Haku löysi 36 tulosta
- Pe Touko 15, 2026 22:05
- Keskustelualue: 9-3 SS, SC, CV ja X
- Aihe: Saab 9-3 SS 1.8i 2004 vuotovirta 2,6A
- Vastaukset: 10
- Luettu: 2287
Re: Saab 9-3 SS 1.8i 2004 vuotovirta 2,6A
Ism(virtalukko) voi vikaantua niin, että auto luulee avaimen olevan virtalukossa vaikka niin ei ole. Toki auton pitäisi piipata, että avain on lukossa kun kuskin ovi avataan. Toki, jos auto ei tunnista etuoven aukinaisuutta, niin silloinhan äänimerkkiä ei kuulu tai jos äänimerkin antolaite on rikki....
- Pe Touko 08, 2026 15:33
- Keskustelualue: 9-3 SS, SC, CV ja X
- Aihe: Saab 9-3 SS 1.8i 2004 vuotovirta 2,6A
- Vastaukset: 10
- Luettu: 2287
Re: Saab 9-3 SS 1.8i 2004 vuotovirta 2,6A
Uusintamittau. Vartin odottelun jälkeen mittari näytti vuotovirtana 0,025A mikä lienee aika lailla sitä mitä pitäisikin eli mikään virtapiiri ei jää päälle kun auto menee nukkumaan. Konepellistä en löytänyt aukiolon tunnistinta. Diagnoosi: joissain tilanteissa auto ei tunnista esim. oven olevan kiin...
- To Touko 07, 2026 21:07
- Keskustelualue: 9-3 SS, SC, CV ja X
- Aihe: Saab 9-3 SS 1.8i 2004 vuotovirta 2,6A
- Vastaukset: 10
- Luettu: 2287
Re: Saab 9-3 SS 1.8i 2004 vuotovirta 2,6A
Kiitoksia vinkeistä! Huomenna uusi mittaus. Mittari kyllä kestää mutta nuo mittajohdot arveluttaa kyllä kun pitkän aikaa ajetaan 2,6A läpi. Pihtivirtamittarikin löytyy mutta en nyt muista taipuuko tasasähkölle. Pitää tutkia sekin. Sillä saisi suoraan lukeman yön yli seisoneesta autosta. Missähän tuo...
- To Touko 07, 2026 19:29
- Keskustelualue: 9-3 SS, SC, CV ja X
- Aihe: Saab 9-3 SS 1.8i 2004 vuotovirta 2,6A
- Vastaukset: 10
- Luettu: 2287
Re: Saab 9-3 SS 1.8i 2004 vuotovirta 2,6A
No juu pahoitttelut epäselvästä ilmaisusta. Akusta oli siis miinus johto irti latauksen ajan. Miinusjohdon ja akun navan välistä mittasin luukut kiinni pl. konepelti ja avain pois virtalukosta. Eli jos ymmärsin oikein niin mittari yllä mainitulla tavalla väliin, luukut kiinni ja avain pois virtaluko...
- Ke Touko 06, 2026 21:42
- Keskustelualue: 9-3 SS, SC, CV ja X
- Aihe: Saab 9-3 SS 1.8i 2004 vuotovirta 2,6A
- Vastaukset: 10
- Luettu: 2287
Re: Saab 9-3 SS 1.8i 2004 vuotovirta 2,6A
Kyllä oli. Mittasin ennen kuin laitoin akun takaisin kiinni.
- Ke Touko 06, 2026 14:16
- Keskustelualue: 9-3 SS, SC, CV ja X
- Aihe: Saab 9-3 SS 1.8i 2004 vuotovirta 2,6A
- Vastaukset: 10
- Luettu: 2287
Saab 9-3 SS 1.8i 2004 vuotovirta 2,6A
Otsikon auto on syönyt akkua jo pitkään ja eilen useamman päivän seisomisen jälkeen akku taas tyhjä. Yön yli latauksessa - kaapeli irti ja aamulla akku täynnä. Mittasin vuotovirran ja tulos oli likimain 2,6A. Sitten sulakkeita yksitellen irti ja ainoa joka vaikutti kulutukseen oli kojelaudan pään ra...
- Ti Huhti 07, 2026 18:22
- Keskustelualue: 90, 99, OG900
- Aihe: 99 B moottori momenttimuuntimen kuoren irroitus
- Vastaukset: 12
- Luettu: 3083
Re: 99 B moottori momenttimuuntimen kuoren irroitus
Missäs kunnossa lohko on ja mitä kaluja kiinni? Oman voimalaitepaketin sain viime viikolla pois paikaltaan ja näyttäis, että kone on jumissa. Jos ei ole kiire niin, koitan saada lioteltua tuon liikkeelle ja ipurettua niin näkee missä kunnossa se lopulta on.
Edit: Jaa niin minkä koneen lohko?
Edit: Jaa niin minkä koneen lohko?
- Ti Huhti 07, 2026 15:17
- Keskustelualue: 90, 99, OG900
- Aihe: 99 B moottori momenttimuuntimen kuoren irroitus
- Vastaukset: 12
- Luettu: 3083
Re: 99 B moottori momenttimuuntimen kuoren irroitus
Mitähän vähän ajetulla laatikolla olis hintaa? Vois olla parempi vaihtoehto kun tuon oman kunnosta on vaikea sanoa mitään ennen kuin pääsee testaamaan.
- Ti Huhti 07, 2026 08:55
- Keskustelualue: 90, 99, OG900
- Aihe: 99 B moottori momenttimuuntimen kuoren irroitus
- Vastaukset: 12
- Luettu: 3083
Re: 99 B moottori momenttimuuntimen kuoren irroitus
Mittailin ja pienimillään väli on 8mm kun ketjua ei venyttele. Selvästi lähemmäksi menee kun vähän liikuttaa eli lienee liian löysä. Jos sulta parempi ketju löytyy niin siitä voisi kauppaa vääntää.
- Su Huhti 05, 2026 19:36
- Keskustelualue: 90, 99, OG900
- Aihe: 99 B moottori momenttimuuntimen kuoren irroitus
- Vastaukset: 12
- Luettu: 3083
Re: 99 B moottori momenttimuuntimen kuoren irroitus
Ja kiitos. Eipä näy varaosaluettelon räjäytyskuvassakaan näköjään. Kuvan perusteella onko kireys tuossa ok?
- Su Huhti 05, 2026 17:35
- Keskustelualue: 90, 99, OG900
- Aihe: 99 B moottori momenttimuuntimen kuoren irroitus
- Vastaukset: 12
- Luettu: 3083
Re: 99 B moottori momenttimuuntimen kuoren irroitus

Pikkusen aiheen vierestä mutta tossa kuvassa hämää ettei ketjussa ole minkäänlaista kiristintä. Auto on vuosimallia 1973.
- Su Huhti 05, 2026 14:11
- Keskustelualue: 90, 99, OG900
- Aihe: 99 B moottori momenttimuuntimen kuoren irroitus
- Vastaukset: 12
- Luettu: 3083
Re: 99 B moottori momenttimuuntimen kuoren irroitus
Kiitos vinkeistä. Työläältä kuulostaa mutta pitää tarttua hommaan kun talliin raahautuu seuraavan kerran.
- La Huhti 04, 2026 19:35
- Keskustelualue: 90, 99, OG900
- Aihe: 99 B moottori momenttimuuntimen kuoren irroitus
- Vastaukset: 12
- Luettu: 3083
99 B moottori momenttimuuntimen kuoren irroitus

Kuvassa sinisten nuolien kohdilta pultit irroitettu. Lähteekös tuo kuori ihan vaan naputtelemalla/vääntämällä vai jotain muuta vielä? Ei oikein löydy selvää guidlineä service manuaalista tai googlella.
- Pe Joulu 12, 2025 21:25
- Keskustelualue: 90, 99, OG900
- Aihe: 99 Borg-Warner automaatin vaihteen valitsimen kaapeli
- Vastaukset: 5
- Luettu: 4039
Re: 99 Borg-Warner automaatin vaihteen valitsimen kaapeli
Näkyisköhän tallainen kuva?

Tuossa sinisellä rinkulalla ympyröitynä tuo PH:nviewtopic.php?t=12796 mainitsema lieriövaippa vai?

Tuossa sinisellä rinkulalla ympyröitynä tuo PH:nviewtopic.php?t=12796 mainitsema lieriövaippa vai?
- Pe Joulu 12, 2025 20:39
- Keskustelualue: 90, 99, OG900
- Aihe: 99 Borg-Warner automaatin vaihteen valitsimen kaapeli
- Vastaukset: 5
- Luettu: 4039
Re: 99 Borg-Warner automaatin vaihteen valitsimen kaapeli
Jees kiitos. Kysessä BW 35 mutta lienee samanlainen kuin tuossa 37:ssa. Pitänee rauhassa vaan yrittää käännellä seiskan avaimella ja vetää samalla.