Saab 95:n umpiot

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
lonnfors
"Koeajolla"

Saab 95:n umpiot

Viesti Kirjoittaja lonnfors »

Minulla on Saab 95 vuosimallia 1975. Toiseen etuvalojen umpioon on jostakin syystä päässyt vettä ja nyt se on ruostunut. Laitoin tänne sivuille ilmoituksen jossa haluaisin ostaa "uuden" vasemmanpuoleisin umpion autooni.

Ovatko umpiot samanlaisia oikealla ja vasemmalla puolella? Minkä kaikkien Saab-mallien umpiot sopivat minun autooni? Minulla on tarkoitus museokatsastaa autoni. Olisiko silloin tärkeää saada nimenomaan Saab 95/96 umpio ja pitäisikö olla vanha että ei näytä pahalta kun oikealla puolella on kuitenkin vanhan näköinen umpio?

Sitten askarruttaa vielä tuo umpion sisäpinta/materiaali. Kuten kuvasta näkyy, niin se näyttää kuin olisi alumiinia. Ne umpiot jotka olen nähnyt ovat harmaalla maalilla maalattuja. Vai onkohan noista minun autoni umpioista vaan maali kulunut pois.

Kuva

Kuva

Kiitos paljon avusta !

t. Peter Lönnfors / Espoo
timos
"Turbo"

Re: Saab 95:n umpiot

Viesti Kirjoittaja timos »

Kyllä kaikki umpiot olleet samanlaisia 75-79 autoissani ja vasen=oikea.
Minultakin saa ostaa "samanikäisen" näköiset 96-umpiot, siis 2 kpl.
lonnfors
"Koeajolla"

timos kirjoitti:Kyllä kaikki umpiot olleet samanlaisia 75-79 autoissani ja vasen=oikea.
Minultakin saa ostaa "samanikäisen" näköiset 96-umpiot, siis 2 kpl.
Moi,

ja kiitokset vastauksestasi. Paljonko maksaisi 2 kpl umpiota? Onko hyvässä kunnossa?
jt
"vanha pieru"

Viesti Kirjoittaja jt »

Omassa 95 '75 farmarissani on 99/90 umpiot, sopivat suoraan ja näyttävät alkuperäisiltä. 10 vuotta uudempia kuin alkuperäiset, kestävät taas jonkin aikaa.

terv. jt
Jari "jt" Talvela #410
http://www.saab95.net/ * 95 STW '75 * 95E '70 "Hra 47" (rojetti) * 96 '71 "Battered Beige" * 96 '73 Historic-tasanopeuskilpuri * 96 '65 2t "Skorpan" (rojetti) * 9000 CS '97 *
lonnfors
"Koeajolla"

jt kirjoitti:Omassa 95 '75 farmarissani on 99/90 umpiot, sopivat suoraan ja näyttävät alkuperäisiltä. 10 vuotta uudempia kuin alkuperäiset, kestävät taas jonkin aikaa.

terv. jt
Moi Jari,

paljonko maksaisi 2 kpl noita alkuperäisen näköistä umpiota?

t. Peter
jt
"vanha pieru"

Viesti Kirjoittaja jt »

Lähinnä silleen yleisesti arvelin, että parempikuntoisia voi olla saatavilla helpommin nimenomaan 99/90 malleista, koska niitä on vielä muutama vuosi sitten paalattu melko surutta. Umpioita on saatettu viimeisille leimoille uusia, ja kun ovat helppoja purettavia + säilytettäviä, niin niitä saattaisi olla tallessa ja kaupan.

Tarkoitus ei ollut talloa Sastmolan miehen varpaille :)
Itse asiassa en ole varma, onko itselläni ko. umpioita edes myytäväksi asti. Enkä suorilta muista minkäkuntoisia lienevät - kuntohan hyvinkin pitkälti hinnan määrittää. Pääsen tsekkaamaan asian vasta helatorstain jälkeen, kun palajan Porvooseen.

terv. jt
timos
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja timos »

Kiitos vaan, Jari. Edullisin voittakoon.
Muuten Sastmola<Sastamala, eli Merikarvian ruotsalainen nimi viittaa Sastamalan-Tyrvään-Karkun seudulle, josta eränkävijät tulivat vesistöjä pitkin ja kävivät metsällä ja osittain jäivät asumaan. Murteestakin sen huomaa - samaa murretta kuin oli asuessa Tyrvään Stormissa 68-69 oli muuttaessa Mkarvialle 73. Tämä vain välihuomautuksena...
Vastaa Viestiin