Tuossa toisessa aloittamassani aiheessa oli juttua siitä kuinka ajotieturin mukaan keskikulutus on pudonnut melkein 2 litraa sadalle kilometrille yhden päivän aikana eikä vieläkään ole palautunut siihen mitä oli ennen. No ei sillä oikeastaan väliä jos todellakin muka vie tuon verran vähemmän.
Toinen asia mikä on ilmaantunut myös on tämä että ahtopaineet eivät nouse kuin keltaisen puoleenväliin, vaikka kaasua kuinka polkisi .
ByPass vaihdettu vuosi sitten joten olisiko magneettiventtiilissä vikaa, sillä jarruvalot eivät jää palamaan eli jarruvalokatkaisija ei rajoita ahtoja ja myöskin cruise toimii normaalisti jos sillä nyt mitään merkitystä on.
Ja auto on tuo -88 vuoden CC tonnari automaattilaatikolla.
Aamulla laitoin merkille sen että kun kone on kylmä ahdot nousevat sinne mihin ne on tehtaalla asetettu eli sinne punaisen alkuun, mutta kun kone lämpenee niin ei nouse enää kuin siihen keltaisen puoleen väliin.
En ehtinyt vielä tekemään tuota led valo systeemiä.
Tuha kirjoitti:Aamulla laitoin merkille sen että kun kone on kylmä ahdot nousevat sinne mihin ne on tehtaalla asetettu eli sinne punaisen alkuun, mutta kun kone lämpenee niin ei nouse enää kuin siihen keltaisen puoleen väliin.
Kuulostaa hyvin samanlaiselta kuin minulla oli.
Vaihdoin uuden nakutusanturin johdon (hirveä homma), sillä tuli joksikin aikaa toimivaksi. Johdossa ei todennäköisesti kuitenkaan ollut syy, vika palasi talvella uudestaan, putsasin nakutusanturin liittimen koskettimet ja nyt on toiminut toistaiseksi. Katsotaan mitä tapahtuu kun kelit lämpenevät.
Tuosta videosta melkein erottuu miten magneettiventtiilin vihreä ledi vilkkuu vakiokuntoisen laiskassa 450tkm ajetussa turboautomaattitontussa kun ahdot "toimivat": http://www.jus.liitin.net/video/Moottoritiella1.mpg
Viimeksi muokannut jus, Ke Maalis 12, 2008 19:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Tuha kirjoitti:Aamulla laitoin merkille sen että kun kone on kylmä ahdot nousevat sinne mihin ne on tehtaalla asetettu eli sinne punaisen alkuun, mutta kun kone lämpenee niin ei nouse enää kuin siihen keltaisen puoleen väliin.
Kuulostaa hyvin samanlaiselta kuin minulla oli.
Vaihdoin uuden nakutusanturin johdon (hirveä homma), sillä tuli joksikin aikaa toimivaksi. Johdossa ei todennäköisesti kuitenkaan ollut syy, vika palasi talvella uudestaan, putsasin nakutusanturin liittimen koskettimet ja nyt on toiminut toistaiseksi. Katsotaan mitä tapahtuu kun kelit lämpenevät.
Tuosta videosta melkein erottuu miten magneettiventtiilin vihreä ledi vilkkuu vakiokuntoisen laiskassa 450tkm ajetussa turboautomaattitontussa kun ahdot "toimivat": http://www.kolumbus.fi/juha.ursin/video ... iella1.mpg
Pitänee kanssa koittaa ensin alkuun tuota putsaus operaatiota noille nakuanturin koskettimiin....Tarkemmin kun muistelen niin tuskin on koskaan niitäkään tullut putsattua ja kelit ovat nyt kyllä aika kosteat niin ei ole ihme jos on päässyt hapettumaan.
Tuohan tuntuu liikahtavan ihan mukavasti "vakiokuntoisen laiskaksi 450tkm" ajetuksi turbotontuksi! Meinaan, mitä kävin taannoin kokeilemassa ei mielestäni ollut lähellekään noin reippaan oloinen. Liekö ollut ahtopaineet pielessä, tai turbo finaalissa. Mene ja tiedä..