Kuupan jalkikset pitäis saada kuntoon, kyseessä vanhemmat karhealla pinnalla olevat.
Millä ne kannattaa puhaltaa, soodalla vai hiekalla varovasti kaukaa. Lasikuulakin olisi mahdollista mut meidän kaappi on onnettoman surkea ja neljässä vanteessa menisi hermot.
Puhalluksen jälkeen happomaali ja hopea päälle, onko hopealle olemassa värikoodia.
Ja lopuksi mustat osat mustiksi.
Jalkapallovanteiden kunnostus
Jalkapallovanteiden kunnostus
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: Jalkapallovanteiden kunnostus
Vaihtoehtojahan on monta? Itse olen kunnostellut viimeeksi 99:sin jalkkiset. Soodapuhallutin ne ja sen jälkeen etsin sorvarin, mutta en löytänyt! Sitten kiillotin reippaasti kiiltävät osat käsin ja vein ne sen jälkeen jauhemaalaukseen. Ne maalattiin kokonaan mustaksi ja sen jälkeen lakka pintaan. Hyvät niistä mielestäni tuli. Vähän työläs tapa, mutta mielestäni kannatti.

96:sen Jalkkikset hioin aikoinaan ihan käsipelissä puhtaaksi ja ne maalattiin ensin hopeaksi ja sitten mustat teippauksen jälkeen. Lopuksi vanteet lakattiin! Tämä oli vielä työläämpi tapa kuin edellinen. Mutta kun muuta en osannut, niin tälläiset hommat tuli tehtyä!

Niin, 96:sen jalkkisien värityksessähän on vuosien aikana erilaisia tapoja. Tässä minun autossani tuo toinen ja toisessa myös nuo ulkokehän pienemmät syvennyksen ovat mustia. Kumpaakin väritystä esiintyy Saabin historiankirjoissa. Siksi uskon, että molemmat väritystavat lienevät oikeita. Lisäksi sitten Sonetissä oli vielä erivärisiä malleja mm. Kullattuja!

96:sen Jalkkikset hioin aikoinaan ihan käsipelissä puhtaaksi ja ne maalattiin ensin hopeaksi ja sitten mustat teippauksen jälkeen. Lopuksi vanteet lakattiin! Tämä oli vielä työläämpi tapa kuin edellinen. Mutta kun muuta en osannut, niin tälläiset hommat tuli tehtyä!

Niin, 96:sen jalkkisien värityksessähän on vuosien aikana erilaisia tapoja. Tässä minun autossani tuo toinen ja toisessa myös nuo ulkokehän pienemmät syvennyksen ovat mustia. Kumpaakin väritystä esiintyy Saabin historiankirjoissa. Siksi uskon, että molemmat väritystavat lienevät oikeita. Lisäksi sitten Sonetissä oli vielä erivärisiä malleja mm. Kullattuja!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Jalkapallovanteiden kunnostus
Kuuklettelin noita vanteita ja jotenkin omaan silmään tuntui mukavammalta ne missä on pienet syvennykset myös mustat. Huomenna otan kumit vanteilta pois ja meinasin hiekkapuhaltaa takaosan ja ulkokehän, etupuolelle soodapuhallus. Jos kelit sallii.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis