Pissanpoika suuttimet
Pissanpoika suuttimet
Onko kenellekää sellaista ongelmaa että kun ajaa 60km/h niin spruittaa tuon pesunesteen kyllä hyvin ikkunalle. Mutta kun ajan 100km/h niin se vaan valahtaa siihen alas. Syy tietty vauhti. Mutta pitääkö noi suuttimet ohjata kohti taivasta että ne sitten 100 vauhdis heittää keskelle ikkunaa eikä alas
Vai onko mun pesunesteen pumppu menny ?
Vai onko mun pesunesteen pumppu menny ?
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Vaihda ensihätään pissapojan takaiskuventtiilit (T ja L-haaralliset venttiilit konehuoneen puolella n. 20cm suuttimista), kustantaa n. 5€ ja tod. näk. ongelma poistuu.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Ei ole pakko, Motonetistä on ainakin joskus saanut. Hinta on vaan melkolailla sama Saabin tiskillä, T-haara kun siellä maksoi n. 3€.Tomi9000T kirjoitti:Mistä noita ventiilejä saa ?
Onko pakko mennä Merkkihuoltamolta ostaa
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Ei ne venttiilit oikein voi tuossa olla syynä. Siellä on jousikuormitteinen kalvo, ei se jousi muutu jäykemmäksi, iän myötä, eikä kalvokaan taida olla niin paksu, että voisi ikääntyessään jäykistyä ja virtaus sitä kautta ahdistua.
Kalvo vaan noista menee rikki ja sitten vuotaa venttiilin kohdalta, tai lampunpesimien suuttimista.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 766#246766
Minun veikkaukseni on pesuriviiksen likainen kontakti. Puhdista se, niin jo vesi lentää.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?p=189348
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 935#141935
Viiksikontaktia taas saattaa kuormittaa ja karstoittaa liiaksi kangistuneet ajovalopesumoottorit, niiden liikkeellelähtövirta kulkee pissapoikaviiksen kautta.
Kalvo vaan noista menee rikki ja sitten vuotaa venttiilin kohdalta, tai lampunpesimien suuttimista.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 766#246766
Minun veikkaukseni on pesuriviiksen likainen kontakti. Puhdista se, niin jo vesi lentää.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?p=189348
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 935#141935
Viiksikontaktia taas saattaa kuormittaa ja karstoittaa liiaksi kangistuneet ajovalopesumoottorit, niiden liikkeellelähtövirta kulkee pissapoikaviiksen kautta.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Näytti motossa maksavan takaiskut 3.7e kun saabilla maksoivat 2.5e ja ainakin mulla suihku parani huomattavasti vaikka noi motonetin takaiskutkin oli uusia.
Lisäksi pumpulle tulee virta nykyään releen kautta joten sitäkin pitäisi riittää joten mahtaako olla aika vaihtaa pumppu kun paine ei vieläkään ole ihan riittävä.
Tosin mulla on noi viuhkasuuttimet mutta olen nähnyt että niilläkin suihkun pitäisi riittää.
Mitenköhän toi moton pumppu pelittää, tuohon hintaan ei paljoo käytettyä kannata etsii.
9000 --98 Pumppu TAPPPIliittimet. . . . . . . . . . . . . . 12-1238 14.50 ???
Tappiliittimet tarkoittaa varmaan että sähköliittimet on pyöreet?
Eli lyhyesti, onko tuosta moton pumpusta mihinkään?
Lisäksi pumpulle tulee virta nykyään releen kautta joten sitäkin pitäisi riittää joten mahtaako olla aika vaihtaa pumppu kun paine ei vieläkään ole ihan riittävä.
Tosin mulla on noi viuhkasuuttimet mutta olen nähnyt että niilläkin suihkun pitäisi riittää.
Mitenköhän toi moton pumppu pelittää, tuohon hintaan ei paljoo käytettyä kannata etsii.
9000 --98 Pumppu TAPPPIliittimet. . . . . . . . . . . . . . 12-1238 14.50 ???
Tappiliittimet tarkoittaa varmaan että sähköliittimet on pyöreet?
Eli lyhyesti, onko tuosta moton pumpusta mihinkään?
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Veikkaisinpa, että "laiskaan" suihkuun on myös venttiileillä tekemistä. Ainakin omien kokemusten pohjalta: Vanhalla "läpipuhallettavalla" venttilillä A) Veden tulo lasille kesti n. yhden pyyhkäisyn verran ja B) Suihku oli voimaton. Mitään muuta en järjestelmälle tehnyt kuin takaiskun vaihdon, niin vettä tulee likimain heti kun viiksestä vetää ja suihkun kohdistuminen lasille ei tosiaan laske motarinopeuksissa kovin paljoa alaspäin.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Mun käsityksen mukaan heikkoon suihkuun voisi olla seuraavia syitä:1) tanakanpuoleinen pesunesteseos, jonka viskositeetti on suuri. Pumpun teho loppuu. 2) vialliset takaiskuventtiilit. Kalvon jousi ruostuu joissakin venttiileissä ja tukkii venttiilin. 3) pumppu tullut kilometriensä päähän. Tämäkin osa kuluu, jos autolla alkaa olla rutkasti ajokilometrejä. Tuhdilla
nesteellä ei enää ole tuottoa tarpeeksi, "vesipitoisen"(=viskositeetiltaan pienen) nesteen pukkii hyvin lasiin. 4) letkusto osittain jäätynyt, tai muuten tukossa.
Mun 900:ssa (silloin ajettu n. 270tkm) oli vuosi takaperin kevättalvella siten, että toinen lasisuuttimista antoi ns. ruikun ja toisesta tuli kunnolla. Pakkasia kun oli, piti pitää paljon pesunestettä säiliössä. Vaihdoin takaiskuventtiilit; sama juttu ja puolelta toiselle kokeillen kumpikin osoittautui toimivaksi. Pumppu hyrräsi ja vaikutti ehjältä. Vaihto upouuteen Motonet-pumppuun toi vielä lisää painetta ja tämä paine riitti yhtäläisesti molempien puolten suuttimiin.
OG 900:ssa on suunnitteluvirhe pumpulta lähtevässä letkussa. Letku on ajoviimalle alttiina ilman mitään suojauksia. Talvella vähänkin niukka pesunesteseos jäätyy tähän osaan letkua ja tukossa ollaan. Letkun lämpöeristys esim. ympärille asetetulla solumuoviletkulla auttaa. Voisiko tonnarissa olla samaa tekovikaa?!
nesteellä ei enää ole tuottoa tarpeeksi, "vesipitoisen"(=viskositeetiltaan pienen) nesteen pukkii hyvin lasiin. 4) letkusto osittain jäätynyt, tai muuten tukossa.
Mun 900:ssa (silloin ajettu n. 270tkm) oli vuosi takaperin kevättalvella siten, että toinen lasisuuttimista antoi ns. ruikun ja toisesta tuli kunnolla. Pakkasia kun oli, piti pitää paljon pesunestettä säiliössä. Vaihdoin takaiskuventtiilit; sama juttu ja puolelta toiselle kokeillen kumpikin osoittautui toimivaksi. Pumppu hyrräsi ja vaikutti ehjältä. Vaihto upouuteen Motonet-pumppuun toi vielä lisää painetta ja tämä paine riitti yhtäläisesti molempien puolten suuttimiin.
OG 900:ssa on suunnitteluvirhe pumpulta lähtevässä letkussa. Letku on ajoviimalle alttiina ilman mitään suojauksia. Talvella vähänkin niukka pesunesteseos jäätyy tähän osaan letkua ja tukossa ollaan. Letkun lämpöeristys esim. ympärille asetetulla solumuoviletkulla auttaa. Voisiko tonnarissa olla samaa tekovikaa?!
Vihdin Pelle#2851
900i2,1-16 ImolaRed MadeInUki
900i2,1-16 ImolaRed MadeInUki
Nuukana miehenä, niikuin kunnon Skotin kuuluukin
Olen purkanut ja kunnostanut vuosien varrella useita takaiskuventtiileitä, ja kaikissa ollut "vaan" kalvo kovettunut. Jousiviallisia en ole nähnyt yhtään.
Muovipussista uusi muovinpala sisään ja kovaa ajoa.
Okei, tiedän ettei 3€:n osan korjaaminen ole muka järkevää, mutta so what. Ajanvietettä kuitenkin.
Olen purkanut ja kunnostanut vuosien varrella useita takaiskuventtiileitä, ja kaikissa ollut "vaan" kalvo kovettunut. Jousiviallisia en ole nähnyt yhtään.
Muovipussista uusi muovinpala sisään ja kovaa ajoa.
Okei, tiedän ettei 3€:n osan korjaaminen ole muka järkevää, mutta so what. Ajanvietettä kuitenkin.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
joo kyllä on. jos jakokappaleen kalvo on vulkanoitunut kiinni niin se ahdistaa kaikkia suuttimia tai jos se ei pidä, niin nesteet voi valua lappoperiaatteella auton seisoessakin ajovalopesureista ulos.V.J.S kirjoitti:Veikkaisinpa, että "laiskaan" suihkuun on myös venttiileillä tekemistä. Ainakin omien kokemusten pohjalta: Vanhalla "läpipuhallettavalla" venttilillä A) Veden tulo lasille kesti n. yhden pyyhkäisyn verran ja B) Suihku oli voimaton. Mitään muuta en järjestelmälle tehnyt kuin takaiskun vaihdon, niin vettä tulee likimain heti kun viiksestä vetää ja suihkun kohdistuminen lasille ei tosiaan laske motarinopeuksissa kovin paljoa alaspäin.
Jos toisen lasisuuttimen takaiskun kalvo on vulkanoitunut osittain kiinni, niin se ahdistaa enemmän, ja sinne ei tule kunnon virtaamaa. samoin on jos toisessa on jäykempi jousi tai sen kannessa ei ole reikää, voipi vaikuttaa.
Eli kandee varautua vaihtamaan/ virittämään molemmat samanlaisiksi.
mukana kun pitää vanhat varaosanat, sellaiset joista sisäkalut poistettu ja kannessa ei reikää tai se ruuvilla tukittu tai sitten vaan kulmaliittimet, niin voi tarvittaessa heittää ne raitilla peliin.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Jep, eli seuraa suuttimilta letkuja, niin törmäät noihin haarakappaleisiin/takaiskuventtiileihin. Ota vaikka osakaupan pihalla takaiskut taskuun, niin saat jopa ammattitaidottomaltakin varaosamyyjältä oikeat kilkkeet...Jope kirjoitti:Ne on siis niitä haarakappaleita, joita letkun varrella on. Yhdistetty haaroitus ja takaisku.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Tuonnäköiset:Tomi9000T kirjoitti:Missäs nää takaisku venttiilit sitten sijaitsee ?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 766#246766
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Kaikki takaisku venttiilit vaihdoin, ei auttanut...suihku vaan huononi ja lopulta melkeen lakkasi. Olin ostanut kanssa tuon uuden pumpun ja vaihdoin sen paikalle
9000 --98 Pumppu TAPPPIliittimet. . . . . . . . . . . . . . 12-1238 14.50
Tämän pumpun sähköliitin on hieman erilainen se on alkuperäistä isompi. Nyt sitten ei anna virtaa pumpulle ku se ei pysy paikalla.
Voiko sen liittimen vaihtaa helposti ?
Joku ratkaisu nopeasti ku ei nyt ruiskuta yhtään, tai sitten vanha pumppu paikalle
9000 --98 Pumppu TAPPPIliittimet. . . . . . . . . . . . . . 12-1238 14.50
Tämän pumpun sähköliitin on hieman erilainen se on alkuperäistä isompi. Nyt sitten ei anna virtaa pumpulle ku se ei pysy paikalla.
Voiko sen liittimen vaihtaa helposti ?
Joku ratkaisu nopeasti ku ei nyt ruiskuta yhtään, tai sitten vanha pumppu paikalle
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
KIA Ceed 1.6 EX SW -07