Haku löysi 11388 tulosta

Kirjoittaja jus
Ke Kesä 24, 2026 19:10
Keskustelualue: 9000
Aihe: 9000 2.0t mittariston vaihto ja abs-valo
Vastaukset: 11
Luettu: 263

Re: 9000 2.0t mittariston vaihto ja abs-valo

Vielä kun tiedettäisiin minkä ikäisestä autosta puhutaan, joko on OBD-liitin vai vänkärin penkin etupalkissa liittimet.
Kirjoittaja jus
Ke Kesä 24, 2026 10:15
Keskustelualue: 9000
Aihe: 9000 2.0t mittariston vaihto ja abs-valo
Vastaukset: 11
Luettu: 263

Re: 9000 2.0t mittariston vaihto ja abs-valo

Mittariston osat ovat toisistaan irrotettavissa ja vaihdettavissa erillisinä yksiköinä. Jos pidät mittaristosta alkuperäisen keskimmäisen nopeus/matkamittarin ja sen alla olevan EDUn ja vaihdat samanikäisestä autosta vasemmanpuoleisen kierroslukumittarin ja oikeanpuoleisen lämpö/bensa/ahtomittarin, ...
Kirjoittaja jus
Ti Kesä 23, 2026 19:52
Keskustelualue: 90, 99, OG900
Aihe: Saab 900, takaluukun kahva
Vastaukset: 3
Luettu: 203

Re: Saab 900, takaluukun kahva

Oskar.s kirjoitti:
Ma Kesä 22, 2026 23:05
Kuva
Kuva
Kirjoittaja jus
To Kesä 11, 2026 10:40
Keskustelualue: OG 9-5
Aihe: Apua tunnistamiseen turbon ohut letku
Vastaukset: 4
Luettu: 813

Re: Apua tunnistamiseen turbon ohut letku

Kirjoittaja jus
Su Kesä 07, 2026 19:48
Keskustelualue: Myydään Saabit
Aihe: M: NG900 Talladega
Vastaukset: 0
Luettu: 991

M: NG900 Talladega

Välitetty ilmoitus: Selling 900 SE Talledega 2.0T A -98 5dr. I bought and drove Sally from when She was 9, there was some rumour Sally was the Big Boss of Saab Finlands Personal Car. I bought Sally when my Daughter Matilda was born, 2007. Sally is Fully Loved and has All receipts, The Katsastus took...
Kirjoittaja jus
Pe Touko 15, 2026 18:37
Keskustelualue: 90, 99, OG900
Aihe: Öljypumpun o-rengas
Vastaukset: 8
Luettu: 2910

Re: Öljypumpun o-rengas

EPC:n mukaan sama öljypumpun tiiviste (8369829) 30543193 menee 8-venttiiliseen ja 16-venttiseen 900 -86. Ja vielä pitkälohko 2.0 Turbo 16 -tonnariinkin. Kokeilin näppäillä Motonetin varaosahaun mallivalintaan Saab 900 1986 2,0 i 85 kW enkä huomaa mitään huomautusta etteikö Motonetin palvelun mukaan ...
Kirjoittaja jus
Su Touko 10, 2026 16:13
Keskustelualue: 90, 99, OG900
Aihe: Og 900 k-jet sammuu satunnaisesti ajossa + käynnistymisongelma
Vastaukset: 89
Luettu: 43372

Re: Og 900 k-jet sammuu satunnaisesti ajossa + käynnistymisongelma

Moottorisahan kaasarin laitoin ultraäänipesuriin lasipurkissa, jossa bensaa kaasarin korkeuden verran. Kaipa sama toimisi suuttimillekin, jos vettä pelkää.
Kirjoittaja jus
Pe Touko 08, 2026 13:18
Keskustelualue: 90, 99, OG900
Aihe: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Vastaukset: 3081
Luettu: 898222

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Videon kuvauksessa on linkki virranjakajan purkamisen ohjesivulle https://www.saabce.com/Tech/Distributor_Rebuild.html

Saman oloista ohjetta myös viewtopic.php?p=568310#p568310
Kirjoittaja jus
To Touko 07, 2026 18:01
Keskustelualue: 90, 99, OG900
Aihe: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Vastaukset: 3081
Luettu: 898222

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Jos ja kun oli kyse virranjakajan sisällä olevan akselitiivisteen korvaamisesta, tämä liittyisi siihen:
viewtopic.php?f=11&t=77773
Kirjoittaja jus
To Touko 07, 2026 17:41
Keskustelualue: 90, 99, OG900
Aihe: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Vastaukset: 3081
Luettu: 898222

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Virranjakajan O-renkaasta keskustelua
viewtopic.php?p=696061#p696061
Kirjoittaja jus
To Huhti 30, 2026 13:40
Keskustelualue: 90, 99, OG900
Aihe: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Vastaukset: 3081
Luettu: 898222

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Paina 9-5-alueella Uusi aihe -nappia uuden vistiketjun aloittaaksesi. Siellä ei ole tällaista tarpeetonta yleisviestiketjua. Et kertonut minkä ikäinen autosi on, mutta jompi kumpi noista varmaankin: OG 9-5: https://foorumi.saabclub.fi/posting.php?mode=post&f=14 NG 9-5: https://foorumi.saabclub.f...
Kirjoittaja jus
Ma Huhti 27, 2026 20:24
Keskustelualue: OG 9-5
Aihe: Virtalukon fixaus
Vastaukset: 7
Luettu: 4731

Re: Virtalukon fixaus

Tarkoitettiinko tässä sitä haittojen yläpuolella olevaa kynttä, joka pitää sylinterin sisäosan ala-asennossa ja esim. radion soimassa, vaikka lukon kääntäisi nolla-asentoon. Ja päästää sisäosan nousemaan ylös vasta kun avaimen vetää ulos.
Kirjoittaja jus
Pe Huhti 24, 2026 16:44
Keskustelualue: OG 9-5
Aihe: Moottorin muovinen suojalevy
Vastaukset: 3
Luettu: 2305

Re: Moottorin muovinen suojalevy

Ei noita oikein enää ole saatavilla https://portal.hedinparts.com/productde ... ts/4954954
Ne viimeiset, mitä marmoritiskiltä sai, oli jotain omituisen murtumaherkkää materiaalia, pahimmillaan lohkesi jostain jo ensimmäistä kertaa uutena asentaessa.
Kirjoittaja jus
Pe Huhti 17, 2026 20:11
Keskustelualue: OG 9-5
Aihe: Nopeat kysymykset 9-5
Vastaukset: 1438
Luettu: 416650

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Pitääkö ne saada wagonissa hattuhyllyn alle vai pystyiskö hattuhyllyn ottamaan pois ja laittamaan pyörät pystyasentoon?