Haku löysi 5437 tulosta
- Ti Kesä 23, 2026 10:22
- Keskustelualue: 9-3 SS, SC, CV ja X
- Aihe: Nopusmittari vikaa ja tehon puutetta lämpimänä.
- Vastaukset: 18
- Luettu: 921
Re: Nopusmittari vikaa ja tehon puutetta lämpimänä.
ECUn löysin Ebayn kautta Euroopasta. Suht hinnakkaita ovat mokomat. Noin 500 € molemmin puolin. Jenkeistä näytti löytyvän edullisemmin, mutta tullit ja Trumpit niin ei innosta. Ja sitten on vielä Uudessakaupungissa Trollparts. Sieltä saa uutta ECUa 1300€ ja se tilataan aina alusanumeron perusteella...
- La Kesä 20, 2026 15:40
- Keskustelualue: 9-3 SS, SC, CV ja X
- Aihe: Nopusmittari vikaa ja tehon puutetta lämpimänä.
- Vastaukset: 18
- Luettu: 921
Re: Nopusmittari vikaa ja tehon puutetta lämpimänä.
Juu ei käy etuvetosen ecu nelikkoon. Nelilkojen ecut ovat harvinaisia, joten onnea toivotan sellaisen etsintään. Ja joskus on törmätty myös näihin ecun siirtosarjoihin. Niistä kannattaa pysyä mahdollisimman kaukana. Tulee aivan uudenlaisia ongelmia niillä siirtosarjoilla. Saabilta saa ecun tärinä/lä...
- To Kesä 18, 2026 21:19
- Keskustelualue: 9-3 SS, SC, CV ja X
- Aihe: Nopusmittari vikaa ja tehon puutetta lämpimänä.
- Vastaukset: 18
- Luettu: 921
Re: Nopusmittari vikaa ja tehon puutetta lämpimänä.
Yleensä nuo kaikki yhdessä ja kuvattu oire viittaa kyllä ecuun. Mittariston häröily voi johtua myös ecusta, joten vaihtaisin sen ecun aivan ensimmäiseksi ja sitten tehdä lisää testejä. Viallinen abs-ohjainlaite poistaa monesti ecua väylästä ja koska nopeustieto tulee abs-järjestelmästä siellä on pot...
- To Kesä 11, 2026 18:57
- Keskustelualue: 9-3 SS, SC, CV ja X
- Aihe: Tarvitsen apua 2007 vectori 2.0t ei käynnisty
- Vastaukset: 9
- Luettu: 1245
Re: Tarvitsen apua 2007 vectori 2.0t ei käynnisty
Kaikkien suuttimien piirivika yleensä on aina ecuvika.
- Ke Touko 27, 2026 19:40
- Keskustelualue: Styling & tuning
- Aihe: B205 road to 300hp
- Vastaukset: 175
- Luettu: 53554
Re: B205 road to 300hp
No eiväthän ne arvot sekoilekaan... T7 mittaa ja luottaa mittaustulokseensa. Sitten sisään mitattua ilmaa päästetään ulos ja seos sylinterissä menee sekaisin. Ei tästä seuraa vikakoodia, vaan se että polttoaine-ilmaseos on pielessä ecun sitä tietämättä. Muuta vain takaisin bypassille ennen kuin on m...
- Ti Touko 26, 2026 19:19
- Keskustelualue: OG 9-3 & NG 900
- Aihe: OG-kolkki tyhjentää akkua satunnaisesti
- Vastaukset: 22
- Luettu: 3825
- Ma Touko 25, 2026 22:03
- Keskustelualue: OG 9-3 & NG 900
- Aihe: OG-kolkki tyhjentää akkua satunnaisesti
- Vastaukset: 22
- Luettu: 3825
- Su Touko 24, 2026 08:00
- Keskustelualue: 9-3 SS, SC, CV ja X
- Aihe: Käynnistysongelma: väylävika, johtosarja vai mikä
- Vastaukset: 11
- Luettu: 2932
Re: Käynnistysongelma: väylävika, johtosarja vai mikä
Ota ecu irti telineestään/kiinnikkeestä, monesti reikä löytyy juuri telineen ja ecun kuoren välistä..
- Su Touko 24, 2026 05:03
- Keskustelualue: 9-3 SS, SC, CV ja X
- Aihe: Käynnistysongelma: väylävika, johtosarja vai mikä
- Vastaukset: 11
- Luettu: 2932
Re: Käynnistysongelma: väylävika, johtosarja vai mikä
Oletko tarkastanut ecun kunnon, ettei ole kuoressa reikää ja vesi sisällä? Ja samoin ecun johotosarja tarkastukseen.
- To Touko 21, 2026 22:23
- Keskustelualue: OG 9-3 & NG 900
- Aihe: Ilmastointi vielä kerran
- Vastaukset: 2
- Luettu: 1821
Re: Ilmastointi vielä kerran
Liian alhaisella typpipaineella koeponnistettu. Se pitää koeponnistaa 20bar paineella, joten ei ole löytynyt se vuotopaikka. Uudestaan vianhakuun ammattilaiselle joka osaa koeponnistuksen tehdä oikein.
- To Touko 21, 2026 22:18
- Keskustelualue: OG 9-3 & NG 900
- Aihe: OG-kolkki tyhjentää akkua satunnaisesti
- Vastaukset: 22
- Luettu: 3825
Re: OG-kolkki tyhjentää akkua satunnaisesti
Juu, ei nämä uudet osat taida olla aivan yhtä hyviä kuin aiemmin. Meillä on myös uudehko alle 3v vanha virtalukon pohja yhdessä yksilössä joka välistä temppuilee ajovalojen kanssa pakkasella samalla tavalla kuin edellinen auton alkuperäinen alkoi temppuilla..
- To Touko 21, 2026 21:00
- Keskustelualue: OG 9-3 & NG 900
- Aihe: OG-kolkki tyhjentää akkua satunnaisesti
- Vastaukset: 22
- Luettu: 3825
Re: OG-kolkki tyhjentää akkua satunnaisesti
Virtalukko tai virtalukonpohja.
Muutaman kerran törmännyt ilmiöön, että auto luulee avaimen olevan lukossa vaikka lukko on ylhäällä ja avain poissa. Silloin auto ei tottele kakea ovien lukitukseenkaan..
Muutaman kerran törmännyt ilmiöön, että auto luulee avaimen olevan lukossa vaikka lukko on ylhäällä ja avain poissa. Silloin auto ei tottele kakea ovien lukitukseenkaan..
- Ma Touko 18, 2026 19:16
- Keskustelualue: OG 9-3 & NG 900
- Aihe: Hammastangon lisätuki
- Vastaukset: 4
- Luettu: 2559
Re: Hammastangon lisätuki
Hommaa vaan se clamppi. Uretaanipusla ei korvaa clamppia.
- Su Touko 17, 2026 19:42
- Keskustelualue: OG 9-5
- Aihe: Moottorin vaihto
- Vastaukset: 3
- Luettu: 1654
Re: Moottorin vaihto
Onhan niitä... Esim. Huohotuksen osat. 03 mallivuoden autossa on vanha huohotus. 04-malliin tuli sitten se uudempi järjestelmä. Eli Eli öljytikun putkesta, imucobraan ja letkuja sekä putkia erilaiset kasat, kaasuläppäkotelo, venttiilikoppa... Starttimoottori on erilainen jokseenkin ristiin sovitetta...
- To Touko 14, 2026 18:50
- Keskustelualue: OG 9-3 & NG 900
- Aihe: Uusi tuttavuus 9-3 -01
- Vastaukset: 7
- Luettu: 3187
Re: Uusi tuttavuus 9-3 -01
No, mutta kertokaapa nyt sitten mikä originaali ja tehtaan jäljiltä oleva 25-vuotias auto ei ole ruosteessa tai ruostunut?