Laatikon öljynvaihto??

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
weguli
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: To Maalis 23, 2006 20:57

Laatikon öljynvaihto??

Viesti Kirjoittaja weguli »

tekisi mieli vaihtaa laatikko öljyt :D ,mutta mistähän ne öljyt saadaan ulos ja takaisin??? 8O 8O (t16-89) Varmaan ei ensimmäinen kysymys....
Ja onko ilmastoinnin kompura sd-510 ja sd-709 vaihto kelposia??
Kiitti etukäteen. :roll:
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: Laatikon öljynvaihto??

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

weguli kirjoitti:Varmaan ei ensimmäinen kysymys....
Ja juuri sen takia löytyy tuo hienous nimeltä "haku" yläpalkista.. :wink:
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Re: Laatikon öljynvaihto??

Viesti Kirjoittaja MP »

weguli kirjoitti:tekisi mieli vaihtaa laatikko öljyt :D ,mutta mistähän ne öljyt saadaan ulos ja takaisin??? 8O 8O (t16-89) Varmaan ei ensimmäinen kysymys....
Ja onko ilmastoinnin kompura sd-510 ja sd-709 vaihto kelposia??
Kiitti etukäteen. :roll:
Tyhjennystulppa on kuusiokoloruuvi vaihteiston pohjaosassa, tai sitten tietenkin voit ottaa suotimen sieltä ensin pois ja rojauttaa kaikki kerralla :lol:

Lisäys tapahtuu mittatikun reiästä.
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Paljosta lyödään vetoa, niin kysyjällä on manuaaliloota? :)

Lisätäänkö noihin vanhempiin tomaatteihin tosiaan tikun reijästä öljyt? "uudemmissa" eli 90-luvun puolella on kannessa oma aukko täyttämistä varten.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

peinu kirjoitti:Paljosta lyödään vetoa, niin kysyjällä on manuaaliloota? :)

Lisätäänkö noihin vanhempiin tomaatteihin tosiaan tikun reijästä öljyt? "uudemmissa" eli 90-luvun puolella on kannessa oma aukko täyttämistä varten.
Kyllä lisätään tikun reijästä, josta se vanha myös imetään pois. Siellä ei ole tyhjennysreikää, vm 85 - 86 ei ainakaan
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
peltla
"Turbo"
Viestit: 246
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 18:44
Paikkakunta: Vääksy

Viesti Kirjoittaja peltla »

Kyllä lisätään tikun reijästä, josta se vanha myös imetään pois. Siellä ei ole tyhjennysreikää, vm 85 - 86 ei ainakaan
Siellä on siis tikku jossakin, omasta -86 mallista en sitä löytänyt.
Täytyy illalla etsiä uudelleen.
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7682
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

peltla kirjoitti:
Kyllä lisätään tikun reijästä, josta se vanha myös imetään pois. Siellä ei ole tyhjennysreikää, vm 85 - 86 ei ainakaan
Siellä on siis tikku jossakin, omasta -86 mallista en sitä löytänyt.
Täytyy illalla etsiä uudelleen.
Mä en ole myöskään omasta 86:sta löytäny tikkua.
Keulan puoleisella sivulla keskellä on yksi proppu mistä ilmeisesti täytyy hoitaa tarkastus, tyhjennys ja täyttö.

Saman ikäsessä iivarissa on yläetureunassa proppu, mutta tuon historia ei oo tiedossa ja kilsojakin puolen miljoonaa niin ei välttämättä oo alkuperäinen loota enää.

Kerro toki jos löydät muita proppuja.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Manuaalivaihteiston öljypropusta ja öljynvaihdosta:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 3706#23706
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=2630
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=13113

Joissain vuosimalleissa moottoriöljyn mittatikun alapäässä on kolo, jonka voi asettaa vaihteiston tarkistusaukon reunaa vasten ja lukea sitten vaihteistoöljyn pinnankorkeuden.
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... ytikku.gif
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

tetammi kirjoitti:
peltla kirjoitti:
Kyllä lisätään tikun reijästä, josta se vanha myös imetään pois. Siellä ei ole tyhjennysreikää, vm 85 - 86 ei ainakaan
Siellä on siis tikku jossakin, omasta -86 mallista en sitä löytänyt.
Täytyy illalla etsiä uudelleen.
Mä en ole myöskään omasta 86:sta löytäny tikkua.
Keulan puoleisella sivulla keskellä on yksi proppu mistä ilmeisesti täytyy hoitaa tarkastus, tyhjennys ja täyttö.

Saman ikäsessä iivarissa on yläetureunassa proppu, mutta tuon historia ei oo tiedossa ja kilsojakin puolen miljoonaa niin ei välttämättä oo alkuperäinen loota enää.

Kerro toki jos löydät muita proppuja.
VaihteistonÖljyproppu vain auki ja öljyn mittatikulla mitataan pinnan korkeus.
Toisella reunalla on moottoriöljy-asteikko ja toisella laatikon asteikko.

Erillistä mittatikkua lootaan, ei noissa alkusarjan malleissa ole
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Vastaa Viestiin