tekisi mieli vaihtaa laatikko öljyt ,mutta mistähän ne öljyt saadaan ulos ja takaisin??? (t16-89) Varmaan ei ensimmäinen kysymys....
Ja onko ilmastoinnin kompura sd-510 ja sd-709 vaihto kelposia??
Kiitti etukäteen.
weguli kirjoitti:tekisi mieli vaihtaa laatikko öljyt ,mutta mistähän ne öljyt saadaan ulos ja takaisin??? (t16-89) Varmaan ei ensimmäinen kysymys....
Ja onko ilmastoinnin kompura sd-510 ja sd-709 vaihto kelposia??
Kiitti etukäteen.
Tyhjennystulppa on kuusiokoloruuvi vaihteiston pohjaosassa, tai sitten tietenkin voit ottaa suotimen sieltä ensin pois ja rojauttaa kaikki kerralla
Lisäys tapahtuu mittatikun reiästä.
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
Kyllä lisätään tikun reijästä, josta se vanha myös imetään pois. Siellä ei ole tyhjennysreikää, vm 85 - 86 ei ainakaan
Siellä on siis tikku jossakin, omasta -86 mallista en sitä löytänyt.
Täytyy illalla etsiä uudelleen.
Mä en ole myöskään omasta 86:sta löytäny tikkua.
Keulan puoleisella sivulla keskellä on yksi proppu mistä ilmeisesti täytyy hoitaa tarkastus, tyhjennys ja täyttö.
Saman ikäsessä iivarissa on yläetureunassa proppu, mutta tuon historia ei oo tiedossa ja kilsojakin puolen miljoonaa niin ei välttämättä oo alkuperäinen loota enää.
Joissain vuosimalleissa moottoriöljyn mittatikun alapäässä on kolo, jonka voi asettaa vaihteiston tarkistusaukon reunaa vasten ja lukea sitten vaihteistoöljyn pinnankorkeuden. http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... ytikku.gif
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Kyllä lisätään tikun reijästä, josta se vanha myös imetään pois. Siellä ei ole tyhjennysreikää, vm 85 - 86 ei ainakaan
Siellä on siis tikku jossakin, omasta -86 mallista en sitä löytänyt.
Täytyy illalla etsiä uudelleen.
Mä en ole myöskään omasta 86:sta löytäny tikkua.
Keulan puoleisella sivulla keskellä on yksi proppu mistä ilmeisesti täytyy hoitaa tarkastus, tyhjennys ja täyttö.
Saman ikäsessä iivarissa on yläetureunassa proppu, mutta tuon historia ei oo tiedossa ja kilsojakin puolen miljoonaa niin ei välttämättä oo alkuperäinen loota enää.
Kerro toki jos löydät muita proppuja.
VaihteistonÖljyproppu vain auki ja öljyn mittatikulla mitataan pinnan korkeus.
Toisella reunalla on moottoriöljy-asteikko ja toisella laatikon asteikko.
Erillistä mittatikkua lootaan, ei noissa alkusarjan malleissa ole
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3