Siis kuinka vaihteenvalitsimen vaijeri lähtee irti laatikon päästä? Alfamerin korjausoppaassa on ihan erinäköinen liitos kuin ko. -92 satkussa, vaikka siinä puhutaan samasta laatikkotyypistä. EPC:llä näkyy samanlainen, mutta siitä ei saa oikein kunnolla selvää.
Jos laitan kepin P:lle ja kampean vaijerin kuorta irti laatikosta, se kyllä irtoaa noin 4 cm, mutta keppi liikkuu myös. Näkyviin tulee holkki jossa on ilmeisesti pieni putkisokka. Näiden laatikon puolella näkyy jousi. Käytin pois myös laatikon sivussa olevan kannen, mutta siellä ei näkynyt mitään kiinnostavaa ;c).
BW 37 laatikkokysymys
BW 37 laatikkokysymys
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
PH:n vastaus postilistalla automaattilaatikon vaihteenvalitsinvaijerikysymykseen:
PH 17. marraskuuta 2004 14:58 kirjoitti:Vaijerin päässä on olakkeella oleva lieriö. Olake on peilikuva vaihteen siirtimessä olevasta olakkeesta. Olakkeet menevät sisäkkäin liitettäessä (vastaavalla tavalla kuin sormet sormikokussa) ja liitos suljetaan lieriövaipalla, joka tulee em. olakkeiden päälle niiden ollessa sisäkkäin.
(liitettynä; lieriövaippa on kuin putki joka on vetäisty olakkeiden, koukussa olevien sormien päälle). Em. vaippa liikkuu vaijerpuolipään lierön päälle irrotettaessa liitosta.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00