99:in kattoverhoilu ja moottori asiaa
99:in kattoverhoilu ja moottori asiaa
Tästä 99:istäni (74) puuttuu kattoverhoilu.Myös tuosta jonka haen joulupäivänä(73) puuttuu verhoilu.käykö uudemmista ja vanhemmista malleista kattoverhoilut tuohon?Vai vaihtuuko mallit minä vuosina?Tarkoitus olisi ostaa ehjä jostain purkuautosta.2 ovisesta tarvitsee varmaankin irroittaa tuulilasi vaihtoa varten?
Meneekö muuten H-kone heittämällä 1.85:sen tilalle?Tiedä vaikka toisen noista turbottais..No onhan tässä ensi talveen aikaa miettiä mitä noille tekis.
Meneekö muuten H-kone heittämällä 1.85:sen tilalle?Tiedä vaikka toisen noista turbottais..No onhan tässä ensi talveen aikaa miettiä mitä noille tekis.
Hakusanalla kattoverhoilu löytyy tästä foorumista paljon keskustelua.
Korjaamokäsikirjan mukaan laseja ei tarvitse irrottaa edes neliovisessa, mutta helpoiten tulee varmaan jos lasi vaihdetaan/irrotetaan samalla.
http://uk.geocities.com/saab99tips/Inte ... lining.htm
Korjaamokäsikirjan mukaan laseja ei tarvitse irrottaa edes neliovisessa, mutta helpoiten tulee varmaan jos lasi vaihdetaan/irrotetaan samalla.
http://uk.geocities.com/saab99tips/Inte ... lining.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: 99:in kattoverhoilu ja moottori asiaa
Verhous kyllä menee uudemmasta, jos ei ole pilkun tarkka. Eli uudemmissa on aurinkoläpät kahdella kiinnikkeellä ja vaatekoukku on eri paikassa. Vaihto onnistuu, kun otat kuskin penkin pois, kaadat repsikan penkin selkänojan, pistät päälle muistaakseni pakin. Keskikonsoolia ei saa olla paikallaan. Sitten se sopii kääntymään ja etulee etuovesta ulos. Aikaa vaihtoon menee noin tunti. Helppo homma.tomaatti kirjoitti:.käykö uudemmista ja vanhemmista malleista kattoverhoilut tuohon?Vai vaihtuuko mallit minä vuosina?Tarkoitus olisi ostaa ehjä jostain purkuautosta.2 ovisesta tarvitsee varmaankin irroittaa tuulilasi vaihtoa varten?
Meneekö muuten H-kone heittämällä 1.85:sen tilalle?Tiedä vaikka toisen noista turbottais..No onhan tässä ensi talveen aikaa miettiä mitä noille tekis.
Korjaamokirjassa on yksityiskohtaisemmat ohjeet ja kuvat, jos tarviit.
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: 99:in kattoverhoilu ja moottori asiaa
http://saabpics.com:3000/gallery2/v/Dou ... /album132/Vesa Pohjalainen kirjoitti:Korjaamokirjassa on yksityiskohtaisemmat ohjeet ja kuvat, jos tarviit.
Viimeksi muokannut jus, Ma Helmi 16, 2009 11:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: 99:in kattoverhoilu ja moottori asiaa
No niin yksi kuva kertoo enemmän kuin lukuisa määrä epämääräisiä sanojajus kirjoitti:http://saabpics.org:3000/gallery/album132Vesa Pohjalainen kirjoitti:Korjaamokirjassa on yksityiskohtaisemmat ohjeet ja kuvat, jos tarviit.
# 419 Vesa Pohjalainen
Kattoverhoilusta tulikin jo paljon ja siitä H-koneesta. H-kone menee 99:iin kuin 99:iin. Ainoa mitä pitää tehdä on se, että vesipumpun siivapyörälle pitää olla tilaa H-koneessa, eli tuliseinää vesipumpun kohdalta sisään tai romikselta käyt laikkakoneella leikkaamassa ko. "kuopan" H-koneellisen (81-84) 99:n tuliseinästä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Jotkut ovat käyttäneet kylmästi " neljän kilon hienosäätövasaraa"dimebak kirjoitti:Kattoverhoilusta tulikin jo paljon ja siitä H-koneesta. H-kone menee 99:iin kuin 99:iin. Ainoa mitä pitää tehdä on se, että vesipumpun siivapyörälle pitää olla tilaa H-koneessa, eli tuliseinää vesipumpun kohdalta sisään tai romikselta käyt laikkakoneella leikkaamassa ko. "kuopan" H-koneellisen (81-84) 99:n tuliseinästä.
# 419 Vesa Pohjalainen
Niin ovat tehneet. Ei siihen paljoa tarvi lisätilaa.Vesa Pohjalainen kirjoitti:Jotkut ovat käyttäneet kylmästi " neljän kilon hienosäätövasaraa"
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Äiti ajeli töihin mun 99:llä, kun meillä oli mun vanhempien OGsatanen lainassa. Käytiin sitten myöhemmin reissun jälkeen vanhemmilla, niin äiti sanoi heidän Saabiaan laiskemmaksi ku mun 99 Vanhempien Saabissa on H-kone yhdellä kaasuttimella ja mulla oli silloin vielä pelkästään Ignitorilla terästetty B-kone yhdellä kaasarilla. Nykyään taitaa olla ero vielä suurempi ku on ruiskun nokkaa ja parempaa pakoputkea alla.Vesa Pohjalainen kirjoitti:Itse asiassa B kone on terävämmänoloinen kuin H. Vaihteisto on paljon tarkempi mutta B koneen vesipumppu on yksi painajainen, jos se risaa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Kokemukset on samat. -76 99 GL on ripeämpi kuin -89 900 mutta tietysti äänekkämpi matkanopeuksilla, kun laatikko on nelilovinen. Yleisilmeeltään B kone on pirteämpi kuin vastaaba H kone. Emssiä en ole oikein päässyt testaamaan, joten ei voi verrata.dimebak kirjoitti:Äiti ajeli töihin mun 99:llä, kun meillä oli mun vanhempien OGsatanen lainassa. Käytiin sitten myöhemmin reissun jälkeen vanhemmilla, niin äiti sanoi heidän Saabiaan laiskemmaksi ku mun 99 Vanhempien Saabissa on H-kone yhdellä kaasuttimella ja mulla oli silloin vielä pelkästään Ignitorilla terästetty B-kone yhdellä kaasarilla. Nykyään taitaa olla ero vielä suurempi ku on ruiskun nokkaa ja parempaa pakoputkea alla.Vesa Pohjalainen kirjoitti:Itse asiassa B kone on terävämmänoloinen kuin H. Vaihteisto on paljon tarkempi mutta B koneen vesipumppu on yksi painajainen, jos se risaa.
# 419 Vesa Pohjalainen
-
- "Kaasari"
- Viestit: 33
- Liittynyt: Ke Elo 25, 2004 16:39
- Paikkakunta: Tampere