Haku löysi 353 tulosta
- Ke Kesä 17, 2026 13:16
- Keskustelualue: Projektit
- Aihe: Puuhastelua USA-keula kuupan parissa.
- Vastaukset: 126
- Luettu: 23338
Re: Puuhastelua USA-keula kuupan parissa.
Jotain Loctiten laakeri lukitetta se oli, tulpassa on kaulus ulkopuolella. Jakopään koppa kannattaa madaltaa mahdollisimman paljon jotta flektin paikan saa määriteltyä helpommin. Minulla on joku bilteman puhallin, syylärissä anturi ja pakko-ohjaus kojelaudassa.
- Ti Kesä 16, 2026 19:09
- Keskustelualue: Projektit
- Aihe: Puuhastelua USA-keula kuupan parissa.
- Vastaukset: 126
- Luettu: 23338
Re: Puuhastelua USA-keula kuupan parissa.
Kannattaa madaltaa sitä jakopään koppaa enemmän, sitten on sen flektin sijoittamisella enemmän pelivaraa. Olen tuon tuulettimen laakerin tilalle sorvannut metallitulpan, se liimalla kiinni, ja toimii. Taitaa pari tulpattua jakopäänkoppaa nytkin olla varastossa.
- La Maalis 07, 2026 17:43
- Keskustelualue: 92, 93, 94, 95, 96, 97 (2-tahti ja V4)
- Aihe: Kaasuttimen kanavien puhdistus
- Vastaukset: 7
- Luettu: 3876
Re: Kaasuttimen kanavien puhdistus
Ultraääni pesurissa noita olen pessyt, se auttaa kun koneessa on lämmityssysteemi. Lähes mikä vain liuotin toimii jollain tavalla. Kaasarien rungot on kai sinkkivalua, liian tuhti pesuliuos vaikuttaa pesutulokseen. Huonontavasti. Messinkiosat olen pessyt kellonpesunesteellä, se toimii paremmin. Käyt...
- La Maalis 07, 2026 17:34
- Keskustelualue: 92, 93, 94, 95, 96, 97 (2-tahti ja V4)
- Aihe: Vauhtipyörän tasapainotus V4
- Vastaukset: 47
- Luettu: 12068
Re: Vauhtipyörän tasapainotus V4
Kytkinsatsi toimitettiin 5/25, en kirjannut ylös valmistusmerkintöjä.
- La Helmi 28, 2026 23:14
- Keskustelualue: 92, 93, 94, 95, 96, 97 (2-tahti ja V4)
- Aihe: Vauhtipyörän tasapainotus V4
- Vastaukset: 47
- Luettu: 12068
Re: Vauhtipyörän tasapainotus V4
Minulle tuli 5/25 tuollainen kytkinpaketti Ruotsin klubilta, se ainakin toimii asiallisesti. Onko sitten uudemmassa erässä kytkimiä moitittavaa?
- Su Marras 02, 2025 22:37
- Keskustelualue: 90, 99, OG900
- Aihe: Pelastakaa Noppia!
- Vastaukset: 125
- Luettu: 82129
Re: Pelastakaa Noppia!
Tänään haettu viimeistä vuosikertaa edustava noppa. Seissyt pitkään, tarkempi tutkailu kertoo enemmän. Mittarilukema 290 tkm.
- Ti Syys 30, 2025 18:54
- Keskustelualue: 92, 93, 94, 95, 96, 97 (2-tahti ja V4)
- Aihe: Sivuikkunoiden tiivisteet
- Vastaukset: 4
- Luettu: 4515
Re: Sivuikkunoiden tiivisteet
Jos on akuutti tarve niin täältä löytyy Ruotsin klubin uustuotanto tiivisteet oven lasin ulkopinnalle. Minulla on tuon kuupan kanssa muuta puuhaa ennen tiivisteitä. Toki kuuppa on katsastettu ja ajokuntoinenkin, mutta aina löytyy parannettavaa.
- Ti Elo 05, 2025 17:17
- Keskustelualue: 92, 93, 94, 95, 96, 97 (2-tahti ja V4)
- Aihe: Pelastakaa kuuppia !
- Vastaukset: 300
- Luettu: 159686
Re: Pelastakaa kuuppia !
Tänään katsastettu kuuppa jonka edellinen katsastus oli v 1995, nyt on tehty täydellinen kori ja tekniikkaremontti. Reilu kaksi vuotta siinä meni, ja tästä ei tullut museoautoa. Yhdistelty eri vuosimallien osia ja tekniikassa on pientä piristystä. Tämä on ns. "RS" malli ja värinä Sunset Or...
- To Heinä 10, 2025 20:11
- Keskustelualue: 92, 93, 94, 95, 96, 97 (2-tahti ja V4)
- Aihe: tahtariin startti
- Vastaukset: 30
- Luettu: 10867
Re: tahtariin startti
Onhan nuo korjattavissa, joku vanhaan tekniikkaan sitoutunut ammattimies laittaa kuntoon.
- La Touko 31, 2025 17:33
- Keskustelualue: 90, 99, OG900
- Aihe: Og900 t16s ei käynnisty kuumana
- Vastaukset: 26
- Luettu: 4552
Re: Og900 t16s ei käynnisty kuumana
Ongelmat sopii hyvin asentoanturiin, kylmänä lähtee hyvin käyntiin, lämpöisenä ei tahdo saada millään käyntiin.
- To Touko 01, 2025 15:46
- Keskustelualue: 92, 93, 94, 95, 96, 97 (2-tahti ja V4)
- Aihe: Pelastakaa kuuppia !
- Vastaukset: 300
- Luettu: 159686
Re: Pelastakaa kuuppia !
Autosta irroitetuissa korjauspaloissa on yleensä sama ongelma kuin alkuperäisessä rakenteessa, ruoste, enemmän tai vähemmän. Uusissa peltiosissa tätä ongelmaa ei ole. Omaan kuuppaan uusin lattiapellit ruotsin klubin korjauspelleillä, hyvä tuli. Ja helpommin kuin korista irroituilla paloilla, eikä nä...
- Ke Huhti 30, 2025 20:03
- Keskustelualue: 92, 93, 94, 95, 96, 97 (2-tahti ja V4)
- Aihe: Uusi bensapumppu
- Vastaukset: 23
- Luettu: 4498
Re: Uusi bensapumppu
Yksi tekijä on nykybensa, se toimii eri tavalla kuin silloin kun nämä autot olivat uusia ja sen aikainen polttoaine. Omassa kuupassa käynnistys seisomisen jälkeen kestää hiukan, mutta aina lähtee kun bensaa tulee kaasariin. Tämä ei ole vika vaan ominaisuus. Niiden muiden Saabismien joukossa.
- Ke Huhti 30, 2025 19:28
- Keskustelualue: 92, 93, 94, 95, 96, 97 (2-tahti ja V4)
- Aihe: Saab 96 v4 1968 kytkimen työsylinterin korjaussarja
- Vastaukset: 10
- Luettu: 2056
Re: Saab 96 v4 1968 kytkimen työsylinterin korjaussarja
Vaatii myös Ruotsin klubin jäsenyyden että sieltä saa tilattua tavaraa. Sieltä löytyy myös kaikkea muuta tarpeellista vanhan Saabin korjaukseen.
- La Huhti 26, 2025 18:34
- Keskustelualue: Projektit
- Aihe: Riston vanhojen Saabien projektit!
- Vastaukset: 1571
- Luettu: 595216
Re: Riston vanhojen Saabien projektit!
Tähän liittyen, minulla on elvytettävänä Sportin kone vuodelta -64, siinä on lohko punainen, alunperinkin. Kuinka hyvin olet perehtynyt moottorien värimaailmaan?
- La Maalis 29, 2025 20:41
- Keskustelualue: 92, 93, 94, 95, 96, 97 (2-tahti ja V4)
- Aihe: kuupan takaluukun tiiviste
- Vastaukset: 1
- Luettu: 1266
kuupan takaluukun tiiviste
Kuupan vanhemmissa versioissa on tiiviste luukussa ja myöhemmissä versioissa itse korissa kiinni. Kysymys kuuluukin että onko kori ja luukku identtiset vuosimallista toiseen. Käykö uudempi tiiviste vanhempaan malliin? Näyttäisi sopivan mutta en ole varma asiasta, kertokaa jos on tietoa. Niin tämä ei...