





Eipä oo näköjään vanhassa autossa yhtään osaa, joka ei ajan myötä kuluisi... Niin kauan kuin tonttu on mulla ollut, soralla tai varsinkin nupukivellä ajaessa on ratin takaa kotelosta kuulunut pientä helinän ja kolinan sekoitusta. Ei oo haitannut, kun tämmöisillä alustoilla on tullut ajettua niin harvoin ja muuten ohjaus on toiminut täydellisesti, ei klappia tai muitakaan oireita.
Nyt kun on muutaman viikon joutunut ajamaan työmatkaa Helsingin läpi, sivuäänen kuunteleminen on muuttunut jokapäiväiseksi lystiksi Hietalahdenrannan nurkilla, joten päätin oman mielenrauhani vuoksi ottaa selvän, mistä loppujen lopuksi on kysymys. Pura-kääntele rattia-kuuntele-pura lisää-operaation päätteeksi syylliseksi paljastui väljäksi kulunut ohjausakselin yläpään laakeri

Sitten syy alun kiroiluun ja tämänhetkiseen vitutukseen, johon olut kyllä tuntuu auttavan ihan hyvin ainakin ensi alkuun:
Kotimatkalla huomasin, että autosta lähtee avain pois virtalukosta missä asennossa tahansa


Luotan kuitenkin, että joku osaa täällä neuvoa, kuten aina ennenkin oman sormen mennessä suuhun
