Trionicin sielunelämästä

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9390
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Erittäin asiallinen viestiketju, pitäisköhän kysellä typeriä täälläkin? :D
Onkos tietoa tuon mun 2.3lpt:n ruiskukarttojen riittävyydestä, eli oliskohan samat kartat kuin täyspaineisessakin?
Tuon LPT:n trionic ei kait osaa ohjata magneettiventtiililä eli sitä ei kannattane asentaa paikalleen, mutta mihinkäs lykkään sen bleedalven, lpt:ssä kait on ainoastaan hukkiksen ja aktuaattorin välinen letku, ei kait sitä siihen voi laittaa vai voikos?

Eli mahdollisimman iso Kempin suutin paikalle t-haaran päähän, 3" downpipe , moottoritehoa ulos jotain 220-240hv ja voi ajella autolla huolettomia kilometrejä vielä ainakin toiset 140tkm? :D :lol:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Alko sit sinuakin tehot kiinnostamaan, vastahan olit turboa de-aktivoimassa :wink: :D .
Corvette C5
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

ng900aero kirjoitti:Erittäin asiallinen viestiketju, pitäisköhän kysellä typeriä täälläkin? :D
Onkos tietoa tuon mun 2.3lpt:n ruiskukarttojen riittävyydestä, eli oliskohan samat kartat kuin täyspaineisessakin?
Tuon LPT:n trionic ei kait osaa ohjata magneettiventtiililä eli sitä ei kannattane asentaa paikalleen, mutta mihinkäs lykkään sen bleedalven, lpt:ssä kait on ainoastaan hukkiksen ja aktuaattorin välinen letku, ei kait sitä siihen voi laittaa vai voikos?

Eli mahdollisimman iso Kempin suutin paikalle t-haaran päähän, 3" downpipe , moottoritehoa ulos jotain 220-240hv ja voi ajella autolla huolettomia kilometrejä vielä ainakin toiset 140tkm? :D :lol:
Kyllä sulla pitäis olla mankkuvenaa vaille kaikki jo valmiina siellä kulkineessa? Näin olen ymmärtänyt jos/kun kyseessä on 5 trionicci. Se liitin pitäis olla jossain siellä flektin tienoilla nippusiteellä suojaan laitettuna. Mankku vain ja letkut kiinni ja sulla on "halpa" upgrade painemittarinkin voi laittaa jos lisäät tuohon sen "kempin".

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9390
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

V-M kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:Erittäin asiallinen viestiketju, pitäisköhän kysellä typeriä täälläkin? :D
Onkos tietoa tuon mun 2.3lpt:n ruiskukarttojen riittävyydestä, eli oliskohan samat kartat kuin täyspaineisessakin?
Tuon LPT:n trionic ei kait osaa ohjata magneettiventtiililä eli sitä ei kannattane asentaa paikalleen, mutta mihinkäs lykkään sen bleedalven, lpt:ssä kait on ainoastaan hukkiksen ja aktuaattorin välinen letku, ei kait sitä siihen voi laittaa vai voikos?

Eli mahdollisimman iso Kempin suutin paikalle t-haaran päähän, 3" downpipe , moottoritehoa ulos jotain 220-240hv ja voi ajella autolla huolettomia kilometrejä vielä ainakin toiset 140tkm? :D :lol:
Kyllä sulla pitäis olla mankkuvenaa vaille kaikki jo valmiina siellä kulkineessa? Näin olen ymmärtänyt jos/kun kyseessä on 5 trionicci. Se liitin pitäis olla jossain siellä flektin tienoilla nippusiteellä suojaan laitettuna. Mankku vain ja letkut kiinni ja sulla on "halpa" upgrade painemittarinkin voi laittaa jos lisäät tuohon sen "kempin".

V-M
Totanoin, mikäli olen ymmärtänyt oikein niin tuon lpt:n trionic 5.5 ei osaa vakiosoftalla ohjata mankkuvenaa, eli turha sitä on laittaa paikalleen?
Ei nyt kalasti tarttis talveksi lisätehoja, sen verran kuitenkin että olis +200hv, että pääsee edes rekoista ohi :wink:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9390
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mulla on sarja uusia mäntiä valmiiksi varalla, eli tervetuloa vaan mäntäpistiäinen :D

Mites sen fuel-cutin sais eliminoitua, katkooko siis trionicilta virrat vai mitä silloin tapahtuu?
Sehän on ilmiselvä vika kun meno lakkaa juuri kun alkais jotain hauska tapahtua :) :wink:
Onhan noiden männissä sen verran tavaraa ettei ihan ekoista nakutuksista männät halkea, pääasia että sais lisää potkua ja halavalla :lol:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

ng900aero kirjoitti:Mulla on sarja uusia mäntiä valmiiksi varalla, eli tervetuloa vaan mäntäpistiäinen :D

Mites sen fuel-cutin sais eliminoitua, katkooko siis trionicilta virrat vai mitä silloin tapahtuu?
Sehän on ilmiselvä vika kun meno lakkaa juuri kun alkais jotain hauska tapahtua :) :wink:
Onhan noiden männissä sen verran tavaraa ettei ihan ekoista nakutuksista männät halkea, pääasia että sais lisää potkua ja halavalla :lol:
Reipasta peli henkeä mukana,näin se pitää olla ettei heti RESSIÄ pikku mäntäpistiäisistä! :wink: :P
Viimeksi muokannut ecopower, Su Marras 06, 2005 19:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9390
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mimmi kirjoitti:"Fuel-cut" on itse asiassa Trionicissa sisäänrakenettuna (eli ohjelmanpätkä).
Eli "bugi" :D
Kerro lisää, minkä komponentin nappaan irti boksista :)
Kiitos Ecopowerille osista, sopivasti valmistuu toinen tonttu jotta pääsen rikkomaan tästä koneen bleedillä :lol: 8)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9390
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Voi nenä :(
Tuo lpt alkaa iskemään fuel-cuttia aikaisin, arvioisin jossain 0.8-0.9 bar paikkeilla, mihinkä väliin se bleedi kuuluisi tuossa tulla että saisi trioniccia juksattua ja mäntäpurijaisen käymään kylässä? :)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Mimmi kirjoitti:Trionic 5 (lpt-versio) ei osaa ohjata mankkuvenaa. Samoin polttoainekartat kuulemma loppuvat aiemmin.

Laittamalla bleedin hyvin avonaisena letkuun saadaan mäntäpistiäinen käymään. Onneksi Sakella on kokemusta B234 ja B235 koneiden remppaamisesta :lol:
Eli täyspaineisen trionikkia etsimään. Siis loppuvatko tuossa lpt versiossa kartat vaiko?

Eipä ole pistiäisestä mitään merkkejä ja seoksetkin on reilut "täys" teholla.
Koko kesä on painettu bleedulla säälittä.

Parempi tilanne tässä vakiossa on kun noissa paketti vireissä kun ennakko käyrät on vakiot. Ei ole ollut hajuakaan nakutuksesta.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9390
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mimmi kirjoitti:Ainakin lpt:n kartoissa tulee 00 vastaan aiemmin kuin täyspaineisessa (tai vireissä).
Ok, eli bleedistä ei ole siis hyötyä tässä tapauksessa :(
Tuon lpt:n fuel-cut iskee aikaisin, alle 1 bar.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

ng900aero kirjoitti:
Mimmi kirjoitti:Ainakin lpt:n kartoissa tulee 00 vastaan aiemmin kuin täyspaineisessa (tai vireissä).
Ok, eli bleedistä ei ole siis hyötyä tässä tapauksessa :(
Tuon lpt:n fuel-cut iskee aikaisin, alle 1 bar.
Joo se iskee 0,8:sin paikkeilla!! :wink: mutta pikku ilo kuitenkin! 8O

PS: ja pirun halpa!
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Mimmi kirjoitti:Eikös se ilo ala kilosta :lol:
Ilo vai kiro (eterenkaat, kun häviää kesässä). :!:
Tokko tohon edes TCS auttaisi. :?:
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

Kurko kirjoitti:
Mimmi kirjoitti:Eikös se ilo ala kilosta :lol:
Ilo vai kiro (eterenkaat, kun häviää kesässä). :!:
Tokko tohon edes TCS auttaisi. :?:

ei todellakaan TCS auta!!!
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

OT: johdatus aiheeseen:
Pikkukalle: Äiti, voinko mennä silittämään naapurin koiraa?
Äiti: Mutta eihän naapurilla ole koiraa.
Pikkukalle: No, isä ainakin sanoi, että kun äiti lähtee viikonlopuksi siskonsa luokse, käy hän poraamassa naapurin nartun kokoa suuremmaksi.

Eli.

Eikös ton matalapaineen polttoainekartat saisi huijattua poraamalla vaikka nuo suuttimet kokoa isommaksi. Ei vaan taida tulla enää sumuna ulos? Eipä alkais nakuttamaan jos saa tarpeeksi sorbusta :) Eikös tollasia suuttimia luulis Tuusulan mettien olevan pulollaan? EPC:n mukaan matalapaineen ja täyspaineen suuttimet on samat. Aerollekaan ei ole eri suuttimia. On vaan ruiskeventtiili Turbo ja ruiskeventtiili i. Onko noissa suuttimissa muuta eroa kuin reijän koko. Ja onko niissä reijissä muuta kuin ihan suorat reijät vai kartiopää tai jotain? ettei tarttis mitään erikoista muotoa säätää?

Jos oletetaan, että ei halua tuhlata rahojaan mankkuun ja täyspaineisen boksiin.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Ei voi "porailla" noita, porailusta tulee poru kun suuttimet on sököt sen jälkeen :wink: Suuttimien ohjaus tässä ratkaisee eli juuri tuo trion ohjelma. Jos oli yksi täyspaine boksi ylimääräisenä niin voi monistaa noita täyspaine bokseja, tai no vois tietty ottaa tuosta mun kotterosta ja tehdä ainakin tomaatti malleja. Mulla vain on VSS.

V-M
Viimeksi muokannut V-M, To Maalis 02, 2006 12:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Vastaa Viestiin