ilmastoinnin paluuputki poikki

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
ruttunen
"Hirsch"
Viestit: 749
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 08:38
Paikkakunta: ESPOO

ilmastoinnin paluuputki poikki

Viesti Kirjoittaja ruttunen »

niin lauhduttajalle kiinnityspultin juuresta ,kohta mihin putki kiinnittyy lauhduttajaan. / mitä maksais uusi . pystyykö itse vaihtamaan . kylmä aineet on jo taivaalla :cry: siis pitäis varmaan purkaa koko keula .jota kautta saa väännettyä sitä pulttia irti siitä kennosta . on näköjään vähän ahdas paikka.. :?
Viimeksi muokannut ruttunen, Ti Touko 09, 2006 14:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11487
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Ongelmaksi voi muodostua saada liittimet kiertymään auki lauhdutinkennosta niin, että lauhduttimen kierteet säilyy ehjänä. Voi johtaa kennon uusimiseen.
Putkia saanee käytettynäkin. Jos käytetty putki epäillyttää, siitä saattaa saada varmemman kun prässää vanhoihin muotoputkiin uuden letkun, ja jos mahdollista, katkenneen putken voi korvata uudella liittimellä ja vähän pidemmällä letkulla. Voi asentaa itse ja letkukustannukset muutamia kymppejä, kenno parisataa, kuivain kymmeniä euroja.

Kumpi sinulla meni poikki, ylä- vai alaliitos? Minulla on tallinnurkassa jotkut vanhat putket ylimääräisenä. Vuosimalli oli?

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 183#310183
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/ACC
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8087
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Jos vaan lähtee kierteet auki niin, että lauhdutin pysyy ehjänä, niin voi teettää uuden letkun standardiliittimillä. Näin minä tein, kuin lauhduttimen ja kuivaimen välillä oleva letkun liitinmutteri porsi. Maksoi jotain ~20€ teetettynä autoilmastointiliikkeessä (Uudenmaan Autovarustelu).
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
ruttunen
"Hirsch"
Viestit: 749
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 08:38
Paikkakunta: ESPOO

no niin ne kierteet paskana ei kestänyt....

Viesti Kirjoittaja ruttunen »

joo lähti helposti pultti irti .. mutta eipä sitten ollut lauhduttimen tapissa enää kierettä. meneekö tosiaan kenno uusiks keulilta , eikö mitään mahista saada korjattua ,kennon kierteitä . kun kenno kerran on ehjä..... :cry:
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7556
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: no niin ne kierteet paskana ei kestänyt....

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

ruttunen kirjoitti:joo lähti helposti pultti irti .. mutta eipä sitten ollut lauhduttimen tapissa enää kierettä. meneekö tosiaan kenno uusiks keulilta , eikö mitään mahista saada korjattua ,kennon kierteitä . kun kenno kerran on ehjä..... :cry:
Toki siihen kennoon voi tehdä uuden kierteen, käyppäs juttelemassa
hydrauliikka tarvikkeita myyvässä liikkeessä näistä kierre vaihto ehdoista
enenkuin suinpäin rupeat tekemään sinne kierrettä.

Meiltä muuten löytyy ilmastointi letkuja/liittimiä/ja putkien korjaus tarvikkeita.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vastaa Viestiin