Vanhan tonnarin ilmastointilaite kuntoon?
-
- "Kaasari"
- Viestit: 20
- Liittynyt: Ke Heinä 27, 2005 20:12
- Paikkakunta: Kuopio
Vanhan tonnarin ilmastointilaite kuntoon?
Upean -90 mallisen tonnarin ainoa vaiva oli ostettaessa kylmää tuottamaton ilmastointi.
Kun se nyt on osoittautunut niin upeaksi yksilöksi, automaattilaatikkokin toimii kuin unelma, niin nälkä kasvaa syödessä - haluaa ilmastoinnin kuntoon!
Kysymys kuuluukin: kannattaako viedä Scan-Autolle, näkevätkö jollain ilveellä suoraan koneilla vian? Vai vienkö suoraan jääkaappikorjaamoon (kyseessä lienee freonilaite)
Kun se nyt on osoittautunut niin upeaksi yksilöksi, automaattilaatikkokin toimii kuin unelma, niin nälkä kasvaa syödessä - haluaa ilmastoinnin kuntoon!
Kysymys kuuluukin: kannattaako viedä Scan-Autolle, näkevätkö jollain ilveellä suoraan koneilla vian? Vai vienkö suoraan jääkaappikorjaamoon (kyseessä lienee freonilaite)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Ei missään nimessä merkkiliikkeeseen tms, vaan johonkin ilmastointilaitefirmaan. Itse voi silmämääräisesti koittaa katsella onko kaikki letkut yms. paikoillaan ja sitten vaan järjestelmän tiiviyttä testaamaan alan liikkeeseen. Jos sattuu pitämään painetta riittävästi, niin liemet sisään vuodonilmaisimen kanssa ja kokeilemaan. Ainakin kuivain olisi kyllä hyvä vaihtaa ennen täyttöä, jos on tsydeemi ollut tyhjänä pidempään.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Kaasari"
- Viestit: 20
- Liittynyt: Ke Heinä 27, 2005 20:12
- Paikkakunta: Kuopio
Korjaamolle vie tie...
Jep.
Huomenna lähdetään kylmäkonekorjaamolle kivasti sulkemisajan jälkeen iltaa viettämään. Josko tuo nyt herähtäisi henkiin.
Olihan muuten Savon sydämessä kyselykierros... "ku on noita hommia nyt niin... enpä tuota tiiä...ym.ym."
Ei ihme että pienyrittäjät vähenevät tässä maakunnassa.
Huomenna lähdetään kylmäkonekorjaamolle kivasti sulkemisajan jälkeen iltaa viettämään. Josko tuo nyt herähtäisi henkiin.
Olihan muuten Savon sydämessä kyselykierros... "ku on noita hommia nyt niin... enpä tuota tiiä...ym.ym."
Ei ihme että pienyrittäjät vähenevät tässä maakunnassa.
Tilanne seuraava: -91 mallisen auton ilmastoinnin letku vuotaa öljyä kompuralta lähtevän kumiletkun juuresta. Tuo liitin ei ole alkuperäinen vaan ilmeisesti hydrauliikan korjausliitin. Kylmää tulee vielä toistaiseksi. Autoon on vaihdettu kompura 5 vuotta sitten uudemmanmalliseen sandeniin ja täytetty Isceon 49 -aineella.
Onko antaa vinkkiä lahden seudulta pajasta jossa onnistuu järjestelmän tyhennys, liitoksen korjaus ja jälleen täyttö automaattikoneella. Tehtävään tulee aavistus haastetta siiteä että kompurasta löytyy ainoastaan L-puolen täyttöventtiili eli aineen annostelu onnistuu ainoastaan punnitusmenetelmällä.
Onko antaa vinkkiä lahden seudulta pajasta jossa onnistuu järjestelmän tyhennys, liitoksen korjaus ja jälleen täyttö automaattikoneella. Tehtävään tulee aavistus haastetta siiteä että kompurasta löytyy ainoastaan L-puolen täyttöventtiili eli aineen annostelu onnistuu ainoastaan punnitusmenetelmällä.
Mitä mieltä olette 89 tonnarin ilmastoinnista kannattaako tehdä mitään huoltoja kun toimii moitteitta,en tiedä onko koskaan huollettu
Olisi kylläkin tiedossa tyhjennys ja täyttölaite ja 6kg freonia,en tiedä öljyn määristä,onko kompurassa merkitty öljyn määrä
omassani tarrasta on kulunut kaikki pois jotakin sanden siinä lukee

Olisi kylläkin tiedossa tyhjennys ja täyttölaite ja 6kg freonia,en tiedä öljyn määristä,onko kompurassa merkitty öljyn määrä

*2463*
-
- "Kaasari"
- Viestit: 20
- Liittynyt: Ke Heinä 27, 2005 20:12
- Paikkakunta: Kuopio
Tonnari tekee kylmää!!!
Juu...nyt se tuli sitten hoidettua kuntoon.
Eikä maksanut paljon, kun ilmastointilaitteesta tarkastettiin vuodot (joita ei ollut, paitsi toinen venttiili löysällä) putsailtiin ja täytettiin sitten koko höskä.
Kompura valittaa aivan pienen hivenen, mutta tod. näk. vertyy kyllä - onhan tuo seissyt pitkään.
Kaikin puolin miellyttävä palvelu, asiallinen tsekkaus. Hienoa!
Kyllä siis kannatti käyttää vanhakin (90-vuosimalli) tonnarin ilmastointi huollossa.
Eikä maksanut paljon, kun ilmastointilaitteesta tarkastettiin vuodot (joita ei ollut, paitsi toinen venttiili löysällä) putsailtiin ja täytettiin sitten koko höskä.
Kompura valittaa aivan pienen hivenen, mutta tod. näk. vertyy kyllä - onhan tuo seissyt pitkään.
Kaikin puolin miellyttävä palvelu, asiallinen tsekkaus. Hienoa!
Kyllä siis kannatti käyttää vanhakin (90-vuosimalli) tonnarin ilmastointi huollossa.
ilmastointi
ollaan rassattu mettäkonehuollossa noita ilmastointeja eli yksinkertaisuudessaan,puoliautomaattisella laitteella tehtynä,laitetaan paine ja matalapaine liittimet paikoilleen,käytetään konetta n.15min katotaan painemittareista lukemat matalapaine n.1bar-2bar korkeapaine 8-15bar hanat oltava kiinni mittareista,sammutetaan kone,otetaan vanhat liemet talteen menee jotain15min ja mittareista katotaan että menee alipaineen puolelle ja seurataan että pysyy jos ei niin tietysti jossain vuoto,no ei vuotoja,laite näyttää minkä verran on ainetta otettu talteen,määrä tommoisessa mettäkoneessa on 1,3-1,6 kiloa +50grammaa letkuihin,sitte suoritetaan tyhjiöinti menee 30-45min se imee kaikki moskat,veden,öljyn ja muuta sontaa,laite putsaa nuo samallaisen kuivaimen läpi kun mitä esim.saapistaki löytyy,tyhjiöinnin aikana otetaan öljy talteen laitteen takana olevaan öljypulloon ja katotaan minkä verran sitä tuli,lisätään toiseen öljypänikkään sama määrä ööliä,se on yleensä noin 60ml eli ei hirveesti pääasia että sitä sinne laittaa,sitte liemien määrä laitteeseen,laite päälle ja sininen hana auki ja järjestelmässä on valmiiksi imetty alipaine niin sehän imee nuo liemet sisälle että suhina kuuluu+ölyhana auki niin se imee samalla ne myös,kone käyntiin ja katotaan mittareista että paineet on kohdallaan ja kylmää tulee siinähä sitä yksinkertaisesti!
make!
Re: Tonnari tekee kylmää!!!
Saako udella paljonko tuo kustanti?gummisaabas kirjoitti:Juu...nyt se tuli sitten hoidettua kuntoon.
Eikä maksanut paljon, kun ilmastointilaitteesta tarkastettiin vuodot (joita ei ollut, paitsi toinen venttiili löysällä) putsailtiin ja täytettiin sitten koko höskä.
Kompura valittaa aivan pienen hivenen, mutta tod. näk. vertyy kyllä - onhan tuo seissyt pitkään.
Kaikin puolin miellyttävä palvelu, asiallinen tsekkaus. Hienoa!
Kyllä siis kannatti käyttää vanhakin (90-vuosimalli) tonnarin ilmastointi huollossa.
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
-
- "Kaasari"
- Viestit: 20
- Liittynyt: Ke Heinä 27, 2005 20:12
- Paikkakunta: Kuopio
Hintaa...
Alta satkun naksahti.
Tosin mitään korjauksiahan ei tarvinnut tehdä...kaikki oli kunnossa.
Ihan tavallisessa kylmäkonefirmassa käytin.
Tosin mitään korjauksiahan ei tarvinnut tehdä...kaikki oli kunnossa.
Ihan tavallisessa kylmäkonefirmassa käytin.
Re: Hintaa...
Ei oikeastaan kovinkaan paha hinta. Merkkiliikkeessä vissiinkingummisaabas kirjoitti:Alta satkun naksahti.
Tosin mitään korjauksiahan ei tarvinnut tehdä...kaikki oli kunnossa.
Ihan tavallisessa kylmäkonefirmassa käytin.
jotain 160€:n pintaan. En ole aivan sata varma, mutta tietääkö joku
tarkemman hinnan?
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988