Käyntiongelmia! Taas!

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
MikKap83
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ti Loka 25, 2005 17:06
Paikkakunta: Ylämaa

Käyntiongelmia! Taas!

Viesti Kirjoittaja MikKap83 »

Eli edellisistä käytihäiriöistä selvittyäni luulin että helpottaa. mutta ei :evil:
nyt seuraavanlainen vika. auto lähtee kylmänä käyntiin hyvin. kierrokset nousee n.2000rpm ja laskee pikkuhiljaa alaspäin,kunnes sammuu. sen jälkeen kun yrittää käynnistää, lähtee käyntiin ja sammuu samantien,jos ei paina kaasua. kaasulla käy röpöttämällä ja käynti seilaa 500-2000 rpm.. kierroksia ei saa nousemaan mitenkään yli 2500rpm. ongelman ilmenemisen jälkeen vaihdettu bensapaineen säädin, tulpat , bensasuodatin, ilmasuodatin ja tankkiin laitettu jään estoa. auto oli myös vuorokauden lämpimässä tallissa. ei vaikutusta. toista di-kasettiakin on kokeiltu. mikä neuvoksi?? olisko bensapumppu tullut tiensä päähän? pumppu kyllä pyörii kun syöttää virtaa suoraan, eikä pidä ylmääräisiä ääniä. auto on vm89 2.0 T ja kilometrejä n.380 000
kiitos vastaajille jo etukäteen.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
MikKap83
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ti Loka 25, 2005 17:06
Paikkakunta: Ylämaa

Viesti Kirjoittaja MikKap83 »

Pitää kokeilla toisella IMM:llä tosin tuo omakin reagoi ainakin seosruuvin kääntelyyn. eli ohmi määrä muuttuu. ei auta vaikka otta imm:n johdon irti, tilanne sama, tosin check engine syttyy.. huomio vanhat tulpat olivat ihan valkoiset, eli käynyt laihalla?
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Polttaako se putkessa..?
Jos nimittäin kovin laihalla on käynyt ja esim..pakoventtiili on saanut
siipeensä..!!!
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
MikKap83
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ti Loka 25, 2005 17:06
Paikkakunta: Ylämaa

Viesti Kirjoittaja MikKap83 »

ei polta. röpöttää vaan. ihan niikun ei sais bensaa.. kansiremontin jälkee ajettu ehkä n. 5 päivää.. eli ei pitäs olla venttiileissä vikaa.. ei nostanu lämpöjäkään eikä mitää.. kävin huoltsikalla kahvilla ja sillä aikaa vika ilmaantu.
RistoPa
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Joulu 16, 2005 22:30
Paikkakunta: LAHTI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RistoPa »

Jo toisaalle kirjoitin viisauksia. Toistan tässä asiaa. Elikkä pitäisi putsata imupuolen ilmansäätöläppäkotelon kohdalta karstat pois. Kannattaa samalla käydä alipaineletkut läpi. Läppä jumittaa, sillä ilmalämpöanturin tiedoilla sen pitäisi säätää läpän asentoa. Itselläni oli samainen vika kun ajoi tallista pihalle niin sammui heti kun raikas ilma pääsi koneeseen.

Länsiauto ei ottanut koko operaatiosta kuin 60 ekee.
Matalakeula autossa ja kuskilla.
9000 CS 2.3
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1117
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Suomik »

Oireet sopisi myöskin kampuran asentoanturiin. Anturi sökö, tai jousi poikki. Itsellä ainakin toimi muutaman kymmenen sek. kylmänä, ja sen jälkeen oireet olivat kuvaamasi kaltaiset.

Jokuhan täällä testaili anturia kaatamalla jäävettä hihnapyörän päälle. Jos tämän jälkeen toimii lyhyenkin hetken, on vika anturissa. :D
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
suora6
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: To Maalis 03, 2005 14:53
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja suora6 »

itsellä oli immusta lanka poikki oireet olivat samat mutta poltti ce valoa ja kävi tyhjäkäyntiä siisitisti.
juttua oli tuolla:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=32094
9000cc vm-89 2,0T ex.autom.
Toyota Land Cruiser FJ40 -75 3.9L L6
BMW 525
MikKap83
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ti Loka 25, 2005 17:06
Paikkakunta: Ylämaa

Viesti Kirjoittaja MikKap83 »

lisää huomioita testikäyttöjen jälkeen.. eli kun kylmänä laittaa käyntiin ja alkaa samantien polkea kaasua niin reagoi normaalisti ja ottaa kierroksia. hetken kuluttua alkaa se röpötys eikä lopu ennenkuin moottori on ollut sammuksissa väh 2 - 3 tuntia
pystyykö sitä asentoanturia mittamaan mitenkään :?: :?: nii ja mitähän mahtaa maksaa uusi? ja saako muuaalta kun merkkiliikkeestä?
MikKap83
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ti Loka 25, 2005 17:06
Paikkakunta: Ylämaa

Viesti Kirjoittaja MikKap83 »

uusin huomio :!: Otin bensapaineen säätimeltä tankkiin lähtevän paluu linjan irti. laitoin auton käyntiin tuli bensaa ulos putkesta. kun röpötys alkoi paluuputkesta ei tullut enää mitään 8O . eli sain käsityksen että bensaa ei tule riittävästi.. mikä mättää? hermot alkaa mennä kun vikaa ei löydy ja hiacella ajo ei enää kiinnostaisi...
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24610
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

hmm olisko se sitten siirto pumppu paskana....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8093
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

onko

Viesti Kirjoittaja mestari »

siinä paluuputkea enne se säädin joka rajoittaa bensan takaisin virtausta tankkiin? siitä lähtee alipaineletku imusarjaankin.
isäukolla röpötteli ja vaihtamalla sen messinginvärisen säätimen vika poistui.
MikKap83
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ti Loka 25, 2005 17:06
Paikkakunta: Ylämaa

Viesti Kirjoittaja MikKap83 »

sen just se bensapaineen säädin.. tai siis viralliselta nimeltään ruiskutuspaineen säädin.. kyseinen osa on autoon jo vaihdettu.. ei vaikutusta..
9000 2.0t 96, 9-5 vector wagon 2.3tA 04
MikKap83
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ti Loka 25, 2005 17:06
Paikkakunta: Ylämaa

Viesti Kirjoittaja MikKap83 »

joopa joo.. syylliseksi on nyt varmistumassa IMM :evil: :evil: oisko kellään lappenrannan lähistöllä lainata/myydä ehjää? ensin vois kokeilla ehjää ja varmistaa.. sitten ostaa.. ainii se on se 017-loppunen
9000 2.0t 96, 9-5 vector wagon 2.3tA 04
MikKap83
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ti Loka 25, 2005 17:06
Paikkakunta: Ylämaa

Viesti Kirjoittaja MikKap83 »

Nyt on hyvä vähän käytetty imm paikallaan.. ja kyllä käy nätisti.. uusi imm on 014-loppunen mut toimii näköjään tuon 017-loppusen tilalla ihan ok..
9000 2.0t 96, 9-5 vector wagon 2.3tA 04
Vastaa Viestiin