Haku löysi 2812 tulosta

Kirjoittaja Juha96
Ma Kesä 22, 2026 19:37
Keskustelualue: 92, 93, 94, 95, 96, 97 (2-tahti ja V4)
Aihe: Oljynsuodatin
Vastaukset: 10
Luettu: 264

Re: Oljynsuodatin

Kierre on 3/4-16 UNF eli sama kuin useimmissa Saabin omissakin nelisylinterisissä bensamoottoreissa.

Ja Svartmotor tarkoittaa mustaksi maalattua V4-moottoria, ihan ensimmäisethän oli sinisiä.
Kirjoittaja Juha96
To Kesä 18, 2026 20:28
Keskustelualue: OG 9-5
Aihe: Viirussa ei kylmää kuskin puolelta
Vastaukset: 7
Luettu: 357

Re: Viirussa ei kylmää kuskin puolelta

Antoiko kalibrointi vikakoodia?
Kirjoittaja Juha96
To Kesä 11, 2026 08:43
Keskustelualue: 90, 99, OG900
Aihe: OG900 avaimet hukassa
Vastaukset: 10
Luettu: 1352

Re: OG900 avaimet hukassa

10 vuotta seissyt lienee tarkoitus kuljettaa trailerilla? Kyytiin vinssaamiseksi riittää kunhan joku on pitämässä kytkinpoljinta pohjassa (toki edellyttäen, että kytkin irrottaa eivätkä jarrut eikä pyörännavat ole ihan jumissa).
Kirjoittaja Juha96
La Kesä 06, 2026 11:44
Keskustelualue: Off topic
Aihe: Nettiauton löydöt VOL2
Vastaukset: 7076
Luettu: 2222420

Re: Nettiauton löydöt VOL2

Täällä keskusteltu myös siitä koska poliisi siirtyi viistokeulasaabeihin: https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=11&t=5885&start=68 Tämä juttu on julkaistu Saab-Auton lehtisessä syyskuussa 1990. Kuvista tai tekstistä ei ilmene, ovatko autot 1990 vai 1991 mallivuotta, mutta melkoisen my...
Kirjoittaja Juha96
Ma Touko 25, 2026 10:36
Keskustelualue: OG 9-3 & NG 900
Aihe: OG-kolkki tyhjentää akkua satunnaisesti
Vastaukset: 22
Luettu: 3720

Re: OG-kolkki tyhjentää akkua satunnaisesti

Onko ajomatkat kuinka lyhyitä ja onko välillä pidempiä taukoja ajamisessa?
Kirjoittaja Juha96
Pe Touko 15, 2026 08:46
Keskustelualue: 92, 93, 94, 95, 96, 97 (2-tahti ja V4)
Aihe: pikku kysymyksiä.
Vastaukset: 810
Luettu: 219721

Re: pikku kysymyksiä.

Puristukset mittasin myös unohtui laittaa edelliseen. 1: 12,6 2: 12,5 3: 10 (ylempi kuva) 4: 9,25 (alempi kuva) Tähän kokeilin laittaa tippakannulla vähän öljyä jolloin tulos tippui 8:n?! Paisari vähän suhisee ajon jälkeen tosin sen korkki ei ole kovin tiukka. Vettä ei hävitä eikä savuta. Moottori ...
Kirjoittaja Juha96
Su Touko 10, 2026 18:15
Keskustelualue: Yleinen
Aihe: Saabeja telkkarissa ja elokuvissa
Vastaukset: 2194
Luettu: 928626

Re: Saabeja telkkarissa ja elokuvissa

NG900 melkein pääosassa pääosan esittäjän (Sally Field) autona elokuvassa Merkillisen fiksuja olentoja (Remarkably bright creatures) Netflixillä.
Hienoa, että tällainen melkein unohdettu Saab-malli pääsee näin esille. Onko tämä väri Monte Carlon keltainen?

Kuva
Kirjoittaja Juha96
Su Touko 03, 2026 17:47
Keskustelualue: 92, 93, 94, 95, 96, 97 (2-tahti ja V4)
Aihe: Lukkopesä tunnistusta
Vastaukset: 2
Luettu: 1645

Re: Lukkopesä tunnistusta

Vielä '71 vuosimallissa oli nuo läpät, sekä ovissa että takaluukun lukossa.
Kirjoittaja Juha96
La Touko 02, 2026 09:49
Keskustelualue: Yleinen
Aihe: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Vastaukset: 7994
Luettu: 2031409

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Mitenkähän pitkään tuollaiset paikkauskumit (TipTop tai Temu) mahtaa säilyä tarpeeksi tuoreina ja käyttökuntoisina auton peräkontissa tai hanskalokerossa? Itsellä paikkaustarpeen väli on ollut lyhimmilläänkin kymmenen vuoden luokkaa.
Kirjoittaja Juha96
To Huhti 30, 2026 08:14
Keskustelualue: Projektit
Aihe: Satkujen elvytystä isossa mittakaavassa
Vastaukset: 81
Luettu: 36994

Re: Satkujen elvytystä isossa mittakaavassa

Linnavuori tarkoittanee Valmetin Linnavuoren moottoritehdasta, jossa on valmistettu Valmet/Valtra-traktorien moottorit sekä moottoreita mm. lentokoneisiin ja dieselvetureihin. Ja 1980-luvulla siellä suunniteltiin V8-moottori Saab 9000:een ja valmistettiinkin niitä 5 kpl koesarja: https://moottori.fi...
Kirjoittaja Juha96
Ke Huhti 29, 2026 20:48
Keskustelualue: Projektit
Aihe: Satkujen elvytystä isossa mittakaavassa
Vastaukset: 81
Luettu: 36994

Re: Satkujen elvytystä isossa mittakaavassa

Kyllä on ryhdikkään näköinen! Onko automaatti? Platinansininen tai hopea?
Hyvä, että kattoverhoilu on ehjä, korvaavaa lasikuitupohjaa ei olisi kovin helppo löytää ja normaali neliovisen pohja jäisi vähän lyhyeksi :D
Kirjoittaja Juha96
Pe Huhti 24, 2026 06:08
Keskustelualue: 90, 99, OG900
Aihe: 900c mallin valmistus
Vastaukset: 11
Luettu: 2940

Re: 900c mallin valmistus

mestari kirjoitti:
To Huhti 23, 2026 22:07
Oliko maskissa joku merkki tästä juhlamallista
Jotenkin muistelen
Specialissa oli krominkiiltoinen maski, juhlamallissa tavallinen tinanharmaa.
Kirjoittaja Juha96
To Huhti 23, 2026 20:39
Keskustelualue: 90, 99, OG900
Aihe: 900c mallin valmistus
Vastaukset: 11
Luettu: 2940

Re: 900c mallin valmistus

900c valmistettiin Suomen markkinoille lähtökohtaisesti ilman ohjaustehostinta (oli lisähintaan tilattavissa), muualla ohjaustehostin oli uusien puskurien ja etuvalojen ohella juuri se seikka, joka erotti sen halvimmasta eli "pelkkä 900"-mallista. En tosin tiedä tarjottiinko kumpaakaan Poh...
Kirjoittaja Juha96
Ke Huhti 22, 2026 11:34
Keskustelualue: Myydään Saabin osat ja tarvikkeet
Aihe: M: Saab 9-5 ilmastoinnin kompressori
Vastaukset: 0
Luettu: 1702

M: Saab 9-5 ilmastoinnin kompressori

Purettu toimivana koriltaan ruostuneesta mv 2001 Aerosta. Pitäisi käydä kaikkiin 4-syl. bensa OG 9-5.
Sijainti Kustavi, voin toki lähettääkin. Hinta-ajatus 50€. Yhteydenotot yv tai o4oo528667.
Kirjoittaja Juha96
Su Huhti 19, 2026 20:18
Keskustelualue: 90, 99, OG900
Aihe: 1992 Saab 900 Cabriolet LH vikakoodien luenta
Vastaukset: 18
Luettu: 3922

Re: 1992 Saab 900 Cabriolet LH vikakoodien luenta

Onko tässä vuosimallissa vielä dashpot eli kaasuläpän sulkeutumisen hidastin? Jos se ei hidastakaan, niin oireet voivat olla tuollaiset.