ongelmia sisäpuhaltimen kanssa

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 665
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

ongelmia sisäpuhaltimen kanssa

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

On nyt pari kertaa sammunut ja taas tänään sammui, enkä saanut enää toimimaan. Kyse siis automaatti ilmastoinnista -88:ssa

Eli puhallin toimii suoraan akusta ja kyseiseen liittimeen tulee 11,8V, mikä käsittääkseni säätää puhaltimen nopeutta jännitteellä. Eli siis pitäs toimia, mutta kun ei :roll: Diagnoosini on että ei siis anna virtaa, jota en kyllä vielä kerinnyt mittamaan. Missä sijaitsee se puhaltimen nopeuden säätö yksikkö. Onko se ilmastoinnin kotelossa etupuolella...varmaankin jokin juotos katkos tai elektroniikan väsyminen
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Avatar
riisipussi
"Aero"
Viestit: 369
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja riisipussi »

http://www.quasimotors.com/transistor.htm

On varmaan kipelläkin 30A darlingtonilla nopeudensäätö, se noista aina palaa.
Saa Partcolta
2SD1525 6,90€
http://www.partco.fi/


Kuva

Kuva
9000 CD 2.3 -90
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 665
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

Puhallin siis toimii suoraan akusta

Kiitos "riisipussi" :!: Juuri tuota kohtaa tarkoitin ja epäilin että siellä onkin joku transistori. Sen verran selvis itelle että tässä ACC1 säädetään puhaltimen nopeus virran muunoksella. Eli jännite tulee, mutta ei virtaa 8O

Kiitos vielä moleemmille nopeista vastauksista ja meikä pistää tilauksen meneen :P

ps. pirun hyvä että sai tyyppi koodin niin ei tarvitse purkaa etukäteen, kun autolla päästävä joka päivä liikenteeseen
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Avatar
riisipussi
"Aero"
Viestit: 369
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja riisipussi »

Kipe_9000 kirjoitti: ps. pirun hyvä että sai tyyppi koodin niin ei tarvitse purkaa etukäteen, kun autolla päästävä joka päivä liikenteeseen
Jeps, sama vika oli itsellä...
Osta samalla toinen varalle, niin saat olla varma että se ei pala enää ikinä :D
9000 CD 2.3 -90
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2023
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Kysymys tietäjille ? löytyisi varmaan vastaus hakutoiminon kauttakin mutta kysympä kumminkin.
Minä vuonna acc 1 muutui acc 2:seksi ??

Itse lähdössä ruotsiin hakemaan -92 turbiini cd:tä pojalle ja myyjän mukaan siinä myös puhallin ongelmia, eli jokus toimii ja joskus ei siispä kumpi acc on 1992:sessa.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 665
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

Puhallin toimi taas useamman päivän ja taas eilen pimeni. Ton transistorin lisäksi siellä voi ihan yksinkertaisesti olla tietysti juotos vikakin valtteri, mutta kannattaa tietysti varautua pahimpaankin.....

Voi myös olla puhaltimen moottorista loppumassa hiilet ja yleensä niissä on samalla moottorin kollektori kulunut loppuun. Siitä selsiää uudella puhaltimella. Mutta uskon ettei tuo vika ainakaan "aivoista" voi johtua, hyvä syy tingata hinnasta :lol:
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Vastaa Viestiin