ACC 2 letkut

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

ACC 2 letkut

Viesti Kirjoittaja peinu »

mORO,

Tällänen kysymys oli tullut tonne Saab 9000 FAQ -palstalle:

"Moro,mistä kannattaisi hommata kompuran letkut 9000:seen -90?Alkuperäisenä niitä ei enään saa. Mielummin täältä uudeltamaalta.Entäs muutos-sarja freonista 134r?"


Olisko tuohon vastauksia forumilaisilla?

Sen verran osaan sanoa, että:
Mulla on itselläni yksi letku: kompuralta kennon yläpäähän. Lisäksi noita lekuja saa tehtyä/teetetty. Kävin pari viikkoa sitten Jyväskylässä PolarTeknik -nimisessä mm. hydrauliikka-alan firmassa, missä klubilainen esitteli minulle salkussa olevaa settiä, millä pystyy puristamaan sovitinpäitä kiinni letkuihin ja sitten juottamaan se liitin kiinni letku päähän.

Kenno kun on Hellan tekämä, niin noita letkuja voisi löytyä Hellan mallistosta.

Tuohon 134r-muutossarjaan en osaa sanoa mitään.
:oops:

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8087
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Letkuja kannattaa kysellä ilmastointihuolloista, pystyvät tekemään uuden letkun vaikka uusilla standardiliittimillä. Toki saattaa olla, että ei käy kun orkkisliitin, mutta aina kannattaa kokeilla. Uudellamaalla esim. Uudenmaan Autovarustelu Konalassa (Hki) on pätevä paikka ilmastointiasioissa (mm. Hellan jälleenmyynti). Hydrauliikkaliikkeistä saattaa myös saada vanhaan liittimeen laitettua uuden letkun. Jälleen Konalassa esim. Dunlop-Hiflex.

Itse en lähtisi duunamaan R12--> R134a konversiota, sillä R12:n korvaavia aineita (esim. R49) on tarjolla ainakin Pellen Paja-nimisessä ilmastointihuollossa Tattarisuolla ja varmasti muualtakin kylmäkonefirmoista löytyy.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vastaa Viestiin