan näköinen .. ja muutenkin sen glykolin hengittämien ei taida olla kovin terveellistä.

Pahis
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Su Syys 19, 2004 3:05 pm
Paikkakunta: Hartola

ViestiKirjoittaja Pahis » To Huhti 28, 2005 2:32 pm

Ihan selvä lämppärin kennon vuoto, ei kun vaihtoon.

Onnistuu vaihtaan itsekin vaikka ilmastoituun tonttuun, tosin "pientä" kiroilua ja hampaiden kiristelyä saattaa esiiintyä vaihdon aikana työn suorittajalta :wink:
Haulla löytyy varmaan hyviä ohjeita, jos haluaa itse tuohon hommaan ryhtyä.
Ota muuten se kennolle menevä vesiletku irti ennen puhallinta (se helpottaa huomattavasti puhaltimen irroitusta ja etenkin takaisin laittoa), siinä on letkujen välissä pieni klipsi jolla se irtoaa. Toinen asia on se, kuinka kovassa se on. Mulla lähti helposti irti, mutta takaisin sai oikein naputella, eikä silti mennyt klipsiin saakka. Hyvin on silti pysynyt kiinni syksystä asti :)
9000cs -96 vapari
Hiivatti enää synkkä muisto! Työjuhtana Hiace 4wd -08!
#1397

Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 9904
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 9:37 pm
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja jus » To Huhti 28, 2005 2:39 pm

Pahis kirjoitti:siinä on letkujen välissä pieni klipsi jolla se irtoaa.

Tässä kuvassa näkyy nipukka, jota painamalla kynsi vapautuu olakkeen takaa ja liittimen saa auki.
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/ACC/k ... iiitin.JPG

Kennonvaihtotarinaa:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 3239#53239
Saab 99 GLi 5 Speed -82 | Saab 9000 T16A -87 | Saab 9000 CD 2,3T A -91

mivilja
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: La Touko 12, 2007 3:55 pm
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Kun antaa koneelle kieroksia..jäähdytysneste haisee

ViestiKirjoittaja mivilja » La Touko 12, 2007 4:08 pm

kepakok kirjoitti:Eli ohittaessa tai muuten kierroksia antaen..glykolin tuoksahtus tulee sisälle mutta kestää vain ihan hetken..nestettä ei ole tarvinnut lisätä eli vuoto pieni?mistähän sitä kannattaisi alkaa tutkimaan??


Kun antaa koneelle kierroksia, jäähdytyseste ruiskuaa. - Eli koeajoin 90-luvun puolivälin mallia olevan matalapaineahdetun Saab 9000:n, joka koeajolla kiihdyttelyn jälkeen sytytti jäähdyttimen varoitustekstin. Enkä nyt varsin kovaa ajanut, en siis lähellekään huippunopeutta, vaikka pari kertaa rampista kiihdytinkin. Päästessä pois moottoritieltä huomasi höyrystä, että vesivuoto onkin aika suurta. Turbon lähelläoleva metallinen putki oli alapäästään löystynyt. Myyjä oli sitä mieltä, että oli ollut löysällä ja sitten lian lähtiessä alkanut vuotaa.

Asia on sikäli kesken, että olin jo ostamaisillani auton, mutta tuo toi mutkia matkaan. Toisaalta noki (vähäinen) jäähdytysnesteessä sai epäilemään, että olisiko kyseessä kansivika. Öljyillä oli ajettu melkein normaali vaihtoväli ja ne olivat ok.

Olen ajanut muitakin 90-luvun turboja ja öljyvuodot koneesta ulos ja noki jäähdytysnesteessä näyttäisivät olevan yleinen vaiva...


Palaa sivulle “9000”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä