Kompura käynnistyy ok, mutta hytttiin ei tule kylmää. Ei vikakoodeja kalibroidessa.
Kompuran käydessä oheisen linkin mukaisesta kompuran rungon ja päätylaipan välistä näkee kun tirisee "öljyä".
http://personal.inet.fi/koti/spa/vuoto.jpg
Tapahtuuko kompuran voitelu kylmäaineella vai erillisellä öljyllä?
Mitä ylipäätään tehtävissä kotikonstein vai viekö matka valtuutettuun huoltoon, vinkkejä kiitos.
Edit auto 9000 CS MY1992
ilmastoinnin kompuran vuoto
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Ei vaan sen laipan tiiviste vuotaa.
Omassa oli parivuotta sama juttu ja en ostanut ällipäissäni uutta kompuraa. Purin vanhan ja siellähän on o-rengas tiiviste. No tälläistä ei paikallisesta hydrauliikka liikkeestä löytynyt joten ostin samanvahvuista metri tavaraa (hiukan paksumpaa tietysti kun vanha kasassa) ja tein sopivan tiivisteen pikaliimalla. Sit tuttu kylmäasentaja pisti öljyt sekä aineet ja hyvin on pelittäny pari kesää. Vieläkin tuntuu kylmää lykkäävän......
ps. jos kompuran tyyppi sanden r134a ja jotain kiinnostaa niin mulla on pdf tiedosto kompurasta. Privanan vaan sähköposti osotetta....
Omassa oli parivuotta sama juttu ja en ostanut ällipäissäni uutta kompuraa. Purin vanhan ja siellähän on o-rengas tiiviste. No tälläistä ei paikallisesta hydrauliikka liikkeestä löytynyt joten ostin samanvahvuista metri tavaraa (hiukan paksumpaa tietysti kun vanha kasassa) ja tein sopivan tiivisteen pikaliimalla. Sit tuttu kylmäasentaja pisti öljyt sekä aineet ja hyvin on pelittäny pari kesää. Vieläkin tuntuu kylmää lykkäävän......
ps. jos kompuran tyyppi sanden r134a ja jotain kiinnostaa niin mulla on pdf tiedosto kompurasta. Privanan vaan sähköposti osotetta....
Viimeksi muokannut Kipe_9000, Ma Touko 08, 2006 20:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Niih ilmastointilaitehan pitäisi huollattaa noin 3 vuoden välein, ehkä ton öljynkin, vaan ton kuivain/suodattimen takia.
Em filtteri maksaa noin 30-40€ ja tulisi vaihtaa noin 3V välein, vaan kun ei kuulu huolto-ohjelmaan, niin jää lähes joka auton ilmastointilaittet huoltamatta, ja sit ihmetellään miks ei 10-20V vanha cooleri työnnä kylmää.
Syy varmaan löytyy siitä, jottei niitä ole asianmukaisesti huollettu.
Eli kamat ulos ja uusi filtteri ja kamat sisään, uusien öljyjen ja väriaineiden kera noin joka kolmas vuosi.
Maksaa noin 100-200€, ja on pieni kustannus verrattuna hyötyyn.
Vuotavaa kompuraa en minä ainakaan pyörittäisi hirveästi turhaan.
Em filtteri maksaa noin 30-40€ ja tulisi vaihtaa noin 3V välein, vaan kun ei kuulu huolto-ohjelmaan, niin jää lähes joka auton ilmastointilaittet huoltamatta, ja sit ihmetellään miks ei 10-20V vanha cooleri työnnä kylmää.
Syy varmaan löytyy siitä, jottei niitä ole asianmukaisesti huollettu.
Eli kamat ulos ja uusi filtteri ja kamat sisään, uusien öljyjen ja väriaineiden kera noin joka kolmas vuosi.
Maksaa noin 100-200€, ja on pieni kustannus verrattuna hyötyyn.
Vuotavaa kompuraa en minä ainakaan pyörittäisi hirveästi turhaan.