Ainakin toistaiseksi auto toimii.
Haku löysi 4181 tulosta
- Ke Touko 27, 2026 11:25
- Keskustelualue: OG 9-3 & NG 900
- Aihe: OG-kolkki tyhjentää akkua satunnaisesti
- Vastaukset: 22
- Luettu: 3842
- Ma Touko 25, 2026 15:11
- Keskustelualue: OG 9-3 & NG 900
- Aihe: OG-kolkki tyhjentää akkua satunnaisesti
- Vastaukset: 22
- Luettu: 3842
Re: OG-kolkki tyhjentää akkua satunnaisesti
Dice on nyt vaihdettu.
Tuo aiemmin mainittu flekti siis pyöri vaikka autolla ei oltu ajettu pariin päivään.
Tuo aiemmin mainittu flekti siis pyöri vaikka autolla ei oltu ajettu pariin päivään.
- Su Touko 24, 2026 17:56
- Keskustelualue: OG 9-3 & NG 900
- Aihe: OG-kolkki tyhjentää akkua satunnaisesti
- Vastaukset: 22
- Luettu: 3842
Re: OG-kolkki tyhjentää akkua satunnaisesti
Sitten tuo 80 vuotiaan käyttämä auto. Onko se päivittäisessä käytössä? Kuka lataa akun tarvittaessa? Tavallaan se seuranta, että miksi nyt akku tyhjeni. Auto on lähes päivittäin käytössä. Äiti asuu omakotitalossa ja osaa itsekin laittaa akun lataukseen. Ongelma tosiaan on se, että vika on päällä va...
- La Touko 23, 2026 14:58
- Keskustelualue: OG 9-3 & NG 900
- Aihe: OG-kolkki tyhjentää akkua satunnaisesti
- Vastaukset: 22
- Luettu: 3842
Re: OG-kolkki tyhjentää akkua satunnaisesti
Akku taas tyhjä. Virtalukko oli kyllä yläasennossa ja auto totteli kakea, eli oletettavasti vika ei ole siinä.
- To Touko 21, 2026 21:34
- Keskustelualue: OG 9-3 & NG 900
- Aihe: OG-kolkki tyhjentää akkua satunnaisesti
- Vastaukset: 22
- Luettu: 3842
Re: OG-kolkki tyhjentää akkua satunnaisesti
Virtalukonpohja on vaihdettu jokunen vuosi sitten. Pitää tutkailla tilannetta.
- To Touko 21, 2026 17:33
- Keskustelualue: OG 9-3 & NG 900
- Aihe: OG-kolkki tyhjentää akkua satunnaisesti
- Vastaukset: 22
- Luettu: 3842
OG-kolkki tyhjentää akkua satunnaisesti
Vika on siis otsikossa mainittu. Auto on MY03 (kyllä, ihan viimeisiä og-kolmosia) 2,0t. Vakio soitin yms. roippeet, joskus aikoinaan Suokko softannut biopoweriksi. Kokeiltu kahdella eri akulla. Vika ei ole päällä koko aikaa, vaan auto saattaa välillä toimia ihan moitteitta vaikkapa kuukaudenkin ja s...
- La Maalis 14, 2026 12:44
- Keskustelualue: Yleinen
- Aihe: Foorumin kaunein Ei-SAAB
- Vastaukset: 177
- Luettu: 72779
- Pe Maalis 13, 2026 15:21
- Keskustelualue: Yleinen
- Aihe: Kesärenkaat 2022 - 2023 - 2024 - 2025 - 2026
- Vastaukset: 376
- Luettu: 141591
Re: Kesärenkaat 2022 - 2023 - 2024 - 2025 - 2026
Mulle tulee Insignian alle Continental PremiumContact 7 koossa 245/45R18. Toivottavasti ovat hyvät
- La Tammi 10, 2026 15:33
- Keskustelualue: 9000
- Aihe: Lämmön säätö Apua
- Vastaukset: 4
- Luettu: 4412
Re: Lämmön säätö Apua
Tsekkaa ihan ensimmäiseksi se ohjaamon sisäilman lämpötila-anturi. Se on siinä ratin oikealla puolella, penkinlämmittimien kytkimien alapuolella. Siinä on pieni tuuletin joka imee ilmaa matkustamosta anturiin ja kerää helposti itsensä täyteen töhnää. Tuolla on ohje miten siihen pääsee käsiksi: https...
- Pe Marras 07, 2025 16:22
- Keskustelualue: 9000
- Aihe: Nopeat kysymykset
- Vastaukset: 831
- Luettu: 315079
Re: Nopeat kysymykset
Mä vaihtaisin suuttimet ristiin jonkin toisen pytyn kanssa ja katsoo siirtyikö vika vai ei.
Re: Ajovalot
Eli täysin hyödytön tieto jos paikkaa ei kerrota tai eivät enää tee auton umpioiden heijastimia.
- Ti Loka 21, 2025 15:40
- Keskustelualue: Off topic
- Aihe: Mikä soi taustalla? VOL 2
- Vastaukset: 1424
- Luettu: 441793
- Su Loka 12, 2025 15:36
- Keskustelualue: 9000
- Aihe: Nopeat kysymykset
- Vastaukset: 831
- Luettu: 315079
Re: Nopeat kysymykset
Miksi se pitäisi ohittaa? Lähivalot himmenevät tarkoituksella, se auttaa näkemään kauemmas.
- Ti Loka 07, 2025 16:09
- Keskustelualue: 9000
- Aihe: Nopeat kysymykset
- Vastaukset: 831
- Luettu: 315079
Re: Nopeat kysymykset
En mene vannomaan, mutta luultavasti ei tarvitse irroittaa muuta kuin muovit rattiakselin ympäriltä.


- Pe Syys 05, 2025 19:10
- Keskustelualue: Off topic
- Aihe: Mitä teit tänään, mitä et ole ENNEN tehnyt?
- Vastaukset: 1105
- Luettu: 403367
Re: Mitä teit tänään, mitä et ole ENNEN tehnyt?
Tein biisin käyttäen ChatGPT:n ja MelodyChartin ilmaisversioita. Kumpaakaan en ole juuri käyttänyt aiemmin, jälkimmäistä en koskaan.
https://www.youtube.com/watch?v=hQSeKDjyAjc
https://www.youtube.com/watch?v=hQSeKDjyAjc

