Haku löysi 1164 tulosta

Kirjoittaja Henri S
Ma Kesä 22, 2026 11:03
Keskustelualue: Off topic
Aihe: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Vastaukset: 7193
Luettu: 2047668

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Enpä hoksannut mutta voin kyllä vanhan mitata, en sitä heittänyt roskiin mutta se on työpöydällä 30km päässä :D . Lähti ehjänä irti vaikka oli kivikova. Uuden tilasin Trollpartsilta.
Kirjoittaja Henri S
Su Kesä 21, 2026 20:02
Keskustelualue: Off topic
Aihe: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Vastaukset: 7193
Luettu: 2047668

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Ng satkun virranjakaja sai uuden stefan sisälle, virranjakajan vuotaman öljyn pehmentämä ylävesiletku vaihtu uuteen ja moniurahihnan uusin myös.
Kirjoittaja Henri S
La Kesä 13, 2026 12:36
Keskustelualue: Yleinen
Aihe: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Vastaukset: 7999
Luettu: 2041874

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Nukkuvassa koiranpennussa ja nukkuvassa ihmispennussa on jotain samaa jota en osaa paremmin määritellä kuin, että kaukana on kavala maailma. Ohjekirjoja on monenlaisia. Vuodenvaihteessa sain uuden ajokin röissä ja pari kuukautta sitten aloin tutkimaan kuinka kuormanilmaisimen sais nollattua/kalibroi...
Kirjoittaja Henri S
To Kesä 11, 2026 20:50
Keskustelualue: Projektit
Aihe: OG 9-3 Nürburgring
Vastaukset: 480
Luettu: 216942

Re: OG 9-3 Nürburgring

Tuon mallin takasatulat olis saanu jäädä keksimättä. Ihan tarpeeksi jumppaa noitten "käsijarrujen" kans. Vähän liikkuvissa harrastevehkeissähän nuo jotenki menee mutta kun ei nuo pysy vetreinä edes käyttöautoissa :roll: .
Kirjoittaja Henri S
Su Kesä 07, 2026 17:42
Keskustelualue: Off topic
Aihe: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Vastaukset: 10694
Luettu: 3301347

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Ei oikeastaan vituta, enemmän ihmetyttää nyt. Kesäsaabia eilen kynsiskelin. Puristuspaineet mittasin, kaikissa pytyissä melkein tismalleen sama reilu 9 baaria (aidosti varmaan enemmän, adapterin liitos ei ole ihan tiivis). Siinä tutkiessa vika siirtyi kolmannesta ykköseen. Arvelin sitten että olisk...
Kirjoittaja Henri S
Ma Kesä 01, 2026 14:43
Keskustelualue: Off topic
Aihe: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Vastaukset: 10694
Luettu: 3301347

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Joo kävin maantiellä vajaan 30 km lenkin.
Kirjoittaja Henri S
Su Touko 31, 2026 09:49
Keskustelualue: Off topic
Aihe: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Vastaukset: 10694
Luettu: 3301347

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Ei oikeastaan vituta, enemmän ihmetyttää nyt. Kesäsaabia eilen kynsiskelin. Puristuspaineet mittasin, kaikissa pytyissä melkein tismalleen sama reilu 9 baaria (aidosti varmaan enemmän, adapterin liitos ei ole ihan tiivis). Siinä tutkiessa vika siirtyi kolmannesta ykköseen. Arvelin sitten että olisko...
Kirjoittaja Henri S
La Touko 30, 2026 23:28
Keskustelualue: OG 9-5
Aihe: 95 käy kolmella
Vastaukset: 23
Luettu: 3811

Re: 95 käy kolmella

Jakopää on sitten vitmologinen laitettava autossa paikallaan mutta tehtävissä kuitenki . Pari-kolme kuukautta sitten tein vastaavan vian takia hommia :D . Kansi on melko varmasti muuten kunnossa. Männänrenkaat vaihdoin myös ja epäilen että sieltä se öljy kulkeutuu männän päälle näissä enimmäkseen. T...
Kirjoittaja Henri S
Ma Touko 25, 2026 10:22
Keskustelualue: OG 9-3 & NG 900
Aihe: OG-kolkki tyhjentää akkua satunnaisesti
Vastaukset: 22
Luettu: 3809

Re: OG-kolkki tyhjentää akkua satunnaisesti

En näistä kolkeista niin tiedä mutta femmassa dicen porsiminen aiheutti muutakin hämminkiä esim sisävalaistus oli pois pelistä, olikohan kaukovalotkin ja flektien huutamista yms. Tekillä tutkien diceen ei saatu yhteyttä koska paritus puuttui. Veikkaan että tekillä sais selville onko vika siinä.
Kirjoittaja Henri S
Ma Touko 25, 2026 08:33
Keskustelualue: 90, 99, OG900
Aihe: Saab 900 vaihteisto
Vastaukset: 33
Luettu: 4456

Re: Saab 900 vaihteisto

Kannattaa se vaihteensiirtotangon säätö ainaki tarkistaa, ei ole vaikea homma. Onnistuu pohjolan tallissaki jos on kuiva alusta ja hyvä keli. Ohjeita löytyy tältäkin foorumilta.
Jos olis minun auto niin saattaisin vaihtaa öljynki malliin petromies.
Kirjoittaja Henri S
La Touko 23, 2026 22:02
Keskustelualue: Off topic
Aihe: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Vastaukset: 10694
Luettu: 3301347

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Lähdin hakemaan kesäsaabia ladosta mutta eipä hän ollut yhteistyöhalunen. 3. sylinteri on pois pelistä. Ei sattunu puristuspainemittaria matkaan niin en saanu mitattua niitä mutta pahat (tai hyvät koska projekti :D ) aavistukset valtasi mielen. Onko 2,1-litrasen kansi parempi kuin portattu 2 litrane...
Kirjoittaja Henri S
To Touko 21, 2026 23:08
Keskustelualue: OG 9-5
Aihe: 95 käy kolmella
Vastaukset: 23
Luettu: 3811

Re: 95 käy kolmella

Ja kun on männät tuossa kunnossa kannattaa vaihtaa männänrenkaat ainaki. Muuten on taas muutaman vuoden päästä puristukset hukassa.
Kirjoittaja Henri S
La Huhti 11, 2026 19:18
Keskustelualue: 90, 99, OG900
Aihe: Check engine
Vastaukset: 26
Luettu: 5229

Re: Check engine

Bensanpaineen säätimen ei kuilu suhissa missään tilanteessa ja senkin vuoto voi sammuttaa moottorin. Se mötikkä toisessa päässä sylinterinkantta mihin menee sähköjohtoja on tyhjäkäyntimoottori/lisäilma enttiili, kumpaa nimeä siitä nyt haluaa käyttää. Onko tutkittu että moottori ei saa liikaa ilmaa, ...
Kirjoittaja Henri S
Su Huhti 05, 2026 13:01
Keskustelualue: 90, 99, OG900
Aihe: Check engine
Vastaukset: 26
Luettu: 5229

Re: Check engine

Lucas-ruisku sytytyttää ce-valon jos imm, lämpötila-anturi tai lambda-anturi on sökö, näin lisätietona jos ei jo ollut tiedossa.
Kirjoittaja Henri S
To Huhti 02, 2026 19:12
Keskustelualue: 90, 99, OG900
Aihe: Check engine
Vastaukset: 26
Luettu: 5229

Re: Check engine

Ilmamassamittarista voi kokeilla ottaa liittimen irti. Jos vika on siinä niin ecun pitäis tajuta mennä "limp home" tilaan eli autolla pystyy ajamaan mutta tehoa on rajatusti ja toiminta muutenki konttaavaa. Virrat pois tietenki kun liittimiä irroitellaan. Vikakoodin lukijaan tarvit riittäv...