Haku löysi 4181 tulosta

Kirjoittaja Mawerick
Ke Touko 27, 2026 11:25
Keskustelualue: OG 9-3 & NG 900
Aihe: OG-kolkki tyhjentää akkua satunnaisesti
Vastaukset: 22
Luettu: 3842

Re: OG-kolkki tyhjentää akkua satunnaisesti

9000CD23T kirjoitti:
Ke Touko 27, 2026 06:48
Ratkesiko ongelma...?
Ainakin toistaiseksi auto toimii.
Kirjoittaja Mawerick
Ma Touko 25, 2026 15:11
Keskustelualue: OG 9-3 & NG 900
Aihe: OG-kolkki tyhjentää akkua satunnaisesti
Vastaukset: 22
Luettu: 3842

Re: OG-kolkki tyhjentää akkua satunnaisesti

Dice on nyt vaihdettu.

Tuo aiemmin mainittu flekti siis pyöri vaikka autolla ei oltu ajettu pariin päivään.
Kirjoittaja Mawerick
Su Touko 24, 2026 17:56
Keskustelualue: OG 9-3 & NG 900
Aihe: OG-kolkki tyhjentää akkua satunnaisesti
Vastaukset: 22
Luettu: 3842

Re: OG-kolkki tyhjentää akkua satunnaisesti

Sitten tuo 80 vuotiaan käyttämä auto. Onko se päivittäisessä käytössä? Kuka lataa akun tarvittaessa? Tavallaan se seuranta, että miksi nyt akku tyhjeni. Auto on lähes päivittäin käytössä. Äiti asuu omakotitalossa ja osaa itsekin laittaa akun lataukseen. Ongelma tosiaan on se, että vika on päällä va...
Kirjoittaja Mawerick
La Touko 23, 2026 14:58
Keskustelualue: OG 9-3 & NG 900
Aihe: OG-kolkki tyhjentää akkua satunnaisesti
Vastaukset: 22
Luettu: 3842

Re: OG-kolkki tyhjentää akkua satunnaisesti

Akku taas tyhjä. Virtalukko oli kyllä yläasennossa ja auto totteli kakea, eli oletettavasti vika ei ole siinä.
Kirjoittaja Mawerick
To Touko 21, 2026 21:34
Keskustelualue: OG 9-3 & NG 900
Aihe: OG-kolkki tyhjentää akkua satunnaisesti
Vastaukset: 22
Luettu: 3842

Re: OG-kolkki tyhjentää akkua satunnaisesti

Virtalukonpohja on vaihdettu jokunen vuosi sitten. Pitää tutkailla tilannetta.
Kirjoittaja Mawerick
To Touko 21, 2026 17:33
Keskustelualue: OG 9-3 & NG 900
Aihe: OG-kolkki tyhjentää akkua satunnaisesti
Vastaukset: 22
Luettu: 3842

OG-kolkki tyhjentää akkua satunnaisesti

Vika on siis otsikossa mainittu. Auto on MY03 (kyllä, ihan viimeisiä og-kolmosia) 2,0t. Vakio soitin yms. roippeet, joskus aikoinaan Suokko softannut biopoweriksi. Kokeiltu kahdella eri akulla. Vika ei ole päällä koko aikaa, vaan auto saattaa välillä toimia ihan moitteitta vaikkapa kuukaudenkin ja s...
Kirjoittaja Mawerick
La Maalis 14, 2026 12:44
Keskustelualue: Yleinen
Aihe: Foorumin kaunein Ei-SAAB
Vastaukset: 177
Luettu: 72779

Re: Foorumin kaunein Ei-SAAB

Kuva
Kuva

phpBB [video]
Kirjoittaja Mawerick
Pe Maalis 13, 2026 15:21
Keskustelualue: Yleinen
Aihe: Kesärenkaat 2022 - 2023 - 2024 - 2025 - 2026
Vastaukset: 376
Luettu: 141591

Re: Kesärenkaat 2022 - 2023 - 2024 - 2025 - 2026

Mulle tulee Insignian alle Continental PremiumContact 7 koossa 245/45R18. Toivottavasti ovat hyvät
Kirjoittaja Mawerick
La Tammi 10, 2026 15:33
Keskustelualue: 9000
Aihe: Lämmön säätö Apua
Vastaukset: 4
Luettu: 4412

Re: Lämmön säätö Apua

Tsekkaa ihan ensimmäiseksi se ohjaamon sisäilman lämpötila-anturi. Se on siinä ratin oikealla puolella, penkinlämmittimien kytkimien alapuolella. Siinä on pieni tuuletin joka imee ilmaa matkustamosta anturiin ja kerää helposti itsensä täyteen töhnää. Tuolla on ohje miten siihen pääsee käsiksi: https...
Kirjoittaja Mawerick
Pe Marras 07, 2025 16:22
Keskustelualue: 9000
Aihe: Nopeat kysymykset
Vastaukset: 831
Luettu: 315079

Re: Nopeat kysymykset

Mä vaihtaisin suuttimet ristiin jonkin toisen pytyn kanssa ja katsoo siirtyikö vika vai ei.
Kirjoittaja Mawerick
Ti Loka 21, 2025 18:57
Keskustelualue: 9000
Aihe: Ajovalot
Vastaukset: 39
Luettu: 14552

Re: Ajovalot

Eli täysin hyödytön tieto jos paikkaa ei kerrota tai eivät enää tee auton umpioiden heijastimia.
Kirjoittaja Mawerick
Ti Loka 21, 2025 15:40
Keskustelualue: Off topic
Aihe: Mikä soi taustalla? VOL 2
Vastaukset: 1424
Luettu: 441793

Re: Mikä soi taustalla? VOL 2

phpBB [video]
Kirjoittaja Mawerick
Su Loka 12, 2025 15:36
Keskustelualue: 9000
Aihe: Nopeat kysymykset
Vastaukset: 831
Luettu: 315079

Re: Nopeat kysymykset

TTH kirjoitti:
Su Loka 12, 2025 14:06
Tonnarin lähivalot, himmenee kun vetää pitkät päälle. Missäs releessä se vastus nyt oikein oli? Vielä jos löytyy ihan kuvan kanssa että mitä sieltä releen sisästä ohitetaan?
Miksi se pitäisi ohittaa? Lähivalot himmenevät tarkoituksella, se auttaa näkemään kauemmas.
Kirjoittaja Mawerick
Ti Loka 07, 2025 16:09
Keskustelualue: 9000
Aihe: Nopeat kysymykset
Vastaukset: 831
Luettu: 315079

Re: Nopeat kysymykset

En mene vannomaan, mutta luultavasti ei tarvitse irroittaa muuta kuin muovit rattiakselin ympäriltä.

Kuva
Kirjoittaja Mawerick
Pe Syys 05, 2025 19:10
Keskustelualue: Off topic
Aihe: Mitä teit tänään, mitä et ole ENNEN tehnyt?
Vastaukset: 1105
Luettu: 403367

Re: Mitä teit tänään, mitä et ole ENNEN tehnyt?

Tein biisin käyttäen ChatGPT:n ja MelodyChartin ilmaisversioita. Kumpaakaan en ole juuri käyttänyt aiemmin, jälkimmäistä en koskaan.

phpBB [video]


https://www.youtube.com/watch?v=hQSeKDjyAjc