Noh, hinaushommiksi menee...ja korjaus... kannattaako ottaa toisesta koneesta osat jos vaan rattaat mennyt vai mikä olisi järkevää/edullista?
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Ei varmastikaan kestä. Mutta vaatiiko koneen poiston, vai riittääkö kun jäähdyttimen ja maskipellin poistaa?Vesa Pohjalainen kirjoitti: Jos on tasapainoakselissa klappia, niin ei se ehjä pyörä pitkään kestä.
Tässä tapauksessa mitään ei vuoda koneesta eikä savuta tms. Tai mitä nyt ehti jo perunat keittämään paisarissa..Vesa Pohjalainen kirjoitti:Meillä aikoinaan teki saman homman. Hampaat "puupyörästä" = fiberi.
Öljyä vuoti myös reilusti koneen etupäästä ja syynä tuhoon olivat tasapainoakselin laakerit. Hampaat menivät siinä samalla, kun klappia oli liikaa. Näin sen arvelin tapahtuneen.
Keula pitää kuitenkin purkaa ni katsotaan tilannetta sitten uudelleen. Rattaita on ainakin joskus ollut saatavilla metallisina. Onkohan noita jostain saatavilla, vai meneekö edelleen fiberisillä? Lueskelin jotain amerikan kielistä sivustoa ja siellä sanottiin joskus noiden rattaiden menneen huonoksi seisonnan aikana. Jotenkin pehmenneet tjs. Tämä kone ollut seisoneena herra ties kuinka kauan! Hmm...samalla kun vaihtaisi ehjän askin...Vesa Pohjalainen kirjoitti:Jotenkin muistelen, että koppa on alaosastaan kiinni öljypohjan kanssa. Saattoi olla, että sen saa pois, mutta on työlästä. Kone pois vain, se vie reilun tunnin aikaa ilman hosumista.
Muistelen: Kopan alaosassa mutterit ja pinnapultit, joita vaikea saada irti. Itse olen korvannut tavallisilla ruuveilla. Korj: Voi olla, että oli kuitenkin 100A:ssa.Vesa Pohjalainen kirjoitti:Jotenkin muistelen, että koppa on alaosastaan kiinni öljypohjan kanssa. Saattoi olla, että sen saa pois, mutta on työlästä. Kone pois vain, se vie reilun tunnin aikaa ilman hosumista.