SRS merkkivalo
SRS merkkivalo
TAUSTAA:
Merkkivalo oli palanut kuulemma akun purkautumisen takia. Akkua ei ollut vaihdettu vaan ladattu uudestaa.
TODELLISUUS (KARU):
Painelin Metro-autoon ja tonnarini pääsi Tech2:sen kanssa jutulle:
-Tilapäinen vika ABS-yksikössa-
Valo saatiin sammumaan ja iloisena jatkoin elämääni, kunnes seuraavana päivänä lähdin töistä ja täräytin saabini käymään jonka johdosta SRS vilkkui riemusta. Valo ei sammunut sen jälkeen.
Voiko akku olla niin heikkotehoinen, vaikka auto lähtisi käymään, muu elektroniikka ei toimisi? Eli johtuuko tämä Metro-auton toiminnan rahoittaminen siitä, että minulla on heikkotehoinen akku?
Merkkivalo oli palanut kuulemma akun purkautumisen takia. Akkua ei ollut vaihdettu vaan ladattu uudestaa.
TODELLISUUS (KARU):
Painelin Metro-autoon ja tonnarini pääsi Tech2:sen kanssa jutulle:
-Tilapäinen vika ABS-yksikössa-
Valo saatiin sammumaan ja iloisena jatkoin elämääni, kunnes seuraavana päivänä lähdin töistä ja täräytin saabini käymään jonka johdosta SRS vilkkui riemusta. Valo ei sammunut sen jälkeen.
Voiko akku olla niin heikkotehoinen, vaikka auto lähtisi käymään, muu elektroniikka ei toimisi? Eli johtuuko tämä Metro-auton toiminnan rahoittaminen siitä, että minulla on heikkotehoinen akku?
Vähän tuo haiskahtaisi alijännite ongelmilta, eli vikana akku tai sen liitokset lootaan ja runkoon.
Tokihan tuo voinee johtua itse yksikön kuivuneista elkoistakin. (eiköhän nuo rupee jo tonnareissa vm. riippumatta olemaan elinkaarensa päässä). Omaani ainakin vaihtelin tuossa viimekesänä ja oli aika kuivan oloisia vaikka ikää vasta 9v.
Tokihan tuo voinee johtua itse yksikön kuivuneista elkoistakin. (eiköhän nuo rupee jo tonnareissa vm. riippumatta olemaan elinkaarensa päässä). Omaani ainakin vaihtelin tuossa viimekesänä ja oli aika kuivan oloisia vaikka ikää vasta 9v.
No, ne on elektrolyyttikondensaattorieta (oliks hieno sana).jpaavola kirjoitti:Elkot?! Mitäs ne on ja missä ne siellä on? Ja paljonko ne maksaa???
Hintaa on alkaen parista sentistä muutamaan sataseen, (teollisuus malleissa).
Tohon SRS boksiin, niitä menee noin 2€ edestä, ja jos long lifee haluaa niin voi joutua 5€ maksamaan.
Tavallisten elinkaari loppuu tossa 5-8vuoden tietämillä, ja nuo pitkäikäiset kestänee 10-15v. ju ,
Boksi on keskitunnelin päällä, löytyy näppärästi, kun avaa verhoilut, joko kuskin, tai apparin jalkatilasta. (siis se keskitunneliin päin oleva verhouslevy).jpaavola kirjoitti: Missä se SRS boksi sijaitsee?
Ja sillä lootalla ei sitten kannata pesäpalloa pelata (vaikka tuo kiihtyvyysanturi onkin palautuvaa tyyppiä), vaan kohdelkaa hellällä kädellä. Eli ei heitellä seinään. Muuten ihan OK laite eli auki ja katsoen mitä tuo on syönyt ja kaikki vanhenevat komponentit uusiks.
Ja elkojen lisäks kannattaa vaihtaa nuo tantaalit, mullakin löytyi pari pintaliitos tuollaista.
Helpompi avata apukuskin puolelta ku ei ole ratti haittona,
muutenki jo kiva vääntäytyä sinne jalkatilaan. Vaikka itse
anturi palautuu on tuo boxi virrat päällä "kertakäyttöinen"
eli TECH 2 herjaa: törmäys, virtapiiri aktivoitunut. Siis
kyseessä uudempi malli, jossa ei ole lokkareiden päällä
erillisiä antureita.
muutenki jo kiva vääntäytyä sinne jalkatilaan. Vaikka itse
anturi palautuu on tuo boxi virrat päällä "kertakäyttöinen"
eli TECH 2 herjaa: törmäys, virtapiiri aktivoitunut. Siis
kyseessä uudempi malli, jossa ei ole lokkareiden päällä
erillisiä antureita.
SAAB on nautinto tien päällä
Niih.jpaavola kirjoitti:Niin vielä mietin että oliskos jollain mahdollisesti tiedossa millaisia (uF/V) elektrolyytti- ja tantaalikonkkia tähän vehkeeseen menee? Ja kuinka monta?
Kiitoksia edellisistä neuvoista!!!
Vaan riippuu aikapaljon vehkeestä mihin oot niitä laittamasa.
Eli esim: vm: auttaa ko. asiaan huomattavasti.
Ja eniten auttaa asiaa, kun avaa purkin ja tekee myöhästyneen ennakkohuollon.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Kelpaisko Peinun ylläpitämä 9000-FAQ? Sinne saa (ja pitääkin, että datapankki laajenisi entisestään) tuottaa sisältöä omista korjauskokemuksista tonnarin parissa.jpaavola kirjoitti:
Joku vois vaikka koota näistä korjauksista pienen www-sivuston..
http://panpih.freefronthost.com/phpBB2/index.php
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Eipä mun YV-boksikaan nyt sanottavasti pullistele noita UKT-täydennyksiä.
Panun foorumiin on hyvä tehdä noita yhteenvetoja, UKT:n käyttäjä joutuu sitten itse tekemään johtopäätökset useampien viestiketjujen sisällöistä.
Panun foorumiin on hyvä tehdä noita yhteenvetoja, UKT:n käyttäjä joutuu sitten itse tekemään johtopäätökset useampien viestiketjujen sisällöistä.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)