Haku löysi 5437 tulosta

Kirjoittaja Pakari
Ti Kesä 23, 2026 10:22
Keskustelualue: 9-3 SS, SC, CV ja X
Aihe: Nopusmittari vikaa ja tehon puutetta lämpimänä.
Vastaukset: 18
Luettu: 921

Re: Nopusmittari vikaa ja tehon puutetta lämpimänä.

ECUn löysin Ebayn kautta Euroopasta. Suht hinnakkaita ovat mokomat. Noin 500 € molemmin puolin. Jenkeistä näytti löytyvän edullisemmin, mutta tullit ja Trumpit niin ei innosta. Ja sitten on vielä Uudessakaupungissa Trollparts. Sieltä saa uutta ECUa 1300€ ja se tilataan aina alusanumeron perusteella...
Kirjoittaja Pakari
La Kesä 20, 2026 15:40
Keskustelualue: 9-3 SS, SC, CV ja X
Aihe: Nopusmittari vikaa ja tehon puutetta lämpimänä.
Vastaukset: 18
Luettu: 921

Re: Nopusmittari vikaa ja tehon puutetta lämpimänä.

Juu ei käy etuvetosen ecu nelikkoon. Nelilkojen ecut ovat harvinaisia, joten onnea toivotan sellaisen etsintään. Ja joskus on törmätty myös näihin ecun siirtosarjoihin. Niistä kannattaa pysyä mahdollisimman kaukana. Tulee aivan uudenlaisia ongelmia niillä siirtosarjoilla. Saabilta saa ecun tärinä/lä...
Kirjoittaja Pakari
To Kesä 18, 2026 21:19
Keskustelualue: 9-3 SS, SC, CV ja X
Aihe: Nopusmittari vikaa ja tehon puutetta lämpimänä.
Vastaukset: 18
Luettu: 921

Re: Nopusmittari vikaa ja tehon puutetta lämpimänä.

Yleensä nuo kaikki yhdessä ja kuvattu oire viittaa kyllä ecuun. Mittariston häröily voi johtua myös ecusta, joten vaihtaisin sen ecun aivan ensimmäiseksi ja sitten tehdä lisää testejä. Viallinen abs-ohjainlaite poistaa monesti ecua väylästä ja koska nopeustieto tulee abs-järjestelmästä siellä on pot...
Kirjoittaja Pakari
To Kesä 11, 2026 18:57
Keskustelualue: 9-3 SS, SC, CV ja X
Aihe: Tarvitsen apua 2007 vectori 2.0t ei käynnisty
Vastaukset: 9
Luettu: 1245

Re: Tarvitsen apua 2007 vectori 2.0t ei käynnisty

Kaikkien suuttimien piirivika yleensä on aina ecuvika.
Kirjoittaja Pakari
Ke Touko 27, 2026 19:40
Keskustelualue: Styling & tuning
Aihe: B205 road to 300hp
Vastaukset: 175
Luettu: 53554

Re: B205 road to 300hp

No eiväthän ne arvot sekoilekaan... T7 mittaa ja luottaa mittaustulokseensa. Sitten sisään mitattua ilmaa päästetään ulos ja seos sylinterissä menee sekaisin. Ei tästä seuraa vikakoodia, vaan se että polttoaine-ilmaseos on pielessä ecun sitä tietämättä. Muuta vain takaisin bypassille ennen kuin on m...
Kirjoittaja Pakari
Ti Touko 26, 2026 19:19
Keskustelualue: OG 9-3 & NG 900
Aihe: OG-kolkki tyhjentää akkua satunnaisesti
Vastaukset: 22
Luettu: 3825

Re: OG-kolkki tyhjentää akkua satunnaisesti

9000CD23T kirjoitti:
Ti Touko 26, 2026 03:11
OG9‑3:ssa yksikkö on SID.
SID = System Information Display
Saab Information Display
Kirjoittaja Pakari
Ma Touko 25, 2026 22:03
Keskustelualue: OG 9-3 & NG 900
Aihe: OG-kolkki tyhjentää akkua satunnaisesti
Vastaukset: 22
Luettu: 3825

Re: OG-kolkki tyhjentää akkua satunnaisesti

9000CD23T kirjoitti:
Ma Touko 25, 2026 19:41
Mittariston/EDU:n vika — OG9‑3:ssa flektin ohjaus kulkee ECU → EDU → flekti. Jos mittaristo/EDU ei toimi (esim. lämpömittari pimeänä), flekti voi jäädä jatkuvasti päälle.
Missä 9-3:ssa sijaitsee edu, mikä se on ja mitä se tekee?
Kirjoittaja Pakari
Su Touko 24, 2026 08:00
Keskustelualue: 9-3 SS, SC, CV ja X
Aihe: Käynnistysongelma: väylävika, johtosarja vai mikä
Vastaukset: 11
Luettu: 2932

Re: Käynnistysongelma: väylävika, johtosarja vai mikä

Ota ecu irti telineestään/kiinnikkeestä, monesti reikä löytyy juuri telineen ja ecun kuoren välistä..
Kirjoittaja Pakari
Su Touko 24, 2026 05:03
Keskustelualue: 9-3 SS, SC, CV ja X
Aihe: Käynnistysongelma: väylävika, johtosarja vai mikä
Vastaukset: 11
Luettu: 2932

Re: Käynnistysongelma: väylävika, johtosarja vai mikä

Oletko tarkastanut ecun kunnon, ettei ole kuoressa reikää ja vesi sisällä? Ja samoin ecun johotosarja tarkastukseen.
Kirjoittaja Pakari
To Touko 21, 2026 22:23
Keskustelualue: OG 9-3 & NG 900
Aihe: Ilmastointi vielä kerran
Vastaukset: 2
Luettu: 1821

Re: Ilmastointi vielä kerran

Liian alhaisella typpipaineella koeponnistettu. Se pitää koeponnistaa 20bar paineella, joten ei ole löytynyt se vuotopaikka. Uudestaan vianhakuun ammattilaiselle joka osaa koeponnistuksen tehdä oikein.
Kirjoittaja Pakari
To Touko 21, 2026 22:18
Keskustelualue: OG 9-3 & NG 900
Aihe: OG-kolkki tyhjentää akkua satunnaisesti
Vastaukset: 22
Luettu: 3825

Re: OG-kolkki tyhjentää akkua satunnaisesti

Juu, ei nämä uudet osat taida olla aivan yhtä hyviä kuin aiemmin. Meillä on myös uudehko alle 3v vanha virtalukon pohja yhdessä yksilössä joka välistä temppuilee ajovalojen kanssa pakkasella samalla tavalla kuin edellinen auton alkuperäinen alkoi temppuilla..
Kirjoittaja Pakari
To Touko 21, 2026 21:00
Keskustelualue: OG 9-3 & NG 900
Aihe: OG-kolkki tyhjentää akkua satunnaisesti
Vastaukset: 22
Luettu: 3825

Re: OG-kolkki tyhjentää akkua satunnaisesti

Virtalukko tai virtalukonpohja.

Muutaman kerran törmännyt ilmiöön, että auto luulee avaimen olevan lukossa vaikka lukko on ylhäällä ja avain poissa. Silloin auto ei tottele kakea ovien lukitukseenkaan..
Kirjoittaja Pakari
Ma Touko 18, 2026 19:16
Keskustelualue: OG 9-3 & NG 900
Aihe: Hammastangon lisätuki
Vastaukset: 4
Luettu: 2559

Re: Hammastangon lisätuki

Hommaa vaan se clamppi. Uretaanipusla ei korvaa clamppia.
Kirjoittaja Pakari
Su Touko 17, 2026 19:42
Keskustelualue: OG 9-5
Aihe: Moottorin vaihto
Vastaukset: 3
Luettu: 1654

Re: Moottorin vaihto

Onhan niitä... Esim. Huohotuksen osat. 03 mallivuoden autossa on vanha huohotus. 04-malliin tuli sitten se uudempi järjestelmä. Eli Eli öljytikun putkesta, imucobraan ja letkuja sekä putkia erilaiset kasat, kaasuläppäkotelo, venttiilikoppa... Starttimoottori on erilainen jokseenkin ristiin sovitetta...
Kirjoittaja Pakari
To Touko 14, 2026 18:50
Keskustelualue: OG 9-3 & NG 900
Aihe: Uusi tuttavuus 9-3 -01
Vastaukset: 7
Luettu: 3187

Re: Uusi tuttavuus 9-3 -01

No, mutta kertokaapa nyt sitten mikä originaali ja tehtaan jäljiltä oleva 25-vuotias auto ei ole ruosteessa tai ruostunut?