BW 37 laatikkokysymys

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
anttipa
"Saabisti"
Viestit: 598
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 16:36
Paikkakunta: Tornio

BW 37 laatikkokysymys

Viesti Kirjoittaja anttipa »

Siis kuinka vaihteenvalitsimen vaijeri lähtee irti laatikon päästä? Alfamerin korjausoppaassa on ihan erinäköinen liitos kuin ko. -92 satkussa, vaikka siinä puhutaan samasta laatikkotyypistä. EPC:llä näkyy samanlainen, mutta siitä ei saa oikein kunnolla selvää.

Jos laitan kepin P:lle ja kampean vaijerin kuorta irti laatikosta, se kyllä irtoaa noin 4 cm, mutta keppi liikkuu myös. Näkyviin tulee holkki jossa on ilmeisesti pieni putkisokka. Näiden laatikon puolella näkyy jousi. Käytin pois myös laatikon sivussa olevan kannen, mutta siellä ei näkynyt mitään kiinnostavaa ;c).
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

PH:n vastaus postilistalla automaattilaatikon vaihteenvalitsinvaijerikysymykseen:
PH 17. marraskuuta 2004 14:58 kirjoitti:Vaijerin päässä on olakkeella oleva lieriö. Olake on peilikuva vaihteen siirtimessä olevasta olakkeesta. Olakkeet menevät sisäkkäin liitettäessä (vastaavalla tavalla kuin sormet sormikokussa) ja liitos suljetaan lieriövaipalla, joka tulee em. olakkeiden päälle niiden ollessa sisäkkäin.
(liitettynä; lieriövaippa on kuin putki joka on vetäisty olakkeiden, koukussa olevien sormien päälle). Em. vaippa liikkuu vaijerpuolipään lierön päälle irrotettaessa liitosta.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin